|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Engel med shit på vingene
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvem betaler brudepikenes antrekk?Vi betalte i vårt bryllup, men det var jo naturlig i og med at det var datteren vår.
![]() |
#22 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvem betaler brudepikenes antrekk?Vi betalt da mine var brudepiker. Vi hadde allerede kjøpt kjoler til bryllupet som det var naturlig å bruke. Hvis det hadde vært krav om en spesiell kjole så hadde jeg forventet at brudeparet betalt.
![]() |
#23 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvem betaler brudepikenes antrekk?Når min største har vært brudepike for andre har brudeparet bestemt og betalt for kjoler
![]() |
#24 |
Trøtt
|
![]() Sv: Hvem betaler brudepikenes antrekk?Mini var brudepike i sommer, brudeparet betalte antrekk. De hadde valgt spesielle og like antrekk til de tre brudepikene og ønsket også å betale for det.
![]() |
#25 |
Dragedytteren
|
![]() Sv: Hvem betaler brudepikenes antrekk?Lille Ville var brudepike i sommer, og da ordnet brudeparet kjoler til brudepikene (de ville ha matchende kjoler til dem). Nå klarte de ikke å få ut fingeren og kjøpe kjolen før dagen før, så jeg hadde uansett kjøpt en penkjole, men det er jo en annen historie.
![]() |
#26 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hvem betaler brudepikenes antrekk?Her betalte moren til bruden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Hvem betaler brudepikenes antrekk?Jeg har ikke brudepikeerfaring, men tenker at den som bestemmer stilen kan betale. Om brudeparet/bruden ønsker en spesiell kjole er det naturlig at det går av brullupskontoen, hvem det nå er som står bak denne. Om bestillingen er "pen kjole" så kan barnas foreldre betale, eller ta noe de har fra før.
![]() |
#28 |
One of These Days
|
![]() Sv: Hvem betaler brudepikenes antrekk?Da jeg var i bryllup i fjor, var det brudeparet som betalte brudepikekjole, frisør og sko. Trodde i grunnen det var normalt om brudeparet skulle bestemme kjolen, men ser jo at det er greit foreldre betaler om det er greit med en vanlig penkjole. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
![]() Sv: Hvem betaler brudepikenes antrekk?Da min datter var brudepike, var det vi foreldrene som betalte frisør, kjole og sko. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Endelig mamma
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvem betaler brudepikenes antrekk?Da jeg giftet meg, var det vi (brudeparet altså) som betalte for det som ble skaffet til mine 4 brudepiker og den ene brudesvennen (hadde ikke tenkt å ha noen, men plutselig var det noen nieser og et par søskenbarn som hadde veldig overbevisende dådyrøyne
![]() |
|
|