|
|||||||
| Autofil Bilsnakk. |
| Se resultatene: Er du redd for å kjøre i tunneler? | |||
| Jeg er kvinne og er aldri redd |
|
110 | 68,75% |
| Jeg er kvinne og er alltid redd |
|
3 | 1,88% |
| Jeg er kvinne og noen ganger redd |
|
40 | 25,00% |
| Jeg er mann og er aldri redd |
|
5 | 3,13% |
| Jeg er mann og er alltid redd |
|
1 | 0,63% |
| Jeg er mann og noen ganger redd |
|
0 | 0% |
| Dustepoll |
|
1 | 0,63% |
| Deltakere: 160. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er du redd for å kjøre i tunnel?Nei. Men jeg ble litt halvnervøs da jeg sist (dette var da i 2001) kjørte i Rennfast-tunnellen, den går laangt nedover og har et tak av sjø over seg. Jeg så for meg noen scener fra endel filmer jeg har sett da ja, med sprekker i tunnellveggen og vann som siver inn.
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er du redd for å kjøre i tunnel?Vel jeg bor i Bergen og er du redd tunneler her har du et problem!
|
|
|
#3 |
|
Crazy Cat Lady
|
Sv: Er du redd for å kjøre i tunnel?Er ikke redd for tunneler. Bortsett fra en. Når man kjørte igjennom den, fikk vibrasjonen fra bilen det til å rase ut steiner. Denne tunnelen går fra Kvænangsbotn i nord-troms og ender på finnmarksvidda. Den ble bygget i forbindelse med et kraftverk, og har vært stengt i mange år fordi den var utrygg. Eller, den raste mer eller mindre sammen. Man kan gå igjennom den nå, men ikke kjøre bil.
|
|
|
|
#4 |
|
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er du redd for å kjøre i tunnel?Nei, jeg er ikke redd for å kjøre i tunneler. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Grisejente
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er du redd for å kjøre i tunnel?Jeg stemte redd noen ganger. Jeg er vel ikke direkte redd, men synes det kan være veldig ubehagelig lys i enkelte av tunellene. Når jeg en sjelden gang kjører til hovedstaden er jeg ekstra svett, for det er merkbart på kjøremønsteret til enkelte at de i allefall ikke er bekymret for tuneller. Jeg kjører helst ikke forbi i tuneller.
|
|
|
#6 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Er du redd for å kjøre i tunnel?Jeg er aldri redd, men jeg liker ikke å kjøre i tunneller som går under vann.
|
|
|
#7 |
|
trøtt
|
Sv: Er du redd for å kjøre i tunnel?
|
|
|
#8 |
|
Bork bork bork
|
Det jeg ikke liker er lastebiler med masse greier på et åpent lasteplan. Tatt i betraktning hvor mange idioter som finnes der ute, hvordan kan jeg være sikker på at lasten er forsvarlig sikret? Sånne biler kan godt kjøre et godt stykke unna der jeg kjører.
|
|
|
#9 |
|
heimføing
|
Jeg merket meg iddjått som kjørte forbi inne i tunnel på E6 i Nordland - i tunnel med slak høyresving og bare to kjørefelt, hel midtstripe og skiltet forbikjøring forbudt. Blir kokforbanna over slike suicidale tullinger som setter andres liv i fare for å komme ti sekunder tidligere fram. Vedder på de lider av for tidlig sædavgang også. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
Sv: Er du redd for å kjøre i tunnel?Jeg er kvinne og er vanligvis ikke redd, med noen unntak. Enkelte dårlig vedlikeholdte tunneler som er mørke, smale, svingete og der istappene henger langt ned fra taket og det er issvuller på veien synes jeg er ubehagelige å kjøre i. Da kan jeg bli redd for å møte en fisketrailer eller miste kontrollen på bilen på en issvull jeg ikke har sett, eller for å få en istapp i hodet.
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17 Join the nerds, we have pi Sist redigert av Miromurr : 14-05-12 kl 10:02. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Er du redd for å kjøre i tunnel?Nei, jeg er ikke redd. Men jeg synes lærdalstunnelen er gørrkjeldelig da. Det eneste jeg er "redd" for inni der er å høre "mamma, jeg må på dooooo!", men det gjelder andre steder man ikke kan stoppe for tissepause også.
|
|
|
#12 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Er du redd for å kjøre i tunnel?Jeg liker ikke tunneler. Jeg vet ikke om jeg vil kalle det redd, akkurat, men jeg syns det er veldig ubehagelig å kjøre i tunneler. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
Sv: Er du redd for å kjøre i tunnel?Tunneler som denne er jeg redd for å kjøre i, særlig på vinteren: (Kilde: youtube.com)
|
|
|
#14 |
|
etterpåklokest
|
Sv: Er du redd for å kjøre i tunnel?Jeg er ikke redd for å kjøre i tunneler. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Librocubicularist
|
Sv: Er du redd for å kjøre i tunnel?Eg er ikkje redd for å køyre i tunnelar, men eg misliker sterkt å stå i kø i tunnel. Det synest eg er klaustrofobisk, og eg prøver å unngå det. Dersom eg må gjennom tunnel i rushtida, prøver eg gjerne å køyre utanom. Men er det ikkje alternative ruter, går det jo greit. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Klaustrofobisk er ikke der som jeg tenker på, men direkte kjekt er det jo ikke, år man midt inni en tunnel møter lang kø, og en mann som sier at "veien åpner nok igjen om en halvtime, ikke mer enn en time i alle fall". Med en liten gutt baki, som heldigvis brukte bleier på den tiden, men faktsik ikke likte å sitte i en bil som ikke kjørte... Ungene mine er forresten redd tunnel virker det som. Eller, mørket. Vi slår på lys i baksetet, det hjelper. Men kombiner dette med kø, eller stillestående, i tunnel, så er det ikke min favorittsyssel nei.
|
|
|
#17 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Er du redd for å kjøre i tunnel?Ja jeg liker det ikke. Kommer an på belysningen i tunnellen. Er det litt mørkt, så preges blikket/hodet mitt av sidelysene som farer forbi. Jeg må jobbe med å fokusere. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Er du redd for å kjøre i tunnel?Hvis jeg hadde vært alene i tunnellen eller hvis bare alle andre kjørte som meg (
|
|
|
|
#19 |
|
Textrovert
|
Sv: Er du redd for å kjøre i tunnel?Jeg er en generell pyse i trafikken, men ikke mer pysete i tunneler enn utenfor dem.
|
![]() |
|
|