|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Arv av barneskoHvordan var det der igjen?
![]() |
![]() |
#2 |
Tobarnsmor :)
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bor på Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Arv av barneskoHos oss brukes det i så fall som reservesko. Er litt skeptisk på sånne sko som man går i omtrent daglig, finsko som man bruker kun innimellom arves..
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Arv av barneskoVi har brukt det til reservesko i slike tilfeller. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: Arv av barneskoMin yngste får ett par nye hovedsko hver sesong. I tillegg bruker hun moderat brukte sko. For meg er det de som ikke er gått skjeve eller sålens mønster er delvis slitt bort. Ettersom eldste har blitt større, kanskje tyngre, er det mindre å arve og mer å kaste.
![]() |
#6 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() Sv: Arv av barneskoSko som ikke er slitt eller "inngått" arves uten skrupler. Vi har mye skotøy, og det er sjelden at ting blir slitt.
![]() |
#7 |
Medlem siden: Jul 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Arv av barneskoDe hadde blitt brukt som reservesko. Jeg har latt minste arve et par høstsko etter broren, men de var lite brukt. Og forresten et par gummistøvler og cherrox også når jeg får tenkt meg om.
![]() |
#8 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Arv av barneskoGutta har veldig forskjellige føtter, så det er egentlig ikke så mye minsten vil ha på seg av det storebror har brukt. Det er i så fall reservesko vi snakker om. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Arv av barneskoVi har ikke arvet sko, men det er fordi de har vært for jentete til yngste. Jeg gir brukte sko til innsamling til utlandet så lenge de fremdeles er brukbare. Når det er sagt står det et par ecco halvhøye vintersko på vent, brukt kun 2 mnd, sorte. De skal yngste bruke når de passer.
![]() |
#11 |
navnet sjemmer ingen
![]() Sv: Arv av barneskoDe hadde blitt reservesko hos oss. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
![]() Sv: Arv av barneskoJeg hadde brukt dem som reservesko.
![]() |
#14 |
Textrovert
|
![]() Sv: Arv av barneskoUngene mine har brukt mye arvesko. Så lenge skoene ikke er helt skjevgåtte, ser jeg ikke problemet.
![]() |
#15 |
Ferdiglada
![]() Sv: Arv av barneskoBrukbare sko og støvlettar blir brukt her ja.
![]() |
![]() |
#16 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Arv av barneskoJeg hadde arvet uten skrupler. Hvor er disse hordene av folk som har fått ødelagt føttene ax arvesko som barn?
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Men først, kaffe!
![]() Sv: Arv av barneskoKommer an på hvor slitt de er. Pensko arves ofte fordi de er så lite slitt, andre sko arves om sålen og fasongen er like fin. Utgåtte sko kaster jeg, det har vi ikke som reserve engang. Alle sko må være brukbare. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Men først, kaffe!
![]() Sv: Arv av barnesko
De dukker vel heller opp i statistikken for ryggproblemer, hoftetrøbbel og annet snacks. Det er gjerne ikke før i voksen alder at slike problemer fyrer tilbake. Men jeg tror dette problemet var mer utberdt før. Moren min har ødelagt føttene på for trange og dårlige sko, alltid brukt av x-antall før henne, hun har skikkelig trøbbel med det. Men så ille tror jeg er mer generasjonsbetinget. Jeg har alltid hatt greie sko, det var vel skjeldent at vår generasjon arvet utslitte sko, det samme med våre barn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Tidsklemt
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Arv av barneskoJeg ser det an litt.
![]() |
![]() |
#20 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Arv av barneskoJeg mener ikke at man skal la utslitte sko gå i arv, altså. Men sko som er like fine, tror jeg går veldig bra. Særlig tykke vintersko hvor man ofte har både såle og tykk sokk i.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|