Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinnoff: Hull i ørene hos barn - igjen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-08-12, 12:19   #1
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Spinnoff: Hull i ørene hos barn - igjen

Vi ga etter for kampen i vår, da var hun akkurat 4 år. Hun hadde bestemt seg og SKULLE ha hull i ørene en lørdag vi var i byen. Jeg tok fram historien om at jeg hadde bare tatt ett hull som 4-åring og så løp det jeg kunne ut av salongen og ut på gata, men hun lovte at hun skulle ta begge to. Som sagt så gjort, hun satt og beit tenna sammen, helt på gråten, men akkurat dette skulle hun.
Så ja, vi svelget en kamel - men heldigvis har det gått helt fint og hun har tålt dem.
Jeg så i barnehagen i dag at flere av jentene har tatt hull nå, og jeg tror snuppa her var den første, så det er mulig vi har satt i gang noe.

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 12:22   #2
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Musemus, her.

Vi ga etter for kampen i vår, da var hun akkurat 4 år. Hun hadde bestemt seg og SKULLE ha hull i ørene en lørdag vi var i byen.

Ja, når hun hadde bestemt seg hadde dere jo ikke noe valg ...

Sorry, jeg kunne ikke la være. Man lar da ikke 4-åringen bestemme slikt.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 12:24   #3
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi ga etter for kampen i vår, da var hun akkurat 4 år. Hun hadde bestemt seg og SKULLE ha hull i ørene en lørdag vi var i byen. Jeg tok fram historien om at jeg hadde bare tatt ett hull som 4-åring og så løp det jeg kunne ut av salongen og ut på gata, men hun lovte at hun skulle ta begge to. Som sagt så gjort, hun satt og beit tenna sammen, helt på gråten, men akkurat dette skulle hun.
Så ja, vi svelget en kamel - men heldigvis har det gått helt fint og hun har tålt dem.
Jeg så i barnehagen i dag at flere av jentene har tatt hull nå, og jeg tror snuppa her var den første, så det er mulig vi har satt i gang noe.

Får håpe det var du som bestemte, og ikke hun.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 12:26   #4
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Hun hadde bestemt seg og SKULLE ha hull i ørene en lørdag vi var i byen.

Meg og min datters "kamper" består hovedsakelig av om hun skal ha rosa kjole eller dongribukse. Det er omtrent så viktige ting hun får lov til å slåss med meg om til hun blir, tja, myndig?

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 12:38   #5
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Dette synes jeg var veldig merkelig lesning. Mener du alvorlig at du lot 4-åringen bestemme dette selv?

Gammel 14-08-12, 14:45   #6
Vito
Weeeee

Vito sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 14
Vito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg ante ikke at det var så mange små som hadde hull i ørene, trodde det var mer en slik tilbakelagt greie fra fortiden.
Har tenkt etter nå, og i de aller fleste kretser der jeg ferdes er det ikke hull i ørene på barn, i alle fall ikke på små barn. Noen av disse store jentene på 15-16 år har.
Dette gjelder både familiekretser, vennekretser og venners vennekretser igjen.

Gammel 14-08-12, 16:39   #7
OlleVia
Erfaren

OlleVia sin avatar

OlleVia er litt kulOlleVia er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

For meg har det ikkje vore en kamp en gong. Om jenta vil gå i rosa tyllkjole over ulla si og bruke feriepengane sine til "muffins" til å lage topp; værsågod!

Jeg er på linje med Tussa her, jenta mi og en gjeng med andre jenter i bhg sprang rundt med "prinsesskjoler" hele dagen. Ha det morro sier nå bare jeg.

Hull i ørene fikk hun i fjor høst en gang, men så var det jeg som skulle hjelpe henne med noe og kom borti øret på en litt dum måte. Vel, ørepynten falt ut og hun ville IKKE ta den inn igjen.
For et par uker siden så hadde hun lyst å ta hull i ørene igjen og jeg sa til henne at det var helt opp til henne. Men når alt kom til alt så turte hun ikke allikevel, så da sa jeg at hun kan få det senere en gang.

OlleVia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 17:10   #8
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har nikkelallergi og har hatt større problemer med klokker enn med øredobber. Nå har hullene grodd igjen og jeg har lyst til å få dem stukket opp. Kanskje det er så vondt og ekkelt at det skremmer hun som maser her hjemme?

Gammel 14-08-12, 22:33   #9
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Min 7.5 åring fikk nå i sommer, da hadde hun ønsket seg det en liten stund. Mange av jentene i klassen har. Jeg fikk til 8-årsdagen min.

Gammel 14-08-12, 23:04   #10
juliette
Aktiv

Medlem siden: Sep 2011
juliette har et hav av muligheter foran seg
Standard

Etter mye mas fikk jeg hull i ørene da jeg gikk i første klasse. Jeg husker det fortsatt godt for det var veldig stort for meg

Hullene har jeg fortsatt og jeg har aldri hatt allergi selv om de ble tatt på frisørsalong (og jeg mener bestemt at øredobbene var nikkelfri allerede den gang på midten av 80 tallet)

Så ungene kommer nok til å få hull i ørene i den alderen hvis de ønsker det

Mvh white trash

Gammel 14-08-12, 12:03   #11
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Serafin, her.

Men noen ganger tenker jeg at jeg kanskje er for streng?

Hun får heller ikke gå i bhg i jålekjoler og sånn, må ha på det jeg bestemmer og jålesko er ikke til lek osv... Ser at andre jenter gjerne kommer i bhg med sånt...

For streng som velger å ikke utsette en treåring for potensiell allergi og infeksjon? Trokke det!

Jålekjoler er jo bare upraktisk i lek, men ikke skadelig. Jålesko med hel og smal passform er jo ikke akkurat bra for barna, så det er jo helt greit å bruke kun til fest.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 12:14   #12
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Jeg tror vel de fleste foreldre ikke reflekterer så mye over det, og så er det dette med at "alle" andre har hull, og man følger bare strømmen.

Mine to eldste er 10 og 12 og har ikke hull enda. De er bortimot de eneste på trinnet som ikke har hull. Jeg tror jeg har sagt at de skal få hull når de er 16 år (jeg ble litt usikker nå, men jeg tror ikke det var 14 jeg sa). Og argumentet mitt er rett og slett at seriøse piercingstudio har 16 års grense, samt dette med allergi etc. De godtar dette, selv om de av og til nevner at de har lyst på og at det er lenge å vente. Det at de aller fleste andre har hull ser ikke ut til å plage dem nevneverdig, selv om de nevner det innimellom. Eldste sa nettopp: "Vi er to på trinnet som ikke har hull, jeg vil men får ikke, hun andre får men vil ikke."

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 11:55   #13
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Min er ti år, og jeg sa hun kunne få hull i ørene når hun ble ti. Jeg sa det for lenge siden, og ti år virket som en evighet unna. Jeg regner med det blir hull snart.

Hun er den eneste jenta i klassen uten hull i ørene.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 12:00   #14
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg fikk selv ikke hull i ørene før jeg var 11 år gammel, og var nok den siste i klassen, noe som føltes fryktelig urettferdig. Frøkna på tre kommer garantert til å mase og rase etterhvert, og hun er fryktelig jålete, men pga. eksem og allergier kommer vi nok til å holde igjen så lenge vi klarer først.

Dog får hun pynte seg så mye hun vil, og går gjerne i barnehagen med flere tyllskjørt, smykker (perlekjeder med elastisk snor), og har lomma full av leppepomader, eller "lebedipp", som hun selv kaller det.

Gammel 14-08-12, 23:08   #15
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nera, her.

Jeg fikk selv ikke hull i ørene før jeg var 11 år gammel, og var nok den siste i klassen

Jeg tok hull i ørene da jeg var 37,5 år. Jeg var i alle fall sist i klassen.

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 23:48   #16
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kaprifol, her.

Jeg tok hull i ørene da jeg var 37,5 år. Jeg var i alle fall sist i klassen.

Har du sjekket?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-12, 00:02   #17
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Har du sjekket?

Jeg har også nikkelallergi. Husker ikke når jeg fikk hull i ørene eller om det er derfor. Tror jeg var over 10.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 12:05   #18
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Storesøster er ei lita pyse, så ho vil ikkje. Det er heilt greit, men ho hadde fått lov no om ho hadde ønska det.

Gammel 14-08-12, 12:09   #19
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Vår datter på ni har ikke ennå, og har ikke mast veldig. Jeg har forklart at både jeg og mormor har har vært plaget med nikkelallergi, og at det kan gjøre at hun også blir plaget med det.

Hvis hun maser igjen, så antar jeg at vi kanskje forhandler oss fram til 12 år, og strenge rutiner på stell. Og ikke noe juggel i ørene. Kun sølv eller gull. (eller noe annet trygt hvis det finnes??)

Gammel 14-08-12, 12:10   #20
Serafin
Bør lage seg en tittel selv

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Leppestift, jålekjoler, jålesko og dilldall får hun bruke alt hva hjertet begjærer 5-6 uker i året i Spania. og neglelakk får hun også der, så jeg tror jenta overlever. Haha.

I dag er hun i bhg i kjole og hun trodde ikke sine egne øyne når jeg hadde lagt frem sommerkjole til barnehagen.

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:39.