|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#22 |
|
.
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Arv av barneskoSå lenge de ikke er er skjeve eller tydelig slitte arves det sko over en lav sko her. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Arv av barneskoSelv fysioterapauten sa at man kan fint arve sko, så lenge de ikke er "synlig preget og slitt av foten som har brukt dem før" om sålen inni er godt slitt eller sålen utenpå skjevslitt, så utgår de.,
|
|
|
#24 |
|
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
Sv: Arv av barneskoVi lar ungene arve skisko, pensko, skøyter, sandaler, fjellsko og støvler. Men vintersko og joggesko som gjerne har vært i daglig bruk en hel sesong arver vi ikke.
|
|
|
#25 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Arv av barnesko
Ikke sant, det er de utslitte det advares mot. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Arv av barneskoJeg må bare presisere at finsko og sandaler arves uten betenkeligheter fra eldste til yngste her i heimen. De er jo minimalt brukt. Men vintersko er som regel brukt såpass at de kun egner seg som reservesko. Joggesko og den slags slites ut.
|
|
|
|
#27 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Arv av barneskoForleden tok jeg i mot et par pent brukte joggesko til yngste, blir en stund til de passer da. Sålen var ikke slitt i det hele tatt, ikke skoen heller Da er de neppe mye brukt.
|
|
|
#28 |
|
passer i nissedrakt
|
Sv: Arv av barneskoAkkurat nå går minste i arvesko etter storebror. Det er dyre vinterstøvler som han rakk å brukse ca to uker før føttene hans gjorde et veksthopp. Jeg regner de som nærmest ubrukte, så de lar jeg lillebror glatt ha i vinter. Sko brukt en hel sesong, ville jeg hatt som ekstrasko. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Arv av barneskoVi lar dem arve sko som funker fint fortsatt. Støvler, Cherrox, og noen goretexsko. Støvletter og finsko også. Skisko. De arver ikke joggesko og andre sko som blir mye mer brukt. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Det gjør vi også. Jeg hadde brukt skolene til HI.
|
|
|
#31 |
|
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Sv: Arv av barneskoHer arves det sko så lenge de er i god stand. Det er særlig mellomste som arver og hun er så liten enda at de skoene hun har arvet har vært veldig fine. De sliter ikke så mye på skoene når de er små. Hun brukte til å med arvejoggesko i sommer. Etterhvert som de blir større slites skoene mer og da blir det mindre aktuelt, tenker jeg. Fysioterpeuten her også sa at det ikke var noe problem for små barn å arve sko som var i god stand.
|
|
|
#32 |
|
|
Sv: Arv av barneskoJunior har fått noen ecco goretex av naboen som er veldig pent brukt. De er ikke slitt og vi har kjøpt nye såler bare. Så lenge sko er pent brukt og ikke bærer noe preg av slitasje så synes jeg det er greit. Joggesko og slikt sliter han stort sett ut så de bærer det i søpla med. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Trøtt
|
Det lurer jeg på også. Og jeg anser det som en viss forskjell på da jeg var liten og hadde ett par vintersko som jeg gikk i gjennom to sesonger, for man fikk de jo når de var litt for store og brukte de til de var litt for små, og nå som de gjerne har både hovedsko, reservesko, iskaldtværtsko, slushføresko, mildværssko osv. Skoene brukes nok litt annerledes nå, og er av bedre kvalitet i utgangspunktet.
|
|
|
#34 |
|
Er frisk!
|
Sv: Arv av barneskoHer arves alt som ikke er utslitt. I praksis vil det si at joggesko ikke arves eller vinterskoene til Storebror (han klarer alltid å få hull i dem).
|
|
|
|
#35 |
|
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Arv av barneskoIngen arving, utenom finsko som har vært brukt to ganger. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Arv av barneskoTror eldre barn sliter mer på skoene? Også er det forskjell på unger. Jeg fikk i barndommen et par joggesko i sesongen. Min bror fikk tre, ikke fordi han vokste av dem, men fordi han slet hull i dem.
|
|
|
#38 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Sv: Arv av barneskoVi er ikke så nøye på slikt, og barna har arvet sko begge to, både av andre og hverandre (dyrere modeller, stort sett). De får også nye sko selv innimellom (ett par per sesong sånn ca). Tror det går helt fint, jeg.
|
|
|
#39 |
|
Ute på tur
|
Sånn gjør vi det også.
|
|
|
#40 |
|
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Arv av barneskoOm de er lite brukt synes jeg de kan brukes som reservesko, men sko som er blitt brukt daglig over lengre periode bør aldri arves. Her er en tekst som forklarer hvorfor.
|
|
|
|
![]() |
|
|