|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Endelig mamma
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Okei ... Jeg er sikkert VELDIG lite politisk korrekt nå, mener det egentlig så veldig stas med hun Mari Boine? Jeg synes faktisk at det kan være både fin og ikke minst litt kult med joik og samisk musikk, men er virkelig Mari Boine det mest representative vi har i Norge innen denne genren?
![]() |
#3 |
|
![]() Sv: Okei... Jeg er sikkert VELDIG lite politisk korrekt nå, menMari Boine er en internasjonal stor stjerne. Av alle de kjedelige, feige bookingene til denne eventen er Mari Boine en av de som jo faktisk absolutt kan forsvares, også kvalitetsmessig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
lettere utlada
|
![]() Sv: Okei... Jeg er sikkert VELDIG lite politisk korrekt nå, menJeg må innrømme at jeg ikke har stor peiling på samilsk musikk, og jeg kjenner lite til samiske artister som helst synger på morsmålet.
![]() |
#5 |
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
![]() Sv: Okei... Jeg er sikkert VELDIG lite politisk korrekt nå, menInnenfor sin sjanger er hun blant de mest kjente i hele verden, og den som har gjort aller mest for joiken som sjanger og som del av den norske folkemusikken i Norge.
![]() |
#6 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Okei... Jeg er sikkert VELDIG lite politisk korrekt nå, menJeg liker henne, jeg - og melodien hun sang var virkelig nydelig synes jeg. Hun er jo kjent innen sin sjanger langt utenfor Norgesgrenser, innenfor world music, så vidt jeg vet.
![]() |
#7 |
lettere utlada
|
![]() Sv: Okei... Jeg er sikkert VELDIG lite politisk korrekt nå, men
Hva mener du egentlig med kjedelige, feige bookinger? Hva og hvorfor?
![]() |
#8 |
både her og der
|
![]() Sv: Okei... Jeg er sikkert VELDIG lite politisk korrekt nå, menHun har laget mye bra musikk gjennom årene og mange av sangene handler om undertrykking av samene. Liker henne veldig godt.
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Okei... Jeg er sikkert VELDIG lite politisk korrekt nå, menJeg synes hun er helt praktfull. Hun er vel også en av Norges mest kjente artister utenlands. Sterk, bra dame med flott stemme.
![]() |
#10 |
|
Eh. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() Sv: Okei... Jeg er sikkert VELDIG lite politisk korrekt nå, menFor meg spiller det utrolig liten rolle om det er forutsigbart, det viktigste er å minnes, og jeg synes det har vært bra variasjon. Og så skjønner jeg veldig godt at de ville ha Springsteen, og jeg tror han veldig gjerne ville være der også.
![]() |
#14 |
Tittel og tittel....
|
Veldig enig.
![]() |
#15 |
heimføing
|
![]() Sv: Okei... Jeg er sikkert VELDIG lite politisk korrekt nå, menMari Boine er berømtest. Ingen tvil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() Sv: Okei... Jeg er sikkert VELDIG lite politisk korrekt nå, menJeg synes det er mange fine innslag, absolutt. Og at jeg antageligvis ser på dette med litt forskjellig filter enn mange andre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Rockesøster
|
![]() Sv: Okei... Jeg er sikkert VELDIG lite politisk korrekt nå, menJeg er enig med Maveric både angående Boine og hennes stjernestatus, og resten av bookingen her. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg skjønner absolutt at de ville ha Springsteen. Hvorfor ikke, liksom?
![]() |
#19 |
|
![]() Sv: Okei... Jeg er sikkert VELDIG lite politisk korrekt nå, menDet er jo artister som veldig mange her i landet har et forhold til, og er med på å lage en trygghetsfølelse. Ærlig talt synes jeg ikke akkurat denne konserten trenger å være den spreke, nye arenaen for nye artister. Det er jo ikke det det handler om - denne gangen.
![]() |
#20 |
oppbevares tørt
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Enig! |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|