Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Fornøyd med vinterdressen?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-04-07, 13:27   #21
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fornøyd med vinterdressen?

Sånn reimatec med pute i baken har lille hatt i år. Jeg er fornøyd med dressen, den holder ham varm og tørr og det er jo det viktigste i tillegg til god bevegesesfrihet.

MEn tiltross for at jeg jobber i barnehage så er jeg ikke en svoren fan av Reima, så om det blir reima til neste år vet jeg ikke enda.

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-07, 13:28   #22
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Av ulike grunner endte fireåringen opp med tre dresser denne vinteren.

• Helly Hansen med utagbart fór
  • Troll med ullfleecedress
  • Reimatec
Det er den tredje Reimatecdressen hun har. Vi er veldig fornøyd med de dressene. Det har vært lite snø her denne vinteren, og jeg er litt redd for de to sistnevnte dressene på bart føre. Hun har stort sett brukt den veldig slitesterke Helly Hansen-dressen i barnehagen. Denne dressen er den barnehagepersonalet hos oss foretrekker. Jeg synes den er tung og gir lite bevegelsesfrihet. Troll-dressen er bra, men litt vrien å ta av og på, i alle fall om ullfleecedressen er i. Det enkleste er i så fall å ta på ullfleecedressen først og deretter ytterdressen. Ullfleecedressen er forresten nesten uunnværlig. Fireåringen har brukt sin masse under regntøy eller alene, f.eks. til lengre bilturer. Hun har også brukt ullfleecedressen til Troll under Reimatecdressen på ekstra kalde dager. Men sånn alt i alt er jeg en stor Reimatec-fan pga av vekta, bevegelsesfriheten denne dressen gir og de små finessene ved disse dressene. Reimatecdressen er såpass stor at den muligens kan brukes neste vinter også. Vi kommer antakelig til å kjøpe ny tradisjonell Helly Hansen-dress eller en rimeligere variant av denne i tillegg.

Gammel 09-04-07, 13:31   #23
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Storesøster hadde Trolldress med uttagbart ullfor, tvillingene hadde Reimatec. Dressene til ungene er brukte (ene er arv etter storesøster, den andre er kjøpt brukt) og har holdt seg veldig fint. Trolldressen var ny og veldig bra - god og varm og sånn, men spjæret så det sang etter da storesøster (jfr. en ansatt i bhg) hang fast ermet da hun klatret på et gjerde. Siden lappeteknikken min ikke er til å skryte av ble det nok en ny dress på henne. Kjøpte Reimatec da, og håper den kan brukes litt utover høsten igjen.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-07, 13:33   #24
linka-mor
Aquarist

linka-mor sin avatar

linka-mor er populærlinka-mor er populærlinka-mor er populær
Standard

Vi har reimatec og er veldig fornøyd. Så har vi en to delt en fra Cubus til ekstra skift.

linka-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-07, 13:34   #25
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Vi har hatt reima til lillegutt. Han ble 2 i november, og vi har str 92 til han. Perfekt størrelse hele vinteren. Den er brukt hver dag i hele vinter, og det syns nesten ikke at den er brukt. Littebitt slitasje på kne og rompe, men en må se godt etter for å se det.

Dressen er grå og detaljer i lime, veldig praktisk farge, møkk synes ikke særlig på den. Tenker å selge den, men kanskje vente til vinteren igjen, kanskje litt lettere å få solgt den da.

I tillegg har vi hatt en 2-delt dress fra POP. Boblebukse og jakke med fleecejakke inni. Var fornøyd med dette også, men syns jakka ble litt vel stiv med fleecejakken inni, så vi har brukt ullgenser i stedet. Fleecejakken har vært kjekk å ha til innejakke på kalde dager.

Har lagt ganske mye penger i vintertøy til poden, men alt i alt syns jeg det er verdt det. Gutten er veldig glad i å være ute, og med disse klærne har han holdt seg tørr og varm hele tiden.

Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-07, 13:36   #26
Isa
--

Isa sin avatar

Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Ticket2Heaven dress her. Superfornøyd og barnehagen har skrytt veldig av den. Den er nå litt slitt på knærne, men det har vært lite snø denne vinteren og 4-åringen er høyt og lavt. Har heller ikke opplevd at han har blitt kald eller våt. Lett å ta på seg selv og fin å bevege seg i også.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-07, 13:37   #27
Elis
*Happy*

Elis sin avatar

Hvor: Drammen
Elis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Minsten hadde Reimatec.(baymodellen)
Har vært veldig fornøyd med den. Han har holdt seg varm og tørr.
De voksne i barnehagen er superfornøyd med den også.

Gammel 09-04-07, 13:42   #28
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Trolldress fra Rampetroll serien
Superfornøyd

Hadde først den vanlige Troll med løst ullfor, men den ville ikke Oliver ha på
Ullforet hang igjen på klærne, og den var vanskelig å kle på selv

Gammel 09-04-07, 13:45   #29
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

S på 2 år har hatt Trolldress. Den har vi vært kjempefornøyde med. Utrolig greit med vår/høst/vinterdress i ett for jeg synes vår/høst sesongen ellers er kort for egen dress. Dressen har vært lett å snøre inn slik at den har passet hele sesongen. I tillegg kommer den til å passe til høsten. Den har vært lett og fin å bevege seg, og det synes knapt at den er brukt. I tillegg har vi brukt det løse ullfleeceforet masse alene, og det har vært utrolig greit ifm henting og levering med bil.
Nå på våren ble dressen litt våtere enn jeg hadde håpet, men da det viste seg at S mer eller mindre badet i de største dammene i barnehagen skjønner jeg at jeg ikke kan forvente noe annet.
Barnehagen har vært veldig fornøyd med dressen og sier den er en av dem som blir våt sist .

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-07, 13:46   #30
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Angelique, her.

Ullforet hang igjen på klærne, og den var vanskelig å kle på selv

Samme erfaringen hadde vi. Med ullgenser under ullforet ble den veldig "trå". Ellers superfornøyd med dressen og savner å kunne bruke både dress og ullforet hver for seg.

Så i vinter fikk Lille B en Reima og jeg er superfornøyd. Den har tålt det meste, selv en til tider snøfattig vinter, lett å vaske og lett å bevege seg i. I tillegg har den snøring i livet slik at den kan "heises" opp. Det blir nok Reima heretter, supplert med nøstebarnull.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-07, 13:48   #31
apan
I mål

apan sin avatar

apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi kler på foret først og så ytterdressen. Synes det er vrient også for voksne å gjøre det sammen jeg .
Det kan nok hende det blir Reima på oss når S etterhvert vil ordne det selv, men vi prøver Troll litt til.

Gammel 09-04-07, 13:50   #32
mumrik
Egenial

mumrik sin avatar

Hvor: Trondheim
mumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt likt
Standard

Guttungen har hatt Reimadress. Valgte den på grunn av sitteplate i rumpa. Det er den kroppsdelen som stort sett berører bakken for hans del. Dressen har holdt ham varm og tørr, men jeg er ikke imponert over bevegelsesfriheten.

Jentungen har hatt Trolldress i år som i fjor. Jeg er veldig fornøyd med dem, og synes det er godt å slippe å tenke på at hun trenger en tynnere vårdress. Ekstradress har vi heller ikke hatt bruk for.

mumrik er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-07, 14:07   #33
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Lillebror har Reimatec babymodell - den som har to glidelåser foran. Er superfornøyd. HAn har hatt strikket ulldress inni i vinter.
HAr hatt flere Reimadresser til storebror (92,98,110) men disse har vært sånn Buller&Bong dress, altså med løst teddyfor inni som også har fungert som vår/høstdress. Veldig fornøyd med de også. Lillebror skal arve disse fremover.
Barna har alltid bare hatt en dress så derfor kjøper jeg disse som jeg har vært fornøyd med. Har som regel kjøpt de på 30-50% salg også.
Sist kjøpte jeg en Trolldress til storebror (str. 122) og det blir den siste dressen til han.

Gammel 09-04-07, 14:11   #34
Skytte

Skytte sin avatar

Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Poden har hatt ReimaTec vår/høst-dress med Nøstebarn sin ulldress inni i vinter. Har vært veldig godt fornøyd og vi går nok for samme løsningen neste vinter. Har også hatt en LassieTec vinterdress som nr. 2 dress og det har fungert fint.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-07, 14:15   #35
apan
I mål

apan sin avatar

Standard

Vi har hatt en ekstradress også, en gammel MikkLine jeg kjøpte brukt, men det kommer jeg ikke til å kjøpe mer - ikke noe galt med MikkLinen, men vi har ikke trengt ekstradress. Trolldressen tørker kjempefort.

Gammel 09-04-07, 14:18   #36
Observatøren

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 25
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Vi har hatt Reimatec - en babymodell kjøpt brukt, og en ny kjøpt av mormor. Veldig fornøyd.

Jeg har kjøpt en Ticket to Heaven på salg (50%) i str 98, og kommer til å bruke den og en brukt Reima til neste vinter.

Gammel 09-04-07, 14:24   #37
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Vi har ticket dress til alle sammen. De minse har heldressen, mens storebror har todelt dress,

Mellomste badet i bekken oppe på hytta, var overhodet ikke våt innenfor tøyet.

Gammel 09-04-07, 14:32   #38
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Vi har hatt en finsk Bebito / Lassie dress til Lillemor . Den kjøpte vi i København. Den har vi vært strålende fornøyd med og barnahagepersonalet har kommentert den flere ganger. Men har ikke sett denne til salgs i NOrge. Mulig det blir reima neste år da.

Vimsen; du har forresten hatt en lignende dress til M i år. Den var jo å få kjøpt i Norge regner jeg med? Hvor?

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-07, 16:50   #39
kris
kross

kris sin avatar

Hvor: Bergen
kris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smart
Standard

MK (5) har hatt en super dress i år; Kids Comfort, som er utviklet og produsert for norske forhold (les; bergenske). Han har herjet rundt i den omtrent hver eneste dag siden august/september, og den er like fin og har ikke en eneste rift. Det er flere foreldre i barnehagen som har kommet og spurt meg om hvor jeg har kjøpt den, og jeg har sett at det har dukket opp flere slike på knaggene i barnehagen i det siste.

Den har avtagbar ulldress inni, er vanntett, vindtett og pustende, og er lett og god å bevege seg i. Og så har den brede reflekser og kontrastfarge, så man trenger faktisk ikke tenke på refleksvest eller noe. Han har hatt både Troll- og Reimadresser tidligere, og jeg synes den har vel så god kvalitet som noen av dem.

(Hadde det firmaet hatt markedsføringsbudsjettet til andre store produsenter, er jeg sikker på de hadde hatt en stor andel av markedet...)

http://home.broadpark.no/~bgullbra/kidscomfort/

kris er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-07, 17:04   #40
HP
Administrator

HP sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Poden har brukt ReimaTecPluss-dressen fra i fjor i år også (kjøpte for stor tidlig på sesongen i fjor, ble litt knapp sent på sesongen i år), vi er kjempefornøyd. Etter 2 vintre er dressen fortsatt som ny! Vanntett og varm.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:28.