Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Okei ... Jeg er sikkert VELDIG lite politisk korrekt nå, men

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-07-12, 21:31   #21
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Okei... Jeg er sikkert VELDIG lite politisk korrekt nå, men

Jeg skjønner godt at de ville ha Springsteen. Og syns det var pent av ham å stille opp.
Mari Boine er super og en selvsagt gjest ved et slikt arrangement syns jeg.

Svar med sitat
Gammel 22-07-12, 21:31   #22
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Det er jo artister som veldig mange her i landet har et forhold til, og er med på å lage en trygghetsfølelse. Ærlig talt synes jeg ikke akkurat denne konserten trenger å være den spreke, nye arenaen for nye artister. Det er jo ikke det det handler om - denne gangen.

Åh, men det var ikke det jeg mente heller. Virkelig ikke.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-12, 21:31   #23
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det er jo artister som veldig mange her i landet har et forhold til, og er med på å lage en trygghetsfølelse. Ærlig talt synes jeg ikke akkurat denne konserten trenger å være den spreke, nye arenaen for nye artister. Det er jo ikke det det handler om - denne gangen.

Enig med du!

Gammel 22-07-12, 21:32   #24
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Jeg tar meg i å tenke hvor lenge de har planlagt springsteen. Tilfeldig at han ikke var booket 22. Liksom?

Gammel 22-07-12, 21:34   #25
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg kan null og niks om musikk, men jeg synes det var en fin og verdig konsert. Også liker jeg De Lillos.

Gammel 22-07-12, 21:34   #26
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Åh, men det var ikke det jeg mente heller. Virkelig ikke.

Neida, den var mest til Nextlife sitt innlegg. Den bare havnet innimellom noen andre innlegg før jeg rakk å poste.

Gammel 22-07-12, 21:35   #27
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

Jeg tar meg i å tenke hvor lenge de har planlagt springsteen. Tilfeldig at han ikke var booket 22. Liksom?

De har helt sikkert booket det inn som en del av turneen, eller i det noen oppdaget at han likevel skulle være i Norge disse dagene. Du kan være sikker på at han ikke bare fikk lyst til å stikke innom på impuls.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-12, 21:35   #28
ingling

ingling sin avatar

ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

Selvsagt har de planlagt det. Og så?

Gammel 22-07-12, 21:35   #29
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, absolutt ikke, men det trenger jo ikke å være de kjedeligste og mest udaterte heller.
Hadde det vært artister som hadde en status som verdifulle samfunnstøtter/samfunnsengasjerte eller profilerte i denne tragedien, slik f. eks Lillebjørn Nilsen, så ja. Men Marit Larsen og De Lilllos, lzm.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-12, 21:35   #30
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Men jeg synes det var veldig, veldig flott gjordt av han!

Gammel 22-07-12, 21:36   #31
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Boine er kvalitet, og et godt valg synes jeg.

Også syns jeg det er litt synd at Bruce og Steven ikke hadde øvd litt mer når de gjør et så godt låtvalg, det var pinlig gitarklimpring i starten der.

Gammel 22-07-12, 21:37   #32
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg tenker at De Lillos er et band som spiller på norsk og som er kjent for å være glade i Oslo. Kanskje derfor?

Gammel 22-07-12, 21:41   #33
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det blir trist når mediene sier hvert kvarter "... og kanskje Springsteen kommer!", "... nå er gitar tech´en til Springsteen her!", "... nå er trailern til Springsteen her!", det blir i mine øyne et feil fokus.

Det var vel også grunnen til at Springsteen sa at han var skeptisk til å stille opp, at han ikke ville ta for mye fokus.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-12, 21:42   #34
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Jeg tenker at De Lillos er et band som spiller på norsk og som er kjent for å være glade i Oslo. Kanskje derfor?

Ikke sant? Jeg greier ikke å se noe galt i verken Springsteen, Marit Larsen eller De Lillos - og for så vidt ikke Boine heller. :trolig enfoldig og har sant å si ikke sett konserten engang:

Gammel 22-07-12, 21:42   #35
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Jeg har aldri helt forstått Mari Boine, for meg er det noe en burde like, men jeg er ingen kultursnobb så jeg orker ikke late som.

Når det gjelder Springsteen ville så synes jeg det hadde vært merkelig å IKKE ville ha ham der.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-12, 21:43   #36
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Medlem siden: May 2012
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Jeg kjenner jeg kjøper argumentene deres ift Boine med en gang, selv om jeg fremdeles ikke er helt overbevist rent personlig. Men jeg tror jo også at det helt sikkert finnes andre artister, både av den eldre og yngre garde, som også fortjener å trekkes frem i sånne situasjoner som dette.

Nå fikk ikke jeg med meg hele konserten, dessverre, men synes det er ålreit at det var en mix av gamle og nye artister også. Representanter for hele Norge på en måte. =)

Og for øvrig: Jeg må si avsluttningen var bra, med klokkene i Rådhustårnet. Det ble både litt storslagent og høytidelig på en gang.

Gammel 22-07-12, 21:43   #37
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Standard

Jeg er ingen Bruce-fan, men kan ikke si jeg ble videre imponert over fremføringen. Men jeg synes han tonet det fint ned. Enig med litt vridd fokus. Nydelig vokal start med Laleh, og mektig med rådhusklokkene til slutt.

Gammel 22-07-12, 21:43   #38
ingling

ingling sin avatar

Standard

Jeg har bare sett på NRK, så jeg har ikke fått med meg eventuelt fokus på Springsteen i forkant. Enig i at det ikke burde få ta fokus fra dagen.

Gammel 22-07-12, 21:46   #39
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Medlem siden: May 2012
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Mari Boine er berømtest. Ingen tvil.
Men Njulaif, har du hørt på hennes venninne Inga Juuso? Hun fikk Spellemannspris tidligere i år.

Takk for tips, dette er jo definitivt ikke en genre jeg sjekker mest ut, det må jeg innrømme. Er liksom litt mer metalljente. :kremt: Jeg skal definitivt sjekke henne ut.

Gammel 22-07-12, 21:51   #40
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Nei hun bookes ikke alltid.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:29.