|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
X First Lady
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Mimring om gamle dager
Telegrafen husker jeg også |
|
|
|
|
|
#2 |
|
heimføing
|
Haha, det hadde jeg glemt. Var publikum en gang jeg var i hovedstaden. Helge Hammelow Berg satt og tullpratet mellom opptakene, og han der i bua. Husker best drinkene i baren, tror jeg. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
maler
|
Sv: Mimring om gamle dagerJeg husker da vi ikke hadde telefon, men måtte gå til en telefonkiosk nedi sentrum for å ringe. Jeg husker da vi fikk telefon og da vi fikk fargetv. Og ikke minst da vi fikk stereoanlegg med kasetter. Og opptakskasetter hvor man tok opp musikk fra radio eller fra hverandre hvis man var så heldig å ha en som kunne spille over musikk. Og tiøresdrops på butikken.
|
|
|
#4 |
|
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
OG kassettspiller med to avsillere i! Det var toppen av kul teknikk! Jeg sier det ofte til elevene mine: Det er litt synd på dere som aldri fikk opplevd 80-tallet.
|
|
|
|
#5 |
|
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Sv: Mimring om gamle dagerdu er "gammel" når du husker kobleingen mellom kassett og gråblyant.
|
|
|
|
#6 |
|
Textrovert
|
Sv: Mimring om gamle dagerJeg husker at for en blåtier kunne jeg ta trikken til byen, gå i svømmehallen, ta trikken hjem og likevel ha 50 øre til overs til smågodt.
|
|
|
#7 |
|
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Sv: Mimring om gamle dagerJeg hadde flere brevvenner og noen av de sendte jeg kassetter med favorittmusikken til. Tatt opp fra radio eller på dobbel kassettspiller. Fikk tilbake ny musikk på samme kassetten i neste brev (datidens deling).
09 & 13 Sist redigert av venla : 17-07-12 kl 21:24. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Sv: Mimring om gamle dagerJeg husker vi var de første blandt vennene som fikk videospiller, så det var hos oss alle samlet seg. Fjernkontroller fantes selvsagt ikke, alt måtte justeres på selve TVen. Jeg husker da TV2 kom, da hadde vi hatt bare NRK i årevis. Foreldrene mine nektet å skaffe parabol så spennende kanaler måtte sees hos andre. Rart å tenke på hvor enkel TV vi så på som små. Programmer som ""Kom, så tegner vi en sang" eller puslespill med Vidar Lønn-Arnesen. Jeg er sikker på at dagens overstimulerede barn aldri hadde latt seg fenge av det.
|
|
|
#11 |
|
superbruker
|
Sånn hadde jeg også! Jeg husker vi tok båten over til Finland (bodde i Stockholm på den tiden) og da glemte jeg den i heisen på vei ned til lastebilen. Da var jeg lei meg.
|
|
|
#13 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Mimring om gamle dagerVi brukte å ta opp musikk fra radioen. Mange kassetter der det manglet litt av sangene.
|
|
|
|
#14 |
|
Crazy Cat Lady
|
Sv: Mimring om gamle dagerVi hadde minnebøker som gikk på rundgang blandt jentene i klassen. Vi samlet og byttet glansbilder. Her i Tromsø lå det titt og ofte u-båter til kai, det var sjøflyplass på Skattøra (jeg husker den så vidt, jeg var bitteliten da den ble nedlagt), og man måtte betale bompenger for å kjøre over den flunke nye brua til Kvaløya. Vi hadde ikke kjøpesenter.
|
|
|
|
#15 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Mimring om gamle dager....
Sist redigert av Pesten : 13-11-12 kl 19:41. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Stort sett blid
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Mimring om gamle dagerHusker at det var billigere å ringe etter klokka 17.00 og måtte pent vente til da om jeg skulle skravle med venninner
|
|
|
#17 |
|
heimføing
|
- eller Vidar Lønn-Arnesen kom inn på slutten. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
Sånn hadde vi og. I et kabinett med platespiller i det andre rommet, og platene hang oppå stangen før de ble senket ned.
|
|
|
#19 |
|
koko
|
Sv: Mimring om gamle dagerReiseradioen. "Familien Hansen, kjører en rød Opel mellom Lillehammer og Arendal. Ta kontakt med tante Oddrun snarest."
|
|
|
#20 |
|
<3
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Haha, det husker jeg også. Jeg ringte alltid da klokka ble 17, og da jeg ringte til ei venninne på Otta, ropte moren; Du må skynde deg, Musemus ringer riiiiks!
|
![]() |
|
|