Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

[hjemmelagd]Hva kjøper dere på markeder?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-06-12, 23:15   #21
Left
Passiv

Standard

Sv: [hjemmelagd]Hva kjøper dere på markeder?

Det meste spiselig. De pungene var veldig søte, og kan være fine til småtteri i veska, og noe de fleste jenter kunne blitt glade for å få.
Sokker og votter, luer, og fine, strikkede putetrekk f.eks.

Svar med sitat
Gammel 03-06-12, 23:16   #22
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Spiselige ting, tova votter, ullsokker, punger og lommebøker, krone-pannebånd i tova ull, pulsvanter, leggvarmere og monsterullbukser. Dette er ting jeg kunne ha kjøpt.

Gammel 03-06-12, 23:16   #23
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Ullklær til barn er alltid bra, særlig votter, bukser og jakker.

Strikkbukser altså! Det er lett.
Hva med strikkesett, bestående av buske og genser, helt enkle evt. Mariusmønster?

Gammel 03-06-12, 23:17   #24
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjøper litt diverse. Gaver + ting jeg og ungene trenger. Det som er viktig for meg er:
- Klær: At de er skikkelig merket, både med tanke på størrelse og vaskenavisning. Dette gjelder også babytepper ol, jeg ønsker å kunne se størrelsen og gjerne relatert til babydyner og juniordyner
- At man kan betale med kort. Kan man ikke betale med kort kjøper jeg aldri noe dyrt. Da blir det bare småtterier.
- Det som sitter "løsest" er forbruksvarer: Kluter, kopphånduker, såpe, mat, gotterier etc

Gammel 03-06-12, 23:19   #25
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Hjemmelagede, spiselige greier er alltid finfint. Spesielt til foreldre og besteforeldre som stort sett har det de trenger og gjerne dobbelt opp av alt.

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-12, 23:22   #26
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Strikkbukser altså! Det er lett.
Hva med strikkesett, bestående av buske og genser, helt enkle evt. Mariusmønster?

Ja, det kan være ok. Men spesielt bukser. Marius er jo in for tiden, så et greit mønster å satse på. Mariustunika til jenter. Ullvotter, både tovede og ikke. Smetteskjerf til baby og småbarn. Og så er det viktig at det står størrelser på dem ja, hvis ikke blir det håpløst. Det er mange ganger jeg har vurdert å kjøpe noe og har droppet det fordi det er uklart hvor stort det er.

Ellers kan vesker være fint.

Gammel 03-06-12, 23:26   #27
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 25
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Hvis du tenker bukser er ribbestrikk finfint (hvis du gidder, da).

Og merking av størrelse er som sagt viktig.

Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-12, 23:29   #28
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 25
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Det var noe om Julekongen her - ser ut som en skikkelig baggy lue, og strikket poncho kan være noe?

Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-12, 23:32   #29
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skoposer? Er det smart?
Små toalettvesker?
Vogntepper? - noen som bruker slikt lengre?
F.eks: *lånt bilde*

*lånt bilde*

Gammel 03-06-12, 23:40   #30
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skoposer er utrolig smart. Jeg har en som Knotten lagde/ malte på i barnehagen, til bunadsskoene mine. Genialt til sko man bruker sjelden (og som man har klart å rote vekk tidligere ...)!

Gammel 03-06-12, 23:42   #31
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

Skoposer er utrolig smart. Jeg har en som Knotten lagde/ malte på i barnehagen, til bunadsskoene mine. Genialt til sko man bruker sjelden (og som man har klart å rote vekk tidligere ...)!

Også er det penere å ha penskoene i en skopose enn en Rimipose når man skal på fest har jeg hørt.

Gammel 03-06-12, 23:47   #32
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Hvisman kjøper gaver er det fint med sett (bukse+genser/jakke). Men det jeg mangler til mine egne er enkle og varme ullbukser. Gjerne ribb slik servile nevnt over her.

Gammel 03-06-12, 23:49   #33
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Veldig fint teppe!

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-12, 23:51   #34
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Standard

Ok, ribbestrikket ullbukse, det er kjapt og greit. Veldig bra! Dere er til god hjelp damer.

Jeg har endel par med tovede votter, de er gode å ha utenpå vanter.
Også har jeg strikket tovede vin-nisser, både til 1 ltr og 3 ltr de er det endel som kjøper som gaver. Jeg føler jeg må ha endel og strikketøy er greit å ha med på reise.

Heklede grytekluter i str xxl har jeg også noen sett av.

Gammel 03-06-12, 23:52   #35
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Veldig fint teppe!

Jeg har endel retrostoff som JEG syntes er fint til babyquilter, men jeg vet ikke om alle liker det. Det går ofte i mye duse farger til babyer.

Gammel 03-06-12, 23:53   #36
Katta
maler

Katta sin avatar

Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå er jeg bare meg og det er mange som har ulike bruksområder for ting, men jeg bruker ikke sydde tepper på vogn. Jeg synes det blir for stivt og tett. Jeg bruker hekla teppe på vogn om noe. Vognteppe av bestemorruter kan jeg fint kjøpe. Evt et finere strikket babyteppe. Sånne quiltetepper liker jeg, men da mer som leketeppe på gulvet.

Skoposer tviler jeg på at selger egentlig, men man vet jo aldri. Små toalettmapper kan selge hvis du får til noe ok. Tips da er voksduk på innsiden slik at det faktisk kan brukes til formålet.

Gammel 03-06-12, 23:59   #37
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Standard

Jeg har mye prikkete voksduk, de syr jeg handlenett av, de går det endel av faktisk.
Ikke sånn stiv voksduk, mer stoff-ich, men voks.

Gammel 04-06-12, 00:24   #38
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Jeg har mye prikkete voksduk, de syr jeg handlenett av, de går det endel av faktisk.
Ikke sånn stiv voksduk, mer stoff-ich, men voks.

Åh, det hørtes kjempefint ut! Det fikk jeg lyst til å kjøpe.

Gammel 04-06-12, 08:45   #39
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Hva med matchende sengetøy og stelleveske til dukkevogna?

I stedet for den reisemappa du viste fram, hva med noe slikt til å samle barnas tegninger i?

Gammel 04-06-12, 09:54   #40
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Noe å arkivere barnetegninger i ja, det er noe jeg kunne finne på å kjøpe. Men jeg er usikker på om det da bør være a3 eller a4.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:06.