Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor mye betaler dere totalt på billån i måneden?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hvor mye betaler dere i billån på familiens bil/biler per måned?
1000 kr eller mindre 53 43,44%
2000 kr 12 9,84%
3000 kr 24 19,67%
4000 kr 10 8,20%
5000 kr 7 5,74%
6000 kr 6 4,92%
7000 kr 5 4,10%
8000 kr 2 1,64%
9000 kr 1 0,82%
10 000 kr eller mer 2 1,64%
Deltakere: 122. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-09-12, 00:10   #1
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Hvor mye betaler dere totalt på billån i måneden?

Har ikke billån. Betalte cash kontant.

Svar med sitat
Gammel 29-09-12, 00:11   #2
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

0 kroner. Har ikke lån på bilen, og heller ikke bakt det inn i huslån. Kjøpte bilen for 15 000 kroner, så det var ikke nødvendig.

Gammel 29-09-12, 11:24   #3
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

1 bil VW Tiguan 08 modell, betaler 3500 i lån. Skal snart kjøpe eller lease 1 til fordi mannen ikke lenger har firmabil. Greit det, han skattet noe helt vilt av den firmabilen han hadde, så med kjøregodtgjørelse kommer vi allikevel ok ut. Hybrid er planen.

Billån over 25 år blir strengt tatt dyr bil, så vi ønsker separat billån.

Gammel 29-09-12, 12:15   #4
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Billån over 25 år blir strengt tatt dyr bil, så vi ønsker separat billån.

Det samme regnet vi oss frem til da vi kjøpte bil sist. Så ingen innbaking i boliglånet for vår del. Vi har to biler. En gammel nedbetalt sak, og en nyere som vi betaler en månedlig sum på.

Gammel 29-09-12, 23:10   #5
Plutti
Superaktiv

Plutti sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Stavanger
Plutti er litt kulPlutti er litt kul
Standard

4800,- har to biler, en BMW (relativt ny og dyr) og en Opel Corsa (som er min og nedbetalt )

Gammel 29-09-12, 00:13   #6
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

To biler. Begge nedbetalt. De blir vel til vi har brukt dem opp, det er meninga vi skal spare opp til de må byttes ut. De er sånn 2005-ish begge to.

Gammel 29-09-12, 00:16   #7
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

To biler, en fra 2011 og en fra 2012. Betaler til sammen 5000 i måneden.

Gammel 29-09-12, 00:17   #8
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

To biler, ikke billån. Tenker som Missa.

Gammel 29-09-12, 00:21   #9
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

2 biler, en firmabil og en som er nedbetalt. Hadde billån en gang i tiden, men husker ikke hvor mye vi betalte.
Om jeg skal ha ny bil, blir nok billånet bakt inn i huset.

Gammel 29-09-12, 00:30   #10
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjenner noen som har betalt biler kontant. Jeg har alltid tenkt at det er temmelig uvanlig, men det er kanskje ikke det? Uansett forutsetter det jo at man faktisk HAR en haug med cash å bla opp. Hvem har en halv mill cash i lommeboka i trettiårene? Jeg vet det er forskjell på biler, men jeg har inntrykk av at Folk Flest kjøper biler til den prisen.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-12, 09:15   #11
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg kjenner noen som har betalt biler kontant. Jeg har alltid tenkt at det er temmelig uvanlig, men det er kanskje ikke det? Uansett forutsetter det jo at man faktisk HAR en haug med cash å bla opp. Hvem har en halv mill cash i lommeboka i trettiårene? Jeg vet det er forskjell på biler, men jeg har inntrykk av at Folk Flest kjøper biler til den prisen.

Det er temmelig milelangt unna det jeg kjøper bil for. Jeg har inntrykk av at de fleste som kjøper biler ntant kjøper noe eldre, billigere biler? Vi betalte 160000 for vår.

Gammel 29-09-12, 10:21   #12
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mrs. Longbottom, her.

Det er temmelig milelangt unna det jeg kjøper bil for. Jeg har inntrykk av at de fleste som kjøper biler ntant kjøper noe eldre, billigere biler? Vi betalte 160000 for vår.

Vi kjøpte ny bil for 270 for rundt fire år siden. Har også en billig gammel.

De fleste jeg kjenner har biler til rundt 500. Mulig det kommer av at vi bor i oljebyen der pengene sitter løst hos mange Har ihvertfall inntrykk av at de fleste vi kjenner bader i penger.

Gammel 29-09-12, 12:26   #13
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mrs. Longbottom, her.

Det kommer sikkert an på hvor man bor. For meg var dette faktisk litt uvanlig å høre at folk velger biler under 100 000 f.eks, uten at 'man må' på en måte. Her ligger ofte bilene på 350 000 og oppover. Om folk sitter på dette på bok og betaler det 'kontant' eller har billån har jeg ikke spurt om, men tviler ikke på at begge tilfeller forekommer.

Vi begynner å få en 'eldre' bil nå, og den er fra 2006. Vi merker at service blir dyrere, og byttet sommer- og vinterdekk på den dette året. Det er derfor å planen å bytte den om et par år. Da blir det en helt ny eller et par år gammel bil. En bil ligger for oss også mellom 350 000 og 450 000. Da tjener vi ikke noe utpreget mye, men det er det 'normalen' for oss er rett og slett. Da snakker vi om 7-seter familiebiler, eller stasjonsvogn som rommer oss 5. En gammel bil ville være totalt utelukket. Vi vurderer en Mitsubishi Outlander, om den rommer tre beltestoler i bredden bak. Nå har vi en Volkswagen Touran, og den er veldig godt behandlet/beskyttet, for å få best mulig innbyttepris.

Sist redigert av Dronningen : 29-09-12 kl 12:36.
Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-12, 16:49   #14
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Det kommer sikkert an på hvor man bor. For meg var dette faktisk litt uvanlig å høre at folk velger biler under 100 000 f.eks, uten at 'man må' på en måte. Her ligger ofte bilene på 350 000 og oppover. Om folk sitter på dette på bok og betaler det 'kontant' eller har billån har jeg ikke spurt om, men tviler ikke på at begge tilfeller forekommer.

Vi begynner å få en 'eldre' bil nå, og den er fra 2006. Vi merker at service blir dyrere, og byttet sommer- og vinterdekk på den dette året. Det er derfor å planen å bytte den om et par år. Da blir det en helt ny eller et par år gammel bil. En bil ligger for oss også mellom 350 000 og 450 000. Da tjener vi ikke noe utpreget mye, men det er det 'normalen' for oss er rett og slett. Da snakker vi om 7-seter familiebiler, eller stasjonsvogn som rommer oss 5. En gammel bil ville være totalt utelukket. Vi vurderer en Mitsubishi Outlander, om den rommer tre beltestoler i bredden bak. Nå har vi en Volkswagen Touran, og den er veldig godt behandlet/beskyttet, for å få best mulig innbyttepris.

Det kommer jo an på så mye, hvordan man prioriterer. Vi bruker bil ekstremt lite, og dermed blir reparasjonsutgiftene på en eldre bil mye mye lavere enn for en som kjører mye, og å betale flere tusen i mmd for et transportmiddel man knapt bruker føles veldig voldsomt.

Gammel 30-09-12, 12:09   #15
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Her vi bor syns jeg det er mange bilder i den øvre klassen, og jeg tror også at mange av disse er betalt kontant. Det er mye pengesterke folk her. En vi "kjenner" betalte i vært fall sin nye BMW til 800 000 kontant.

Jeg lurer på noe, er det virkelig lønnsomt med billån innbakt i huslån (da tenker jeg store billån)?

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-12, 00:33   #16
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi solgte den forrige bilen min for en billig penge, og fikk det cash. Det er vel endel som sparer opp penger for å betale bilene sine cash? De som er fornuftige mener jeg.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-09-12, 00:36   #17
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Vi solgte den forrige bilen min for en billig penge, og fikk det cash. Det er vel endel som sparer opp penger for å betale bilene sine cash? De som er fornuftige mener jeg.

Ja, det kan vel hende. For vårt vedkommende hadde det tatt en del tid å spare opp penger tilsvarende en årslønn eller noe. Biler koster jo ofte det.

Gammel 29-09-12, 00:37   #18
Anne C

Anne C sin avatar

Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det kan vel hende. For vårt vedkommende hadde det tatt en del tid å spare opp penger tilsvarende en årslønn eller noe. Biler koster jo ofte det.

Vi er ikke flinke nok til å spare. Så da ble det lån for vår del.

Gammel 29-09-12, 00:39   #19
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Vi er ikke flinke nok til å spare. Så da ble det lån for vår del.

Ja, men jeg ville tro det gjaldt de fleste. Mulig vi bare er dårlige på sparing. Jeg synes likevel ikke man uten videre kan si at det er ufornuftig å ta opp billån.

Gammel 29-09-12, 00:54   #20
Anne C

Anne C sin avatar

Standard

Ja, men jeg ville tro det gjaldt de fleste. Mulig vi bare er dårlige på sparing. Jeg synes likevel ikke man uten videre kan si at det er ufornuftig å ta opp billån.

Jeg føler meg ikke ufornuftig fordi jeg har billån. Vil kunne jo sikkert ha kjøpt en tilsvarende sliten bil som den vi solgte, men poenget var å få noe dyrer og bedre. Og sikrere, og som bruker mindre drivstoff osv.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:37.