|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
lykkelig
|
Sv: For syk til skole, i form til bursdag?Det vesentlige her, etter min mening, er å lære baret til å høre på kroppen sin og selvfølgelig være hjemme fra skole eller jobb hvis formen ikke er bra. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: For syk til skole, i form til bursdag?
Veldig bra skrevet, og jeg er aldeles enig. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Helt enig med den. Jeg kunne selv vært hjemme fra jobb med gryende bihuleplager (som kommer i ny og ne). Da starter dagen med dundrende hodepine og øreverk. Men en kur og hvile, så klarer jeg å få bukt med det, og kan være mye bedre senere på dagen. Jeg går så klart ut av huset om jeg må det. Så fremt jeg ikke kaster opp, så må jeg som regel bidra med noe. Sist redigert av Dronningen : 27-08-12 kl 10:49. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Passiv
|
Sv: For syk til skole, i form til bursdag?Er man for syk til skole, er man for syk til bursdag også. |
|
|
|
#8 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: For syk til skole, i form til bursdag?Enig med de andre.
|
|
|
#9 |
|
Kom ut av tellinga.
|
Ja. Jeg mener at dette er en måte å lære på også. Som vixen sa: har jeg hodepine selv, så tar jeg paracet og drar på jobb - og dropper heller sosialt på ettermiddagene. Om barnet velger å ta den paraceten, dra på skole OG bursdag og så innse at dette ble altfor altfor mye, så har han/hun forhåpentligvis lært til neste gang. I min verden er det plikter før moro, og det gjelder også mine barn.
|
|
|
#10 |
|
Jordbærpiken
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: For syk til skole, i form til bursdag?Hadde ikke sendt i bursdag nei. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
lykkelig
|
Det ville ikke slått meg å sende barnet mitt på skolen med Paracet innabords. Trenger barnet Paracet, blir han eller hun ikke i form og blir hjemme. Hodepine, feber eller hva som helst annet er kroppens måte å si fra at ikke alt er bra på. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
This is normal!
|
Sv: For syk til skole, i form til bursdag?Mine hadde ikke fått gå. Han er sliten, og to timer med intensiv bursdagsfeiring (som jeg har en mistanke om at det blir her
|
|
|
|
#13 |
|
bits and pieces
|
Sv: For syk til skole, i form til bursdag?Dere er samstemte ja, og jeg er jo enig.
Jeg tror han fint kunne gått på skolen ja. Men jeg er som sagt også på felgen og hadde kollapsa skulle jeg dratt en hylende gutt ut døra i morrest. Hadde jeg ikke hatt barnevakt i hus så hadde jeg nok tatt den kampen. Mye mulig at det var derfor han så muligheten til å slappe av også, fordi mormor var der.
Jeg vil tippe den ikke blir stillesittende.
Sist redigert av star : 24-08-12 kl 13:18. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Sv: For syk til skole, i form til bursdag?Da mener jeg du har tatt en rett avgjørelse. Tror også den samtalen dere må ha, blir viktig. Skolen skal ha første prioritet, og blir det for lite søvn, bør andre aktiviteter droppes før skolen.Lykke til.
|
|
|
|
#15 |
|
|
Sv: For syk til skole, i form til bursdag?Men hvor syk kan man være på noen timer tenker jeg. De fleste av oss klarer da å gå på skole og jobb selv om vi ikke føler oss helt i slag en dag. Er man faktisk så syk at man er hjemme fra skolen så trenger man den hvilen på ettermiddagen også ville jeg tenke. Da er det ikke lurt å presse seg til bursdag heller selv om man har lyst. Og er man så frisk at bursdag er null problem så skjønner jeg ikke helt at man kunne vært så veldig syk i utgangspunktet noen få timer tidligere. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: For syk til skole, i form til bursdag?Er man for syk til å gå på skolen så får de ikke gå i besøk på ettermiddagen.
|
|
|
|
#17 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
Sv: For syk til skole, i form til bursdag?Dette er et av de tilfellene hvor jeg mener at en klar, forutsigbar regel gir mindre frustrasjon og skuffelse for barnet, enn å skulle vurdere etter skjønn. Derfor er det ingen bursdag/besøk/fritidsaktivitet på ettermiddagen når de har vært hjemme med sykdom fra skole/bhg. Men det verken oppleves eller utøves som en straff, altså. Vi gjør gjerne noe ekstra koselig hjemme for å kompensere hvis de går glipp av noe de hadde gledet seg veldig til.
|
|
|
#19 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: For syk til skole, i form til bursdag?Jeg er enig med Knerten, selv om jeg er vokst opp med det dere andre sier her. Jeg synes det er altfor bastant og lite nyansert. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Medlem siden: Jan 2011
Sv: For syk til skole, i form til bursdag?Jeg hadde ikke sendt i bursdag da. |
|