Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

[hjemmelagd]Hva kjøper dere på markeder?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-06-12, 21:36   #1
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

[hjemmelagd]Hva kjøper dere på markeder?

Jeg har allerede begynt å fylle opp "kofferten" min til årets julemarked.
Dette er IKKE en juletråd, men jeg trenger litt innspill på hva dere syntes er ok å kjøpe på markeder. Jeg strikker endel. Har allerede strikket ett Mor Signeteppe m/matchende lue og sokker- og akkurat nå kjenner jeg at det ikke blir veeeeldig mange av det teppet. Men hva med sokker, sjal, votter, luer, skjerf, tovede sitteunderlag? Er det noe man kjøper på marked?

Ville dere f.eks. ha kjøpt reisemapper som denne: *lånt bilde*

Eller små punger som disse: *lånt bilde*

Eller alround punger som denne: *lånt bilde*

Jeg føler meg helt tom for ideer og trenger litt inspirasjon og tips fra dere damer. Hva kjøper dere?? *ikke hjemmebakst* Jeg har endel norgesglass igjen fra ifjor, så det blir det nok noen av, men jeg trenger mer!

Gammel 03-06-12, 21:37   #2
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [hjemmelagd]Hva kjøper dere på markeder?

Punger, votter, kort, smykker og spiselige greier.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-12, 21:42   #3
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Votter og sokker, fint skjerf. Fine julekort. Spiselige ting.

Gammel 03-06-12, 21:43   #4
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg kunne kjøpt alt i bildene i første innlegg, flotte ting!

Gammel 03-06-12, 21:44   #5
Tuppen
...

Tuppen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg kjøpte en gang noen små fingerdukker. (Altså slike som skal være på bare en finger)
Hun hadde strikket figurer som hørte sammen i eventyr - f.eks figurer til de tre bukkene bruse, rødhette, de tre små grisene osv. Jeg angrer enda på at jeg bare kjøpte til ett eventyr. Aner ikke om det er for mye arbeid med sånne i forhold til prisen man kan ta, men jeg hadde gjerne kjøpt flere slike.

(Juletråder er forresten lov uansett tidspunkt. )

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-12, 21:46   #6
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tuppen, her.

Jeg kjøpte en gang noen små fingerdukker. (Altså slike som skal være på bare en finger)
Hun hadde strikket figurer som hørte sammen i eventyr - f.eks figurer til de tre bukkene bruse, rødhette, de tre små grisene osv. Jeg angrer enda på at jeg bare kjøpte til ett eventyr. Aner ikke om det er for mye arbeid med sånne i forhold til prisen man kan ta, men jeg hadde gjerne kjøpt flere slike.

Supert tips! Tusen takk. *spiselig, jeg vet ikke om jeg rekker å bake så mye til jul, kjenner jeg meg selv rett så er vi vips i november og jeg er stressa nok*

Gammel 03-06-12, 21:47   #7
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes alt du viste var fint, men oftest kjøper jeg ingenting. Rett og slett fordi jeg har nok ting... Jeg trenger liksom ikke mer. Men alle tingene var fine, altså! Likte spesielt godt de små pungene i sarte farger, men jeg vet ikke hva jeg skulle brukt den til.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-06-12, 21:48   #8
Tuppen
...

Tuppen sin avatar

Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Supert tips! Tusen takk. *spiselig, jeg vet ikke om jeg rekker å bake så mye til jul, kjenner jeg meg selv rett så er vi vips i november og jeg er stressa nok*

Hvis du vil, kan jeg sende deg bilder av de jeg har. Må bare spore dem opp først.

Gammel 03-06-12, 21:53   #9
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror poenget er at enten må det være noe jeg trenger og ikke gidder å lage selv (type mor signe teppe) eller så må det være såpass lite og rimelig at det blir en søt gave av noe slag. Og så må det se skikkelig ut. Jeg kunne ha kjøpt barnehagegensere hvis jeg fant noen fine for eksempel. Og ullbukser. Slike punger kunne jeg ha funnet på å kjøpe hvis jeg hadde nieser med nært forestående bursdag og de ikke var for dyre. Pakker med lys og servietter. Sokker i tynt strikkegarn, bella mittens. Altså ikke vanlige raggsokker, det gidder jeg ikke, de må være fine i tillegg.

Gammel 03-06-12, 21:54   #10
Katta
maler

Katta sin avatar

Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er vel forresten bordet med lefser og flatbrød som alltid blir først tomt på messer, er det ikke? Hjemmelaget knekkebrød?

Gammel 03-06-12, 21:55   #11
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Og sjal kunne jeg definitivt ha kjøpt av deg. :spammer:

Gammel 03-06-12, 21:58   #12
Tuppen
...

Tuppen sin avatar

Standard

Smykker har jeg også kjøpt på marked, både til meg selv og til venninner. Gjerne noen enkle.

Gammel 03-06-12, 21:58   #13
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, hjemmelaget, sunt knekkebrød! Det kunne jeg kjøpt. Hvis det var sunt.

Evt chutney av ulikt slag. Ripschutney feks. Det er deilig.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-06-12, 21:59   #14
C.D

C.D sin avatar

Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
C.D er populærC.D er populærC.D er populærC.D er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tuppen, her.

Åh det var genialt! Det kunne jeg fint ha kjøpt ja
Ellers ville jeg ha kjøpt de pungene.

Hilsen ei som aldri handler på marked, men fant jeg punger og fingerdukker var jeg solgt
(og for ordens skyld, jeg er på marked før jul siden korpset mitt arrangerer det )

Gammel 03-06-12, 22:01   #15
Observatøren

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 21
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Jeg liker også spiselige ting, og så liker jeg votter i ulike mønstre, gjerne til barn, tovede for eksempel. Et tips er å strikke vrangbord (litt ekstra lang) i superwash som da ikke tover, de sitter veldig godt på hånden på den måten.

Drops liker jeg også.

Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-12, 22:03   #16
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Standard

Jeg er litt der som Katta, jeg må ha ting til "vanskelige" tenåringer som tanter og besteforeldre kan kjøpe. Ting som sminkepunger, små punger o.l. Har strikket endel store skjerf og snurreluer/baggyluer. Ting som koster maks 150,- - 200,-, til de som skal ha en liten ting. Jeg har masse alpakkagarn i de lekreste farger jeg tenkte å strikke sjal av.

Men tusen hjertelig for alle supre tips! *jeg noterer villig her*

Gammel 03-06-12, 22:03   #17
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Er det klart hva som blir årets julekalender? Stæsj som passer til det kan fort bli populært.

Gammel 03-06-12, 22:07   #18
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Er det klart hva som blir årets julekalender? Stæsj som passer til det kan fort bli populært.

Året julekalender er helt ny, Julekongen, så vi får følge med på hva Sandnes og PT kommer med der..

Gammel 03-06-12, 22:10   #19
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 811
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg ville kjøpt votter med snor som kan tres gjennom jakka.

Eller noe spiselig. Brente mandler, hjemmelaget knekkebrød, eller flatbrød.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-12, 22:13   #20
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Ullklær til barn er alltid bra, særlig votter, bukser og jakker.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:10.