|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Litt rødvin i konfirmasjon?
Selvsagt får ikke fjortisen lov til å drikke alkohol. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Fortynnet
|
Sv: Litt rødvin i konfirmasjon?For oss er det uaktuelt uansett, siden min far er alkoholiker. Jeg er ikke motstander av små mengder alkohol med barn tilstede, men jeg tror likevel ikke jeg ville hatt det akkurat i en konfirmasjon. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Javel
|
Signerer denne jeg. Hadde nok heller ikke servert vin i barnedåp.
|
|
|
|
#4 |
|
aldrende
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Litt rødvin i konfirmasjon?Det ble ikke servert alkohol da stedatteren min ble konfirmert for et par år siden. Vi tenkte ikke tanken engang, så uaktuelt var det.
|
|
|
|
#5 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Sv: Litt rødvin i konfirmasjon?Det ble servert rødvin i min konfirmasjon og jeg har ikke dårlige minner fra den dagen, men jeg blir nok selv ikke å serverere vin i mine barns konfirmasjoner.
|
|
|
#6 |
|
Juba Juba
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Litt rødvin i konfirmasjon?Jeg tror ikke at et barn nødvendigvis får dårlige minner fra en konfirmasjon hvor noen voksne tar et glass vin til maten. Sist redigert av Kaz : 03-04-07 kl 21:28. Årsak: Den vanlige, skrivefeil. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
ræv med ører
Eeeh, ja. For et spørsmål.
|
|
|
#8 |
|
Absolut ateist
|
Hva er galt med det spørsmålet? Når man lager istand fest til et barn, så forventer hvertfall jeg at det barnet kan forsyne seg med hva det ønsker på matbordet.
|
|
|
#9 |
|
Kidding, right?
|
Konfirmant-barnet er mer enn oppegående nok til å forstå at det er forskjell på barn og voksne - også i sitt "eget" selskap. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
I mål
|
Ja hjelp. Kan ikke skjønne at det at barnet skal forsyne seg med "hva den vil" ved bordet har noe som helst ved å bli konfirmert å gjøre. Hedersgjest blir den uansett! |
|
|
|
|
|
#11 |
|
ræv med ører
Sv: Litt rødvin i konfirmasjon?Jeg er vant til at man går på restaurant og feirer konfirmanten med en god middag. Selvsagt bestiller de voksne vin til maten, hvis de har lyst. Og selvsagt er fjortisen for ung til det. Sånn vil jeg vel gjøre det også, hvis mine velger å konfirmere seg.
|
|
|
#12 |
|
Sliter med tastaturet
Sv: Litt rødvin i konfirmasjon?Jeg ville ikke servert alkohol i konfirmasjon. Like lite som jeg forventet norske tradisjoner da jeg var i bryllup i Tyskland. Jeg er ikke hysterisk når det gjelder alkohol, men jeg synes ikke det passer seg i en konfirmasjon. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
X First Lady
Konfirmanten selv er overhodet ikke interessert i alkohol og uansett er hun for ung til det. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
X First Lady
Det har ikke med å tro eller å være naiv. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Gjør så godt som jeg kan.
Sv: Litt rødvin i konfirmasjon?Hvis den var til meg Jane: så ville jeg ikke gjøre det hva andre gjør er opp til dem. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Twinsouls
Hvor: Sørlandet
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Litt rødvin i konfirmasjon?En tenåring er ikke et barn,jeg ville fått høylytte protester fra mi jente om jeg kalte henne et barn..
|
|
|
#20 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Litt rødvin i konfirmasjon?Vi hadde alkohol til maten i konfirmasjonen. Faktisk var det et bevisst valg, siden vi er en familie med mye ondt blod, og det faktisk ville hjelpe situasjonen dersom den ble litt løsere. Ingen ble overstadig beruset, fordi servitørene skjenket 1-2 glass vin til de som ville ha, ikke mer.
|
![]() |
|
|