|
|||||||
| Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
flisespikker
|
Sv:
Det meste vi vasker på 60 grader er merket med at det tåler 60 grader, og jeg regner med at det ville slite mer på tøyet å vaske det på 95 (i tillegg til at det ville trekke mer strøm, naturligvis).
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002) Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it. Sist redigert av Adrienne : 12-04-07 kl 15:19. Årsak: Endret overskrift |
|
|
|
|
|
#2 |
|
godt brukt
|
Sv:Hos oss er det mannen som kokvasker . Han vasket, som jeg har nevnt her inne 100 ganger, mitt kjære nøstebarnteppe på 90 grader. Sist redigert av Adrienne : 12-04-07 kl 15:19. Årsak: Endret overskrift |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Textrovert
|
Sv:Det hender jeg kokvasker sengetøy og/eller håndklær, men det er nærmest bare "for syns skyld", ikke fordi jeg tror at det egentlig spiller noen rolle. Jeg vasker stort sett alt på førti grader. Har jeg en egen maskin med bare sengetøy eller håndklær, vaskes det på 60 grader. Eller 40. Pytt sann.
En stor og en liten (94 og 02) Ikke la det aller beste bli det godes fiende Sist redigert av Adrienne : 12-04-07 kl 15:19. Årsak: Endret overskrift |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Shake it out!
|
Sv: Klesvask (gaflet fra en annen tråd)Hvorfor jeg sjelden kokvasker? Fordi jeg tenker at det sliter mye på tøyet, og ikke er nødvendig. Hvis det er noe som er ekstremt skitten, vi har hatt omgangssyke (spy på sengetøy), så hender det at jeg slenger på en kokvask. Og en gang gjorde jeg det rett og slett bare fordi jeg ville sjekke om noen flekker som ikke gikk bort på 60 grader, forsvant på 90 grader. Det gjorde det forresten ikke.
|
|
|
#5 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv:Jeg vasker aldri klær.
Sist redigert av Enhjørning : 13-04-07 kl 20:00. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
Sv: Klesvask (gaflet fra en annen tråd)Jeg vasker hver dag
|
|
|
#8 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Klesvask (gaflet fra en annen tråd)Og vips ble det en egen tråd
|
|
|
#10 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Klesvask (gaflet fra en annen tråd)Hos meg tror jeg det går gjennomsnittlig en maskin om dagen. I allefall 5-6 i uka. Det må være utrolig spesielle klær før jeg vasker en halvfull maskin. Det skjer så og si ikke.
|
|
|
#11 |
|
villende
|
Sv: Klesvask (gaflet fra en annen tråd)Hm. Det slår meg plutselig at jeg er en ganske pertentelig klesvasker. Det må være det eneste, for jeg er et skikkelig rotehode ellers. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Klesvask (gaflet fra en annen tråd)
Her går det alltid på økoprogram, untatt ull.
|
|
|
#13 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Klesvask (gaflet fra en annen tråd)Jeg kokvasker alltid kluter/håndduker/sengetøy. Sengetøy pga mannens allergi. Det hadde sikkert vært greit med 80 grader også, men det er mest praktisk å koke for da kan jeg slange med litt annet.
|
|
|
#14 |
|
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Klesvask (gaflet fra en annen tråd)Vi vasker ca. annenhver dag. Men kunne sikkert tatt fire maskiner en dag i helgen også, det kommer jo ut på det samme. Skiller mellom 60 og 40 grader, og en sjelden gang blir det ullvask, finvask eller kokvask.
|
|
|
#15 |
|
Ser lyst på livet
|
Sv: Klesvask (gaflet fra en annen tråd)Jeg har funnet et fantastisk 30 minutters program på maskinen. dvs det var mannen som fant det, og nå brukes det flittig om det bare er klær som f.eks. er litt svette etter en trening eller noe sånt. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Lysende norsk flaskekoker
|
Sv: Klesvask (gaflet fra en annen tråd)Jeg synes jeg vasker mye ift. at vi bare er tre personer. Det blir fort 6-7 vasker i uken. Kjører stort sett alltid fulle maskiner, bortsett fra ullbodyer og ullstrømpebuksene til snuppa som ikke fyller så mye når jeg kjører ullprogram. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Stadig underveis
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Klesvask (gaflet fra en annen tråd)3-4-5 maskiner i uken høres veldig lite ut! :skulle ønske det var meg: |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Klesvask (gaflet fra en annen tråd)Jeg vasker i snitt en vask pr. dag. Eller jeg burde det for ellers hoper det seg så opp at jeg blir helt kvalm. Hater å brette klær.
|
|
|
|
#19 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Klesvask (gaflet fra en annen tråd)
Mange bakterier overlever på 60 grader, alt undertøy og håndklær/vaskekluter blir derfor vasket på 95 grader her hos meg. |
|
|
|
![]() |
|
|