Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Anbefaler alle å se denne reportasjen om Axel Røthe

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-06-12, 01:22   #1
Intrigue
Superduperaktiv

Intrigue sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Intrigue er litt kulIntrigue er litt kulIntrigue er litt kul
Standard

Sv: Anbefaler alle å se denne reportasjen om Axel Røthe

Jeg prøvde kun, etter fattig evne å få fram at den årsaken en sjøl velger å "se" eller "forholde" seg til ofte ikke er årsaken... Noe med å ta ballen ikke mannen. Eller var det mannen og ikke ballen...

Jeg hadde noen tanker om at vi ofte velger oss en virkelighet som er enklere å forholde oss til fordi RL er så ufattelig smertefull.
Jeg gjør meg neppe mer forstått nå, men det er noe med å se bak, hvorfor har det blitt som det har blitt eller hvorfor er det som det er?
Det kan gjøre vondt med en gang, men det er nok mer konstruktivt på sikt. Nå popper det opp mange rasende gode eksempler i mitt hode, men det øker vel sjansen for å bli misforstått enda mer....

Intrigue er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-12, 08:38   #2
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Intrigue, her.

Jeg hadde noen tanker om at vi ofte velger oss en virkelighet som er enklere å forholde oss til fordi RL er så ufattelig smertefull.

Det virker som om du mener det er andre grunner enn at han er blind som gjør at han ikke har venner, kan du fortelle hvilke grunner det er? Kjenner du ham?

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-12, 11:39   #3
indie

indie sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
indie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Det virker som om du mener det er andre grunner enn at han er blind som gjør at han ikke har venner, kan du fortelle hvilke grunner det er? Kjenner du ham?

Vil egentlig ikke spekulere, men umulig å skrive dette innlegget uten å gjøre det. Jeg tror jeg kan forstå hva Intrigue mener. Ut i fra det som nevnes i reportasjen, tidlig blindhet, epilepsi, at han ikke kan gå på Facebook alene, litt taleproblem pga noe uklar tale, så _kan_ det hende at han har en sykdom som Spielmeyer-Vogt eller lignende. Det er sykdommer som også rammer kognitive funksjoner.

Jeg vet at endel blinde kan være litt såre på det å bli gruppert med andre som har mer sammensatte problemer. Dette skjer ganske ofte, og kan gjøre det vanskeligere for de som er blinde eller svaksynte uten tilleggsproblemer.

Så det kan virke som om NRK ikke har fortalt hele historien, og det er synd, det ville ikke ødelagt den gode historien, og respekten min for han ville vært like stor. Eller de kunne laget en sak om synshemmede generelt, hvordan mange kan slite sosialt, og hva vi som ser bra kan gjøre for å bedre den situasjonen

indie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-12, 12:59   #4
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Jeg tror jeg forstår Intrigue. Det er noe med at den forklaringen den som blir sviktet gir kanskje er en helt annen en den forklaringen en som svikter ville gitt. Og begge deler er kanskje like "sant" for den forklaringen kommer fra.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-12, 13:21   #5
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg tror ikke vi skal begi oss ut i noen spekulasjoner, eller innformasjon, om navngitte personer.

Poenget til Intrigue var vel at hvis man forteller bare halve sannheten gir det et feil bilde selv om alt som sier er sant.

Gammel 15-06-12, 14:10   #6
Pegasus

Pegasus sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

En fin reportasje, om en tøff gutt! Til ettertanke for mange, håper jeg.

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:45.