Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Okei ... Jeg er sikkert VELDIG lite politisk korrekt nå, men

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-07-12, 21:09   #1
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Okei ... Jeg er sikkert VELDIG lite politisk korrekt nå, men

er det egentlig så veldig stas med hun Mari Boine? Jeg synes faktisk at det kan være både fin og ikke minst litt kult med joik og samisk musikk, men er virkelig Mari Boine det mest representative vi har i Norge innen denne genren?

Jeg spør jo fordi jeg sitter å ser på minnekonserten på NRK, og det slo meg at hun er den som blir hentet frem hver eneste gang det er et slikt type offentlig arrangement, som denne minnekonserten og feks fredspriskonserter og slikt. Mulig jeg ikke har peiling, men jeg er altså ikke helt overbevist om henne (som artist) kjenner jeg.

:stillermegklarforskyts:

Gammel 22-07-12, 21:10   #2
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Okei... Jeg er sikkert VELDIG lite politisk korrekt nå, men

Hun er iallefall den mest kjente. Jeg liker Mari Boine.

Gammel 22-07-12, 21:11   #3
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mari Boine er en internasjonal stor stjerne. Av alle de kjedelige, feige bookingene til denne eventen er Mari Boine en av de som jo faktisk absolutt kan forsvares, også kvalitetsmessig.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-12, 21:12   #4
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Jeg må innrømme at jeg ikke har stor peiling på samilsk musikk, og jeg kjenner lite til samiske artister som helst synger på morsmålet.
Men jeg syns hun er fin. Hun har en fantastisk fin stemme, myk og kraftfull på samme tid.
Jeg liker henne jeg.

Gammel 22-07-12, 21:12   #5
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Innenfor sin sjanger er hun blant de mest kjente i hele verden, og den som har gjort aller mest for joiken som sjanger og som del av den norske folkemusikken i Norge.

Hun har et stort navn i verdensmusikken.

Jeg synes hun er flott, og hun er en sterk formidler.

Gammel 22-07-12, 21:13   #6
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg liker henne, jeg - og melodien hun sang var virkelig nydelig synes jeg. Hun er jo kjent innen sin sjanger langt utenfor Norgesgrenser, innenfor world music, så vidt jeg vet.

Samtidig kan man jo sikkert forsøke å dyrke frem noen nye også.

Gammel 22-07-12, 21:13   #7
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Mari Boine er en internasjonal stor stjerne. Av alle de kjedelige, feige bookingene til denne eventen er Mari Boine en av de som jo faktisk absolutt kan forsvares, også kvalitetsmessig.

Hva mener du egentlig med kjedelige, feige bookinger? Hva og hvorfor?
Jeg spør bare fordi jeg ikke helt forsto.

Gammel 22-07-12, 21:13   #8
cora
både her og der

cora sin avatar

Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hun har laget mye bra musikk gjennom årene og mange av sangene handler om undertrykking av samene. Liker henne veldig godt.

Gammel 22-07-12, 21:14   #9
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes hun er helt praktfull. Hun er vel også en av Norges mest kjente artister utenlands. Sterk, bra dame med flott stemme.

Gammel 22-07-12, 21:16   #10
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Hva mener du egentlig med kjedelige, feige bookinger? Hva og hvorfor?
Jeg spør bare fordi jeg ikke helt forsto.

Eh. Jeg er vel sikkert en av de vanskeligste å gjøre til lags, så egentlig bør jeg holde kjeft. Men, det har vært en og annen reaksjon på at dette var svært forutsigbart.

Og så skjønner jeg ikke hvorfor de absolutt ville ha Springsteen.

Gammel 22-07-12, 21:18   #11
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er vel av og til sånn at forutsigbart og trygt er bra.

Gammel 22-07-12, 21:20   #12
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Det er vel av og til sånn at forutsigbart og trygt er bra.

Klart.

Gammel 22-07-12, 21:21   #13
ingling

ingling sin avatar

ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

For meg spiller det utrolig liten rolle om det er forutsigbart, det viktigste er å minnes, og jeg synes det har vært bra variasjon. Og så skjønner jeg veldig godt at de ville ha Springsteen, og jeg tror han veldig gjerne ville være der også.

Gammel 22-07-12, 21:23   #14
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

For meg spiller det utrolig liten rolle om det er forutsigbart, det viktigste er å minnes, og jeg synes det har vært bra variasjon. Og så skjønner jeg veldig godt at de ville ha Springsteen, og jeg tror han veldig gjerne ville være der også.

Veldig enig.

Gammel 22-07-12, 21:23   #15
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mari Boine er berømtest. Ingen tvil.
Men Njulaif, har du hørt på hennes venninne Inga Juuso? Hun fikk Spellemannspris tidligere i år.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-12, 21:23   #16
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Jeg synes det er mange fine innslag, absolutt. Og at jeg antageligvis ser på dette med litt forskjellig filter enn mange andre. And I will shut up.

Gammel 22-07-12, 21:24   #17
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er enig med Maveric både angående Boine og hennes stjernestatus, og resten av bookingen her.
Hvem søren dro Marit Larsen og De Lillos frem av hatten, evt hvor mye betalte de for å få sine minutter på den scenen.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-12, 21:27   #18
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Og så skjønner jeg ikke hvorfor de absolutt ville ha Springsteen.

Jeg skjønner absolutt at de ville ha Springsteen. Hvorfor ikke, liksom?

Når vi diskuterer konserten, så synes jeg godt at Vinnie kunne holdt seg sober og streit for en eneste gangs skyld.

Gammel 22-07-12, 21:29   #19
ingling

ingling sin avatar

Standard

Det er jo artister som veldig mange her i landet har et forhold til, og er med på å lage en trygghetsfølelse. Ærlig talt synes jeg ikke akkurat denne konserten trenger å være den spreke, nye arenaen for nye artister. Det er jo ikke det det handler om - denne gangen.

Gammel 22-07-12, 21:29   #20
iben
oppbevares tørt

iben sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Jeg synes hun er helt praktfull. Hun er vel også en av Norges mest kjente artister utenlands. Sterk, bra dame med flott stemme.

Enig!

iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:28.