|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#22 |
rakkarpus
|
![]() Sv: Folk som ikke liker dyr ...
Jeg blir ihvertfall ikke alltid glad å se dyr som er innesperret, alltid går på betong, detter ned i møkkakjellere osv.
![]() |
#24 |
can-jur
|
Betyr det at du er motstander av all form for hold av kjæledyr og produksjondyr?
![]() |
![]() |
#25 |
Audacious
|
![]() Sv: Folk som ikke liker dyr ...Jeg har aldri hatt spesielt sterke følelser for noe dyr. Jeg har luftet hund, jeg har passet katter, gerbiler og andunger, jeg har vært på rideleire. Men den personlige relasjonen til et dyr som andre forteller om, den har jeg aldri opplevd. Klart kattunger er søte, men jeg hadde vært et par timer hos veninna mi med fire nyfødte kattunger i stua før jeg kom på at jeg kanskje skulle titte.
![]() |
#26 |
Hertuginne
|
Nope, de appelerer ikke til meg. Vi hadde katt da jeg var liten, og det var jo koselig og sånt, men jeg kan ikke si jeg savnet katten når den døde av alder og år. Nå har mamma og pappa fått ny katt og jeg kan ikke si jeg er begeistret for det, men det har også noe med at jeg har to stk. i familien min som er ganske så allergisk mot katt og at det dermed blir veldig stress å være på besøk hos opphavet.
![]() |
#27 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Folk som ikke liker dyr ...Jeg har en innlevelsesevne som er overdrevet godt utviklet. Jeg får helt angst av bur, bånd, ensformighet og dressur når det kommer til dyr.
![]() |
#28 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Folk som ikke liker dyr ...Eg skjønner at dyr kan sjå søte ut på bilder, men der stopper min empati. Eg liker ikkje å gå på besøk til folk som har siklande hunder som legg hovudet i fanget mitt og forventer kos. Og viss det er ti voksne som sitt rundt eit bord og prøver å få kontakt med katta, kan du vere sikker på at det er mine bein han gnir seg opp etter. Og ja - eg blir sur når eg har sagt ja til å vere barnevakt ei heil helg og det viser seg at det følgjer to katter med desse ungane. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Samme her. Dyr.
![]() |
#30 |
tradisjonell figur
|
![]() Sv: Folk som ikke liker dyr ...Sjansen er større for at jeg sier
![]() |
#31 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Folk som ikke liker dyr ...Jeg tror jeg er ganske snill og grei.
![]() |
![]() |
#32 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Folk som ikke liker dyr ...Jeg har problemer med å leve meg inn i den voldsomme innlevelsen en dyreelskende venninne forteller om alle byens løse katter og at sauer som slaktes. Det er selvsagt trist med dyr som har det vondt, men det er ikke noe jeg går rundt å tenker på.
![]() |
#33 |
Erfaren
Medlem siden: Apr 2012
![]() ![]() |
![]() Sv: Folk som ikke liker dyr ...Jeg er ikke spesielt glad i dyr generelt, men kan bli glad i enkeltindivider som jeg får et forhold til. Vokste f.eks. opp med en katt jeg hadde et godt forhold til - om man kan si det slik, men har ikke noe ønske om å ha dyr selv. Kan bli litt betatt av små kattenøster, men hunder har jeg aldri likt. Jeg tolererer dem, og behandler dem pent, men foretrekker å ha dem på avstand. Jeg er ikke redd, men synes de er plagsomme når de hopper på meg og snuser på utilbørlige steder, og så har de fryktelig dårlig ånde. Meget mulig jeg hadde sett annerledes på det om jeg var vokst opp i en "hundefamilie". |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Folk som ikke liker dyr ...Det er vel ikke så uvanlig å ikke like dyr særlig godt, men da tror jeg det handler om å ikke ha noe forhold til dyr, at man stiller seg ganske likegyldig til dem og ikke har noe ønske om å bruke tid og energi på dem. De synes heller ikke dyreunger er spesielt søte. En del har den samme holdninga til barn, og jeg synes begge deler er greit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Epikur
|
Jo, det vil jeg si. :historiker:
![]() |
#39 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Folk som ikke liker dyr ...Jeg liker enkelte dyr veldig godt og jeg er såpass glad i dyr generelt at jeg aldri noensinne skal ha det selv. Jeg mangler interessen og mangler connection. Mitt nærmeste forhold til et dyr hadde jeg til en kalv som var "min". |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Folk som ikke liker dyr ...Jeg liker ikke dyr, jeg klapper ikke venners katter eller hunder, f.eks. Joda, jeg kan syns de er søte og sånn, men jeg blir ikke tussete nei.
![]() |
|
|