|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hvem betaler brudepikenes antrekk?Det samme gjelder jo antrekket til brudesvennen. Hvem skal egentlig betale? Foreldrene til barna eller brudeparet? Regner med at det er oss, altså foreldrene, men hva er vanlig? Stort, formelt bryllup. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hvem betaler brudepikenes antrekk?Da mine var svenn og piker betalte min mor. Det var min søsters bryllup. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() Sv: Hvem betaler brudepikenes antrekk?Vi, altså brudeparet, betalte selvfølgelig for brudepiker og svenner .
![]() |
#4 |
Flax
Hvor: Bergen
![]() Sv: Hvem betaler brudepikenes antrekk?Dersom brudeparet ønsker brudepiker/svenner tenker jeg at det er naturlig at de betaler.
![]() |
#5 |
Superduperaktiv
Hvor: Østfold
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvem betaler brudepikenes antrekk?Vi som brudepar betalte det.
![]() |
![]() |
#6 |
Borte
|
![]() Sv: Hvem betaler brudepikenes antrekk?Brudeparet ønsket å betale. De bestemte og bestilte kjolen også.
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() Sv: Hvem betaler brudepikenes antrekk?Dersom brudeparet vil ha en spesiell kjole på brudepikene som kun brukes denne dagen, så tenker jeg at det er naturlig at de betaler. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() Sv: Hvem betaler brudepikenes antrekk?Vi betalte for vår brudepike.
![]() |
#9 |
Tvåtusentalssuffragett
Hvor: Oslo
![]() Sv: Hvem betaler brudepikenes antrekk?Da Ullungen var brudepike i fjor sommer, betalte brudeparet antrekket. Nokså naturlig, i grunnen, da de ønsket en kjole jeg aldri hadde vurdert å kjøpe til henne. Om føringene er mer vage, som for eksempel "lyst, sommerlig", er det kanskje like naturlig at foreldrene betaler.
![]() |
#10 |
Born to run
Medlem siden: Nov 2009
![]() Sv: Hvem betaler brudepikenes antrekk?Vi betalte antrekket datteren min brukte da hun var brudepike i min brors bryllup. De la ingen føringer for antrekket og hun brukte en hvit sommerkole hun kunne bruke masse senere. Dersom brudeparet skal bestemme antrekk og det er et antrekk som ikke er aktuelt å bruke senere, synes jeg det er naturlig at de betaler det.
![]() |
#11 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvem betaler brudepikenes antrekk?Vi skaffa kjolar til våre brudepiker da vi gifta oss, mamma sydde. Jentene har vore brudepiker 3 gongar, to gongar har dro fått sydd kjolar (av mamma og tante) den siste kjøpte vi sjølv. Da fekk vi mødrene til dei tre brudepikene ganske frie tøyler.
![]() |
#12 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Hvem betaler brudepikenes antrekk?Pøbelprinsessen har vært brudepike for søsteren sin. Bruden overlot kjolevalget til meg og vi spanderte og jeg kjøpte to kjoler med hodepynt fo den nette sum av litt under 500 NOK. Ebay.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Curlingkone
|
![]() Sv: Hvem betaler brudepikenes antrekk?Da jeg giftet meg var det mamma som leide brudepikekjoler. Jeg kjøpte sko og hårpynt.
![]() |
#14 |
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() Sv: Hvem betaler brudepikenes antrekk?Me betalte i vårt bryllup.
![]() |
#16 |
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvem betaler brudepikenes antrekk?Mine jenter var brudepiker for et par år siden, og vi betalte for kjoler og sko, mens brudeparet betalte for frisør og blomster.
![]() |
#17 |
stille
Hvor: Tønsberg
![]() Sv: Hvem betaler brudepikenes antrekk?Lille E skal være brudepike i storebrorens bryllup neste år og vi er enige o m at det er vi som betaler hennes kjole og annet utstyr. Vi greier sikkert å bli enige om hvordan det skal være. Ungdommene vil helst betale og ordne bryllupet sitt selv, og da er det greit at vi kan bidra med noe.
![]() |
#18 |
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
![]() Sv: Hvem betaler brudepikenes antrekk?Nå har ikke mine vært brudepike og brudesvenn til andre enn vårt eget bryllup, men jeg ville tenkt at det er naturlig at brudeparet betaler for klær og utstyr.
![]() |
#19 |
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvem betaler brudepikenes antrekk?
Synes det er litt annerledes når det er sine egne barn som gifter seg og småsøsken er brudepiker/svenner. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
This is normal!
|
![]() Sv: Hvem betaler brudepikenes antrekk?Jeg synes Staten burde betale. Vi bor tross alt i verdens rikeste land.
![]() |
![]() |
|
|