Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Hva ER egentlig forskjellen på ekstrovert/introvert og utadvendt/innadvendt?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-05-12, 12:42   #21
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva ER egentlig forskjellen på ekstrovert/introvert og utadvendt/innadvendt?

Puletid er man ekstremt avhengig av.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-12, 12:43   #22
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva ER egentlig forskjellen på ekstrovert/introvert og utadvendt/innadvendt?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

... men ikke nødvendigvis i kombinasjon med alenetid.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-12, 12:43   #23
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Ja, der er jeg verken inn- eller utadvendt, men snarere bortvendt, tror jeg.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-12, 12:45   #24
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En ekstrovert lader batteriene sine og får mentalt påfyll ved å interagere og sparre med andre, og "prater før (mens) han tenker". Mye tankeprossesering foregår verbalt, som at man snakker seg frem til en mening.

En introvert lader batteriene sine i enerom, med egenrefleksjon, og "tenker før han prater". Resonnering foregår internt før mening formidles.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-12, 12:46   #25
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Her er en interessant og bra artikkel om forskjellene mellom å være intro/ekstrovert:

http://www.dagsavisen.no/nye-inntryk...ratesjuk-/.zrm

Tror ikke det står så mye om viktigheten av puletid der.

Gammel 10-05-12, 12:46   #26
tjolahopp
Erfaren

Medlem siden: Nov 2011
tjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg tror jeg tok en sånn test for noen år siden, men husker ikke resultatet. Tror nok det var en I med der.

Er det noen som har en link til en sånn test, så jeg slipper å lete?

tjolahopp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-12, 13:05   #27
tjolahopp
Erfaren

tjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Fant en selv. Tok en kort versjon, så den er vel ikke så grundig, men resultatet var vel noe som forventet:

Introverted (I) 59.46% Extroverted (E) 40.54%
Intuitive (N) 51.52% Sensing (S) 48.48%
Feeling (F) 51.85% Thinking (T) 48.15%
Perceiving (P) 64.71% Judging (J) 35.29%

Jeg er ikke ekstremt den ene eller andre veien, det kan nok stemme med at jeg ikke helt klarte å plassere meg selv i den ene eller andre båsen. Jeg er litt begge deler.

Gammel 10-05-12, 13:08   #28
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Hmm, jeg skjønner hva du mener (trur eg), Candy, men jeg blir ikke helt enig med meg selv om hva jeg er. Jeg har nemlig forandret meg veldig de siste årene.

Jeg også. Jeg er også usikker, men tror jeg er utadvent introvert.

Gammel 10-05-12, 13:29   #29
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av tjolahopp, her.

Fant en selv. Tok en kort versjon, så den er vel ikke så grundig, men resultatet var vel noe som forventet:

Introverted (I) 59.46% Extroverted (E) 40.54%
Intuitive (N) 51.52% Sensing (S) 48.48%
Feeling (F) 51.85% Thinking (T) 48.15%
Perceiving (P) 64.71% Judging (J) 35.29%

Jeg er ikke ekstremt den ene eller andre veien, det kan nok stemme med at jeg ikke helt klarte å plassere meg selv i den ene eller andre båsen. Jeg er litt begge deler.

Vil du dele linken?

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-12, 13:31   #30
tjolahopp
Erfaren

Standard

Ja, beklager, den burde jeg jo ha lagt med.
http://similarminds.com/jung.html

Gammel 10-05-12, 13:34   #31
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Jeg er helt klart utadvendt ekstrovert. (Noen som ser at å være sykemeldt et år og tusle hjemme alene er en utfordring...)

Gammel 10-05-12, 14:01   #32
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For noen grisejenter dere er!

Gammel 10-05-12, 14:05   #33
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg pleier å få ESTJ ("The Administrator") på sånne tester. Jeg er både utadvendt og ekstrovert.

Extroverted (E) 78.13% Introverted (I) 21.88%
Sensing (S) 57.14% Intuitive (N) 42.86%
Thinking (T) 53.85% Feeling (F) 46.15%
Judging (J) 72.73% Perceiving (P) 27.27%

Gammel 10-05-12, 14:06   #34
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er veldig klart introvert i den forstand at jeg henter energi i alenetid, tenker gjennom problemer og bestemmer meg før jeg snakker om dem, og generelt lever mye inni mitt eget hode. Men jeg er så pratsom, lattermild og som regel så lite sjenert at folk gjerne ler av meg når jeg sier at jeg er introvert. Jeg liker godt å snakke for forsamlinger også, også når det involverer dialog.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-12, 14:07   #35
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kommer ut som INTJ, og har høy score på I (har bikket 90 % flere ganger).

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-12, 14:12   #36
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

En ekstrovert lader batteriene sine og får mentalt påfyll ved å interagere og sparre med andre, og "prater før (mens) han tenker". Mye tankeprossesering foregår verbalt, som at man snakker seg frem til en mening.

.

Herregud, der har du meg i et nøtteskall. Og jeg har alltid fått kjeft av foreldrene mine for at jeg er sånn!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-12, 14:18   #37
Unicorn
Står på egne ben

Unicorn sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Det våte Vestland
Unicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populær
Standard

Ingen overraskelse her nei.
Introverted (I) 86.21% Extroverted (E) 13.79%
Sensing (S) 78.13% Intuitive (N) 21.88%
Thinking (T) 55.56% Feeling (F) 44.44%
Judging (J) 62.16% Perceiving (P) 37.84%

Unicornmannen er min rake motsetning.

Gammel 10-05-12, 14:23   #38
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg var en F, men det har jeg sluttet med.
Det er så slitsomt med alt dette føleriet.

Ellers er jeg helt klart utadvendt ekstrovert, men som den ENTP-en jeg er, kan jeg ikke fordra folk som maser om ingenting (jeg gir blanke i katta til naboen til svigerinnen din sin tante) - og da kan jeg sikkert oppfattes annerledes.

Gammel 10-05-12, 14:23   #39
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Som Asca ser jeg, ESTJ.

Extroverted (E) 66.67% Introverted (I) 33.33%
Sensing (S) 68.42% Intuitive (N) 31.58%
Thinking (T) 70.97% Feeling (F) 29.03%
Judging (J) 64.86% Perceiving (P) 35.14%

Tror dette stemmer ganske greit i grunn.

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-12, 15:34   #40
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg er INFJ. Får det hver gang jeg tester, og jeg mener stort sett dette stemmer bra.

Introverted (I) 61.29% Extroverted (E) 38.71%
Intuitive (N) 68.97% Sensing (S) 31.03%
Feeling (F) 60% Thinking (T) 40%
Judging (J) 78.57% Perceiving (P) 21.43%

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:36.