|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: [Avsporing] KjøttdeigVi kjøper aldri kjøttdeig eller karbonadedeig av noe slag vi. :bidrar lite:
![]() |
#2 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: [Avsporing] KjøttdeigVi spiser sjelden kjøttdeig, og jeg kjøper karbonadedeig de gangene det er aktuelt. Men det har ikke så mye med kjøttdeigen å gjøre, men at jeg prøver å lage stadig mer fiske/vegetarmiddager. Vi spiser i grunn veldig lite storfekjøtt også.
![]() |
![]() |
#3 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: [Avsporing] Kjøttdeig
Same her. Eg prøver å begrense bruken av rødt kjøtt generelt, fordi eg meiner det er etiske grunner til å la vere å spise for mykje av det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Kjøttdeig av kylling er ikke MUK. Kjøttdeig av kylling er kvernet kylling, høne, og muligens kalkunkjøtt. MUK er en helt finmalt, ganske flytende masse som brukes i industriproduksjon av mat, i pølser, ferdigkjøttkaker og slik. Forøvrig er MUK absolutt mat, det er kjøttrester som maskinelt fjernet fra skrottene etter at fileter og slik er skåret fra. Om man syns det er ekkelt er jo en annen sak, det skal man få lov til.
![]() |
#5 |
can-jur
|
![]() Sv: [Avsporing] KjøttdeigVi spiser kjøttdeigbasert mat mellom 4 og 5 dager i uka tenker jeg.
Og karbonade deig
![]() |
![]() |
#6 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: [Avsporing] KjøttdeigDet er vel ikke usunt, men fem dager i uka synes jeg er usunt. Det blir mye rødt kjøtt og lite fisk, da? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
can-jur
|
Det gjør det.
![]() |
![]() |
#10 |
Ser lyst på livet
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
One of These Days
|
![]() Sv: [Avsporing] KjøttdeigJeg bruker karbonadedeig, og jeg vet jo at det i grunnen ikke er like sunt som rent kjøtt, men taco er så fryktelig godt. Det gjelder i grunnen en del av det som er usunt, at det er usunt også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
Det er ikke all karbonadedeig som er tilsatt salt og vann. Man kan velge varianter uten, i allefall i en nogenlunde velassortert butikk. I prinsippet er karbonadedeig rent kjøtt som er malt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Librocubicularist
|
Det er fett i alt storfekjøtt. Fettet er i kjøttet, og på filetar og slikt. Kylling og svin er meir adskilte områder med fett og kjøtt, kor fettet kan renskast bort, så der er reint kjøtt "reinare", men det meste du får av reint kjøtt er sprøyta med salt og vatn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Librocubicularist
|
Karbonadedeig har under 6% fett. Så må du jo vurdere mengde rømme og ost... |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Librocubicularist
|
For all del, det er heilt i orden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Erfaren
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() |
![]() Sv: [Avsporing] KjøttdeigJeg tror i hvert fall Prior har gått ut og sagt de ikke bruker MUK i noen av sine produkter? |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|