|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har vært hjemme i dag og sitter og ser på Luksusfellen Sverige
Men samtidig er det jo nok at tråder der hele FP (bortsett fra undertegnede, da) akker og offer seg over folk som ikke sikrer ungene sine optimalt i bil, f.eks. Er ikke det også litt tacky? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Det er vel litt forskjell på å akke seg over andres ulykke og andres idioti? De tingene kan ikke helt sammenliknes.
|
|
|
|
#3 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Ke? Det er jo dumme valg og uopplysthet som ligger bak begge deler, er det ikke? Jeg for min del synes det er mindre idiotisk om naboen en gang i livet kjører med ett barn i overlast enn om han konsekvent bruker hele lønna og litt mer på hagegnomer mens kone og barn sulter. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Fortynnet
|
Sv: Har vært hjemme i dag og sitter og ser på Luksusfellen Sverige[quote=Input;3421281]Det er vel litt forskjell på å akke seg over andres ulykke og andres idioti? De tingene kan ikke helt sammenliknes.[/ |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Er frisk!
|
Mener du virkelig at det er dummere å f.eks. kjøre med barnet sitt forover i ny og ne enn å ta opp gjeld så man har 5 millioner i gjeld uten noen som helst mulighet til å betale gjelda?
|
|
|
|
#6 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Sv: Har vært hjemme i dag og sitter og ser på Luksusfellen SverigeJeg er enig med shute og tror at det for de fleste ikke handler om at de ikke ser, men at de ikke vil se. De velger å bare ikke forholde seg til det økonomiske og heller strekke strikken så lenge det går.
|
|
|
#7 |
|
Endelig mamma
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har vært hjemme i dag og sitter og ser på Luksusfellen SverigeDere må gjerne synes jeg er tacky, det er dere i deres fulle rett til å mene.
|
|
|
#8 |
|
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Har vært hjemme i dag og sitter og ser på Luksusfellen SverigeEg er enig i at det er går over ei grense. Eg er enig i at det appellerer til kikker-mentalitet og "gosh-sjå-på-dei-da". Ekle mekanismar som bur i oss alle (sjølv om ingen vil innrømme at dei har ei lita kjerring i seg innerst inne). MEN når det er sagt syns eg generelt sett at det er viktig at pengeproblem blir snakka om, at ein forstår litt meir korleis/kvifor folk er som dei er, at ein ser at folk ikkje nødvendigvis er "dumme", og at ein ser at det går an å gjere noko med det. Det kan vere viktig for både dei som sit i eit slikt uføre sjølv, og for dei som lever nær nokon.
|
|
|
#9 |
|
|
Sv: Har vært hjemme i dag og sitter og ser på Luksusfellen SverigeNjulaif, ikke ta det personlig. Hovedpoenget i kommentarene er vel t det lages programmer som dette, og at det kommer reaksjoner på det. Noen mennesker burde beskyttes mot seg selv.
|
|
|
#10 |
|
Borte
|
Sv: Har vært hjemme i dag og sitter og ser på Luksusfellen SverigeJeg syns heller ikke du skal ta det personlig, Njulaif. Det er helt menneskelig å bli sjokkert. Jeg har sett et par av de norske programmene og skjønner godt hva du mener. Det er dog noe med at man lager sjokkunderholdning av slik grafsing i menneskers høyst private sfære som gjør at jeg får konseptet i vrangstrupen.
|
|
|
#11 |
|
|
Selvsagt, og i en ideell verden skulle ingen trenge å brette ut privatlivet på tv for å få hjelp med sånne ting, men når noen først "må" det, er det jo fint at barna vernes mest mulig. I Norge har alle som trenger det krav på økonomisk rådgivning fra Kommunen, oftest administrert av NAV. Men der er det lange ventetider (jeg vet om en som har ventet i nærmere to år nå) og det er mange som ikke engang er klar over at det finnes.
|
|
|
|
#12 |
|
Endelig mamma
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
#13 |
|
Personlig pessimist
|
Det va ikke myntet på deg personlig! Heller kulturen/mentaliteten som gjør det mulig å lage underholdning av stadig nye sider av menneskelige tragedier og forfall.
|
|
|
|
#14 |
|
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Har vært hjemme i dag og sitter og ser på Luksusfellen SverigeJeg har ikke sett den svenske, men et par av de norske episodene. Og jeg synes forsåvidt det er greit - for som en sa: Det er utrolig hvor mange som har kommet bort til meg og sagt at de var så nær sjøl, men har blitt tatt grep i siste liten.
|
|
|
#15 |
|
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Har vært hjemme i dag og sitter og ser på Luksusfellen SverigeJeg sitter like gjerne med kulerunde øyne og se på disse ekstreme samlerne som har søppel opp i taket og tar meg i å lure på hvor i alle dager det gikk galt. Ikke for å velte meg i andres elendighet, men fordi det fascinerer meg hvordan mennesket er sammensatt - at det kan gå så galt. Det er egentlig samme greia med Luksusfellen. Mennesker som rett og slett ikke skjønner at det smeller før de slipper granaten.
|
|
|
#16 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Har vært hjemme i dag og sitter og ser på Luksusfellen SverigeJeg myntet heller ikke på deg Njulaif, og har selv fått med meg et og annet program av denne typen. Uten at det gjør programmet noe bedre av den grunn. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Borte
|
Sv: Har vært hjemme i dag og sitter og ser på Luksusfellen SverigeJeg har for eksempel flere ganger spist på meg overvekt selv om jeg visste at det var uklokt. Det er nok litt samme mekanisme. Man vet at man ikke bør spise all sjokoladen, men klarer ikke la være.
|
|
|
#19 |
|
Textrovert
|
Sv: Har vært hjemme i dag og sitter og ser på Luksusfellen SverigeJeg ser på Lukusfellen og på hoarder-programmer fordi det gir meg en slags skrekkbladet fryd. Jeg priser meg lykkelig over at jeg ikke har det sånn, samtidig som jeg er vettskremt ved tanken på hvor mange måter misbruk kan gi seg utslag. Jeg spiser når jeg har det fælt. Kunne jeg ikke like gjerne ha drukket alkohol? shoppet? fått samlemani?
|
|
|
#20 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Har vært hjemme i dag og sitter og ser på Luksusfellen SverigeDivine: i mitt hode er Luksusfellen ganske likt "The biggest looser". Og det programmet kunne jeg jo vært med på. Jeg har bare lagt inn skylappene på et helt annet felt.
|
|
![]() |
|
|