Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har vært hjemme i dag og sitter og ser på Luksusfellen Sverige

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-09-12, 20:08   #1
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har vært hjemme i dag og sitter og ser på Luksusfellen Sverige

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg synes denne tråden er et perfekt eksempel på hvorfor jeg hater programmer som det der. Å sitte og akke og offe og "det kunne aldri skjedd meg" mens man har et sjokkert ansiktsuttrykk er rett og slett litt ... tacky.

Men samtidig er det jo nok at tråder der hele FP (bortsett fra undertegnede, da) akker og offer seg over folk som ikke sikrer ungene sine optimalt i bil, f.eks. Er ikke det også litt tacky?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-12, 20:12   #2
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Men samtidig er det jo nok at tråder der hele FP (bortsett fra undertegnede, da) akker og offer seg over folk som ikke sikrer ungene sine optimalt i bil, f.eks. Er ikke det også litt tacky?

Det er vel litt forskjell på å akke seg over andres ulykke og andres idioti? De tingene kan ikke helt sammenliknes.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-12, 20:21   #3
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Det er vel litt forskjell på å akke seg over andres ulykke og andres idioti? De tingene kan ikke helt sammenliknes.

Ke? Det er jo dumme valg og uopplysthet som ligger bak begge deler, er det ikke? Jeg for min del synes det er mindre idiotisk om naboen en gang i livet kjører med ett barn i overlast enn om han konsekvent bruker hele lønna og litt mer på hagegnomer mens kone og barn sulter.

Anyhow: Jeg får akkurat den samme tacky følelsen av alle "er du gaal, det ville aaaldri jeg gjort" i typiske bilsikringstråder.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-12, 20:54   #4
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

[quote=Input;3421281]Det er vel litt forskjell på å akke seg over andres ulykke og andres idioti? De tingene kan ikke helt sammenliknes.[/

Eh, Luksusfellen kan vel godt plasseres litt begge veier.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-12, 22:14   #5
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Mener du virkelig at det er dummere å f.eks. kjøre med barnet sitt forover i ny og ne enn å ta opp gjeld så man har 5 millioner i gjeld uten noen som helst mulighet til å betale gjelda?

Gammel 11-09-12, 15:03   #6
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Jeg er enig med shute og tror at det for de fleste ikke handler om at de ikke ser, men at de ikke vil se. De velger å bare ikke forholde seg til det økonomiske og heller strekke strikken så lenge det går.

Gammel 11-09-12, 15:11   #7
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Medlem siden: May 2012
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Dere må gjerne synes jeg er tacky, det er dere i deres fulle rett til å mene.
Jeg forbeholder meg dog retten til å la meg sjokkere, eller på annen måte berøres, over ting jeg ser og hører. Jeg føler heller ikke at jeg på noe tidspunkt har sagt at "dette kunne aldri hendt meg", bare at jeg har vanskelig for å klare å se det for meg. Det er to helt forskjellige ting i min verden, men jeg kan jo ta feil selvsagt.

Gammel 11-09-12, 15:43   #8
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Eg er enig i at det er går over ei grense. Eg er enig i at det appellerer til kikker-mentalitet og "gosh-sjå-på-dei-da". Ekle mekanismar som bur i oss alle (sjølv om ingen vil innrømme at dei har ei lita kjerring i seg innerst inne). MEN når det er sagt syns eg generelt sett at det er viktig at pengeproblem blir snakka om, at ein forstår litt meir korleis/kvifor folk er som dei er, at ein ser at folk ikkje nødvendigvis er "dumme", og at ein ser at det går an å gjere noko med det. Det kan vere viktig for både dei som sit i eit slikt uføre sjølv, og for dei som lever nær nokon.
Betyr ikkje at eg syns desse programma nødvendigvis er så riktige og bra.
Og eg syns ikkje Njulaif er så moralsk forkastelig som blir sjokkert.

Gammel 11-09-12, 16:09   #9
Observatøren

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 25
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Njulaif, ikke ta det personlig. Hovedpoenget i kommentarene er vel t det lages programmer som dette, og at det kommer reaksjoner på det. Noen mennesker burde beskyttes mot seg selv.

Jeg blir like sjokkert som deg, men har dessverre sett for mye blant annet gjennom jobb til at jeg blir overrasket.

Gammel 11-09-12, 16:15   #10
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns heller ikke du skal ta det personlig, Njulaif. Det er helt menneskelig å bli sjokkert. Jeg har sett et par av de norske programmene og skjønner godt hva du mener. Det er dog noe med at man lager sjokkunderholdning av slik grafsing i menneskers høyst private sfære som gjør at jeg får konseptet i vrangstrupen.

En annen kommentar. Greit nok at barna ikke eksponeres direkte i den norske versjonen, men jeg tviler på at det gjør dem særlig anonyme i nærmiljøet altså. De fleste rundt disse familiene vet nok godt hvem som har vært i luksusfellen og hva de har gjort av økonomiske feilvurderinger og bommerter.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-12, 16:21   #11
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

En annen kommentar. Greit nok at barna ikke eksponeres direkte i den norske versjonen, men jeg tviler på at det gjør dem særlig anonyme i nærmiljøet altså. De fleste rundt disse familiene vet nok godt hvem som har vært i luksusfellen og hva de har gjort av økonomiske feilvurderinger og bommerter.

Selvsagt, og i en ideell verden skulle ingen trenge å brette ut privatlivet på tv for å få hjelp med sånne ting, men når noen først "må" det, er det jo fint at barna vernes mest mulig. I Norge har alle som trenger det krav på økonomisk rådgivning fra Kommunen, oftest administrert av NAV. Men der er det lange ventetider (jeg vet om en som har ventet i nærmere to år nå) og det er mange som ikke engang er klar over at det finnes.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-12, 16:26   #12
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Medlem siden: May 2012
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Syrin, her.

Og eg syns ikkje Njulaif er så moralsk forkastelig som blir sjokkert.

Opprinnelig lagt inn av Saint, her.

Njulaif, ikke ta det personlig.

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Jeg syns heller ikke du skal ta det personlig, Njulaif. Det er helt menneskelig å bli sjokkert.

For å være helt ærlig så er jeg sjokkert på nytt (!), over at jeg faktisk blir lei meg og tar det personlig. Jeg skulle SÅ ønske at jeg kunne avskrive det med at jeg er hormonell, men ikke er jeg på ny prøverørs-hormonkur og ikke er jeg gravid (det var jeg i alle fall ikke sist jeg sjekket). Jeg vet faktisk ikke hvorfor jeg blir (eller snarere ble lei meg i et par minutter). Normalt sett ville jeg takle dette helt uten problemer, og kanskje til og med komme med noen (i alle fall noen ganger) velformulerte tilsvar, men det kommer ingenting. Jeg er tydeligvis "emosjonelt ustabil" for tiden, uten å ha en god unnskyldning for det. Og tydeligvis ikke redd for å si det. Jaja... Dere får prøve å holde meg ut så godt dere kan.

Gammel 11-09-12, 17:27   #13
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Njulaif, her.

For å være helt ærlig så er jeg sjokkert på nytt (!), over at jeg faktisk blir lei meg og tar det personlig. Jeg skulle SÅ ønske at jeg kunne avskrive det med at jeg er hormonell, men ikke er jeg på ny prøverørs-hormonkur og ikke er jeg gravid (det var jeg i alle fall ikke sist jeg sjekket). Jeg vet faktisk ikke hvorfor jeg blir (eller snarere ble lei meg i et par minutter). Normalt sett ville jeg takle dette helt uten problemer, og kanskje til og med komme med noen (i alle fall noen ganger) velformulerte tilsvar, men det kommer ingenting. Jeg er tydeligvis "emosjonelt ustabil" for tiden, uten å ha en god unnskyldning for det. Og tydeligvis ikke redd for å si det. Jaja... Dere får prøve å holde meg ut så godt dere kan.

Det va ikke myntet på deg personlig! Heller kulturen/mentaliteten som gjør det mulig å lage underholdning av stadig nye sider av menneskelige tragedier og forfall.

Gammel 11-09-12, 16:19   #14
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har ikke sett den svenske, men et par av de norske episodene. Og jeg synes forsåvidt det er greit - for som en sa: Det er utrolig hvor mange som har kommet bort til meg og sagt at de var så nær sjøl, men har blitt tatt grep i siste liten.

Jeg lar meg overraske over at folk får til å gå 42.000,- i minus hver måte uten å skjønne det. Jeg skjønner faktisk ikke at det er mulig.

Gammel 11-09-12, 16:21   #15
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg sitter like gjerne med kulerunde øyne og se på disse ekstreme samlerne som har søppel opp i taket og tar meg i å lure på hvor i alle dager det gikk galt. Ikke for å velte meg i andres elendighet, men fordi det fascinerer meg hvordan mennesket er sammensatt - at det kan gå så galt. Det er egentlig samme greia med Luksusfellen. Mennesker som rett og slett ikke skjønner at det smeller før de slipper granaten.

Gammel 11-09-12, 16:23   #16
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg myntet heller ikke på deg Njulaif, og har selv fått med meg et og annet program av denne typen. Uten at det gjør programmet noe bedre av den grunn.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-12, 16:32   #17
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har for eksempel flere ganger spist på meg overvekt selv om jeg visste at det var uklokt. Det er nok litt samme mekanisme. Man vet at man ikke bør spise all sjokoladen, men klarer ikke la være.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-12, 16:47   #18
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns faktisk ikke det er helt det samme, maverick.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-12, 16:50   #19
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ser på Lukusfellen og på hoarder-programmer fordi det gir meg en slags skrekkbladet fryd. Jeg priser meg lykkelig over at jeg ikke har det sånn, samtidig som jeg er vettskremt ved tanken på hvor mange måter misbruk kan gi seg utslag. Jeg spiser når jeg har det fælt. Kunne jeg ikke like gjerne ha drukket alkohol? shoppet? fått samlemani?

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-12, 17:05   #20
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Divine: i mitt hode er Luksusfellen ganske likt "The biggest looser". Og det programmet kunne jeg jo vært med på. Jeg har bare lagt inn skylappene på et helt annet felt.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:09.