Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Er du redd for å kjøre i tunnel?

Autofil Bilsnakk.

Se resultatene: Er du redd for å kjøre i tunneler?
Jeg er kvinne og er aldri redd 110 68,75%
Jeg er kvinne og er alltid redd 3 1,88%
Jeg er kvinne og noen ganger redd 40 25,00%
Jeg er mann og er aldri redd 5 3,13%
Jeg er mann og er alltid redd 1 0,63%
Jeg er mann og noen ganger redd 0 0%
Dustepoll 1 0,63%
Deltakere: 160. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-05-12, 08:27   #21
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du redd for å kjøre i tunnel?

Jeg er aldri redd, men jeg liker ikke å kjøre i tunneller som går under vann.

Gammel 14-05-12, 08:30   #22
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Ikke redd, men jeg syntes Hvalertunnelen og Oslofjordtunnelen er lite hyggelige.

Det er disse jeg har "problemer" med også, særlig den førstnevnte som jeg kjørte veldig ofte i mange år. Aldri redd, men liker ikke! Lite hyggelige var en grei måte å si det på!

Gammel 14-05-12, 08:47   #23
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg er kvinne og er vanligvis ikke redd, med noen unntak. Enkelte dårlig vedlikeholdte tunneler som er mørke, smale, svingete og der istappene henger langt ned fra taket og det er issvuller på veien synes jeg er ubehagelige å kjøre i. Da kan jeg bli redd for å møte en fisketrailer eller miste kontrollen på bilen på en issvull jeg ikke har sett, eller for å få en istapp i hodet.

Sist redigert av Miromurr : 14-05-12 kl 09:02.
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 08:49   #24
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Nei, jeg er ikke redd. Men jeg synes lærdalstunnelen er gørrkjeldelig da. Det eneste jeg er "redd" for inni der er å høre "mamma, jeg må på dooooo!", men det gjelder andre steder man ikke kan stoppe for tissepause også.

Gammel 14-05-12, 08:56   #25
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jeg liker ikke tunneler. Jeg vet ikke om jeg vil kalle det redd, akkurat, men jeg syns det er veldig ubehagelig å kjøre i tunneler.

Når jeg først tok lappen for noen år siden var jeg definitivt redd, men jeg har blitt mye bedre etter et par turer til vestlandet.

Jeg syns bare det er ekkelt når det er jeg som kjører, når jeg sitter på med andre går det helt fint.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 08:58   #26
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Ja jeg liker det ikke. Kommer an på belysningen i tunnellen. Er det litt mørkt, så preges blikket/hodet mitt av sidelysene som farer forbi. Jeg må jobbe med å fokusere.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 09:04   #27
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Tunneler som denne er jeg redd for å kjøre i, særlig på vinteren:

(Kilde:

(Kilde: youtube.com)
)

Gammel 14-05-12, 09:07   #28
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis jeg hadde vært alene i tunnellen eller hvis bare alle andre kjørte som meg ( ) hadde jeg ikke vært redd, men jeg blir engstelig når folk driver idiotiske forbikjøringer og annen taperkjøring. Da ser jeg for meg kollisjoner og branner.

Gammel 14-05-12, 09:09   #29
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Jeg er ikke redd for å kjøre i tunneler.

Men av og til når jeg har kjørt lengre tunneler alene med ungene har jeg tenkt på hvordan i all verden jeg skulle fått med meg alle fire ut om noe skulle skje. (Men det gjelder jo forsåvidt mye annet og da, som fergeulykker og husbranner også, og er ikke noe jeg går og bekymrer meg for til daglig.)

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 09:11   #30
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er en generell pyse i trafikken, men ikke mer pysete i tunneler enn utenfor dem.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 09:12   #31
vixen

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Nix. Når man er vokst opp på et sted der man er vant til tunneler og ferjer for å komme noe sted så blir man vel vant kanskje.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 09:13   #32
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg er ikkje redd for å køyre i tunnelar, men eg misliker sterkt å stå i kø i tunnel. Det synest eg er klaustrofobisk, og eg prøver å unngå det. Dersom eg må gjennom tunnel i rushtida, prøver eg gjerne å køyre utanom. Men er det ikkje alternative ruter, går det jo greit.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 09:16   #33
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Nja i grunnen ikke, men jeg gleder meg ikke til vi får verdens lengste undersjøiske tunnell heller.

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 09:22   #34
Fakse
Nysgjerrig

Fakse sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Jeg har svart at jeg aldri er redd, men det er fordi jeg aldri har behov for å kjøre tunneler som jeg oppfatter som utrygge.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 09:24   #35
Hulda

Hulda sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
Hulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei, det er jeg ikke.

Irriterer meg over dem som slakker av, og kjører under fartsgrensene da.

Gammel 14-05-12, 09:25   #36
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av bai, her.

Eg er ikkje redd for å køyre i tunnelar, men eg misliker sterkt å stå i kø i tunnel. Det synest eg er klaustrofobisk, og eg prøver å unngå det. Dersom eg må gjennom tunnel i rushtida, prøver eg gjerne å køyre utanom. Men er det ikkje alternative ruter, går det jo greit.

Klaustrofobisk er ikke der som jeg tenker på, men direkte kjekt er det jo ikke, år man midt inni en tunnel møter lang kø, og en mann som sier at "veien åpner nok igjen om en halvtime, ikke mer enn en time i alle fall". Med en liten gutt baki, som heldigvis brukte bleier på den tiden, men faktsik ikke likte å sitte i en bil som ikke kjørte... Ungene mine er forresten redd tunnel virker det som. Eller, mørket. Vi slår på lys i baksetet, det hjelper. Men kombiner dette med kø, eller stillestående, i tunnel, så er det ikke min favorittsyssel nei.

Redd er jeg fortsatt ikke, hverken klaustrofobisk eller tanken på brann, men jeg synes jo ikke det er kjekt akkurat. Mest kjedelig, da.

Gammel 14-05-12, 09:33   #37
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Klaustrofobisk er ikke der som jeg tenker på, men direkte kjekt er det jo ikke, år man midt inni en tunnel møter lang kø, og en mann som sier at "veien åpner nok igjen om en halvtime, ikke mer enn en time i alle fall". Med en liten gutt baki, som heldigvis brukte bleier på den tiden, men faktsik ikke likte å sitte i en bil som ikke kjørte... Ungene mine er forresten redd tunnel virker det som. Eller, mørket. Vi slår på lys i baksetet, det hjelper. Men kombiner dette med kø, eller stillestående, i tunnel, så er det ikke min favorittsyssel nei.

Redd er jeg fortsatt ikke, hverken klaustrofobisk eller tanken på brann, men jeg synes jo ikke det er kjekt akkurat. Mest kjedelig, da.

Eg tenker ikkje på brann og slikt når eg køyrer, men eg tenker på det, når eg står stille. Det er litt sånn her kjem eg meg ikkje ut-kjensle over det.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 09:38   #38
Christa

Christa sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Jeg syns det er veldig ubehaglig. Og er en av de som kjører saktere og sitter veldig konsentrert. Holder ikke på med radio eller andre ting i tunnel, vil bare komme meg sikkert ut.

Har ikke kjørt lenge så kanskje det kommer seg etter hvert.

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 09:41   #39
Mirmell

Mirmell sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Nei, jeg er ikke redd for å kjøre i tunneler.

Mirmell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 09:42   #40
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har bodd altfor lenge på vestlandet til å reflektere over det i det hele tatt. Alternativet er jo fryktelig; fjelloverganger, lange omveier, smale veier som nærmest henger i fjellveggen og ferje, ferje, ferje.

Nei, jeg er ikke redd, og jeg skulle gjerne kjølhalt de forbaskete idiotene som bremser og lager kø i det de kjører inn i en tunnel.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:11.