Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvordan koker dere egg da?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-10-12, 18:00   #1
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan koker dere egg da?

Begge deler. Koker opp med vannet (uten hull), og koker opp først og så putter eggene oppi (med hull).

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-12, 18:07   #2
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her i huset er det mannen som koker egg, perfekt etter hvordan hvert enkelt medlem av husstanden foretrekker dem. Så vidt jeg har forstått, koker han opp vannet, legger egg, uten prikkehull, på ei skje og senker dem i vannet, og så tar han tiden derfra.

Gammel 10-10-12, 18:10   #3
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Slenger dem i gryte med vann, setter på varme, glemmer å se på klokka, tar det på gefühlen. Det går så fint så.

(De blir alltid hardkokte, da. Bløtkokte må jeg klokke og ta i kokende vann).

Jeg lager hull når eggene er helt ferske fra hønsegården. De er så sensitive da.

Gammel 10-10-12, 19:00   #4
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av shute, her.

Slenger dem i gryte med vann, setter på varme, glemmer å se på klokka, tar det på gefühlen. Det går så fint så.

Det er sånn jeg gjør også, selv om det ikke er helt med vilje. Vi deler dem med eggedeler og spiser som pålegg, så hardkokte er best uansett og det blir de som regel i varierende grad.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-12, 18:11   #5
Señora

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Her hjemme vet jeg at eggene blir smilende om jeg putter eggene i kjelen, heller på vann, koker opp vann og egg sammen i 11 minutter. Vil jeg ha dem harde, samme prosess, bare 13 minutter.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-12, 18:20   #6
Beathe
thirtysomething

Beathe sin avatar

Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Koker opp vann, legger eggene oppi (med eller uten hull) og tar tiden.

Gammel 11-10-12, 06:29   #7
Hannah
tankefull

Hannah sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

koker opp vann med salt i, for eggene knuser ikke når man har salt i vannet. Iallefall sier min mann så. Da trenger vi ikke stikke hull på skallet heller.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-12, 08:25   #8
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi bruker eggekoker. En feiende flott oppfinnelse.

Gammel 11-10-12, 22:46   #9
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hannah, her.

koker opp vann med salt i, for eggene knuser ikke når man har salt i vannet. Iallefall sier min mann så. Da trenger vi ikke stikke hull på skallet heller.

Glemte å skrive det, har en dæsj salt i vannet.

Gammel 10-10-12, 18:30   #10
tjolahopp
Erfaren

Medlem siden: Nov 2011
tjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Eggene legges i kaldt vann og kokes opp. Stikker ikke hull. De blir stort sett perfekte.

tjolahopp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-12, 19:07   #11
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Koke vann, stikke hull i den butte enden, legge egg i vannet, koke i x antall minutter. Eggkoker er bare slikt som tar ekstra plass i skapet.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-12, 19:20   #12
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Egg i kaldt vann og tar tida fra de begynner å koke. Da tar det 5 minutter før de er slik vi vil ha dem.

Gammel 10-10-12, 19:22   #13
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Koker dem opp med vannet, gidder ikke å stikke hull.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-12, 19:54   #14
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Koker opp med vannet, koker i 3,5 minutt. Da er de perfekt bløtkokte, dvs. såvidt stivnet hvite og rennende plomme.

Gammel 10-10-12, 20:09   #15
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Jeg er sjokkert over hvor få som har den fantastiske oppfinnelsen eggekoker i hus.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-12, 20:44   #16
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Jeg er sjokkert over hvor få som har den fantastiske oppfinnelsen eggekoker i hus.

Her i huset finnes den bare fordi min mann hadde fått en i gave før min tid. Vi koker ikke egg hver måned, langt derifra, og dingsen er skapfyll som slett ikke er verd den plassen den tar, egnetlig.

Gammel 10-10-12, 20:53   #17
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Vi hadde eggekoker, men etter at den streiket har vi ikke kjøpt ny. Nå spiser vi stort sett bare hardkokte egg så da går det like greit å koke i kjele.

Jeg bruker å legge eggene i kaldt vann og koke opp med egg i, uten hull.

Gammel 10-10-12, 22:36   #18
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Jeg har eggekoker i hus. Makan til bortkasta sak. Den brukes ikke. Mye enklere å koke i kjele.

Gammel 10-10-12, 20:44   #19
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

hull og eggekoker. Det vesle begeret til å måle opp vann til eggekokeren (den funkerer så enkelt som at mengende vann amn gir den avgjør hvor lenge den holder på, vann borte=egg ferdig) har nål under, akkurat passe til å stikke i eggene.

Dersom jeg skal koke uten eggekoker koker jeg opp vannet og tilsetter eggene i kokende vann, fortsatt med hull, og forsiktig ned i vannet med en skje.

Gammel 10-10-12, 20:50   #20
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg koker egg hver lørdag og søndag, så jeg ønsker meg eggekoker.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:36.