Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Julegaver til ungene (a.k.a. hvilken dings skal vi kjøpe i år)

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-10-12, 20:56   #1
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Julegaver til ungene (a.k.a.hvilken dings skal vi kjøpe i år)

Opprinnelig lagt inn av Guttemammis, her.

Hva koster Ipad mini?

Har ikke peiling på hva vi skal gi enda.

En kjapp kikk på Apple store så ser det ut som om den ligger på 2590,-

Gammel 26-10-12, 20:53   #2
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En IPad er for meg i overkant dyrt altså, men det blir litt sånn til hele familien-greie. De får ikke en hver.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-12, 20:56   #3
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Storebror får Playmobil: T-Rex med vulkan, mellomsøster får Playmobil: Bil og hestehenger og lillebror får en ball som spiller musikk.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-12, 20:56   #4
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Eldste skal få ipod touch.

Yngste trenger jeg hjelp til, aner rett og slett ikke, gutt 4 år. Jeg står helt fast.

Gammel 26-10-12, 20:59   #5
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Yngste trenger jeg hjelp til, aner rett og slett ikke, gutt 4 år. Jeg står helt fast.

De har blå stiga rattkjelke på salg på lekmer.no til 449,-

Duplo? Brio? Ski? cdspiller?

Gammel 26-10-12, 21:10   #6
millact

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Meissa, her.

De har blå stiga rattkjelke på salg på lekmer.no til 449,-

Duplo? Brio? Ski? cdspiller?

Han fikk sånn stiga kjelke til jul for to år siden, veldig populær. Ski fikk han til jul i fjor. CD spiller har han. Duplo har vi mer enn nok av etter eldste, så jeg føler ikke han trenger mer. Vanlig lego er ikke like populært enda. Playmobil i fjor jul var ingen hit, ei heller bilgarasje.

Gammel 26-10-12, 21:28   #7
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Standard

Han fikk sånn stiga kjelke til jul for to år siden, veldig populær. Ski fikk han til jul i fjor. CD spiller har han. Duplo har vi mer enn nok av etter eldste, så jeg føler ikke han trenger mer. Vanlig lego er ikke like populært enda. Playmobil i fjor jul var ingen hit, ei heller bilgarasje.

Utkledningstøy? Radiostyrt bil? Puslespill? Tursekk? camelbakflaske? Lommelykt? fingermaling? playdoh med utstyr? Eksperimentsett? verktøykiste? legekoffert?

Hard nøtt, den gutten din.

Gammel 26-10-12, 21:30   #8
millact

Standard

Opprinnelig lagt inn av Meissa, her.

Utkledningstøy? Radiostyrt bil? Puslespill? Tursekk? camelbakflaske? Lommelykt? fingermaling? playdoh med utstyr? Eksperimentsett? verktøykiste? legekoffert?

Hard nøtt, den gutten din.

Hmm, vi har visst de meste av disse tingene, mye er arvet etter eldste.

Han er virkelig en hard nøtt. Til bursdagen nå i høst ønsket han seg fotball, noe han da fikk. Tenker å vente med nintendo ds. Eldste har en han kan låne, men han er ikke særlig interessert enda. Han elsker å være ute.

Gammel 30-10-12, 22:44   #9
millact

Standard

Fikk tips i dag om skateboard. Han har selv sett på et på Brio butikken i sommer hos mormor, måtte se på det hver gang vi var i butikken. Jeg tror ikke han er tøff nok til å bruke det, men kanskje han får et slikt likevel. Han kan bruke det litt etterhvert. Holder de fra vanlig leketøysbutikk? Beskyttelse får han da også få.

Lurer på om han også får en stor eske vanlig lego eller playmobil sjørøverskute evt ferge.

Gammel 30-10-12, 23:03   #10
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julegaver til ungene (a.k.a. hvilken dings skal vi kjøpe i år)

De snikene har begynt å lese på FP, så jeg kan ikke skrive det!

Gammel 30-10-12, 23:37   #11
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julegaver til ungene (a.k.a. hvilken dings skal vi kjøpe i år)

Bilbane var lurt. Men hvor skal man ha den lissom?

Gammel 26-10-12, 21:24   #12
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har lyst til å gi ungene noe slags opplevelse i julegave. Ikke har vi kjempemange duppedingser, men jeg har ikke lyst til å gi de flere slike ting likevel.

Jeg tenker litt på en helgetur.

De to eldste maser hver vinter om å kjøre slalom. Det er jeg ikke glad i og etter at faren deres flyttet ut har det ikke blitt mye. Yngste har aldri prøvd. Men kanskje vi skal ta en helg til et alpinsted? Samboer kan ta de med i bakken (for han kjører slalom ), så kan jeg kose meg på en tur på langrennsski eller med en bok. Vil samboeren lære minsten å kjøre slalom hadde det vært et bonus. Så kan vi skjemme oss bort litt sammen på kvelden. Trenger ikke reise langt egentlig.

Et annet alternativ er en Oslo-helg eller en tur til Liseberg ut på våren.

Gammel 26-10-12, 21:57   #13
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Svanen, her.

Jeg har lyst til å gi ungene noe slags opplevelse i julegave. Ikke har vi kjempemange duppedingser, men jeg har ikke lyst til å gi de flere slike ting likevel.

Jeg tenker litt på en helgetur.

De to eldste maser hver vinter om å kjøre slalom. Det er jeg ikke glad i og etter at faren deres flyttet ut har det ikke blitt mye. Yngste har aldri prøvd. Men kanskje vi skal ta en helg til et alpinsted? Samboer kan ta de med i bakken (for han kjører slalom ), så kan jeg kose meg på en tur på langrennsski eller med en bok. Vil samboeren lære minsten å kjøre slalom hadde det vært et bonus. Så kan vi skjemme oss bort litt sammen på kvelden. Trenger ikke reise langt egentlig.

Et annet alternativ er en Oslo-helg eller en tur til Liseberg ut på våren.

Kjempestas med opplevelsesgaver, men hvordan har du tenkt å pakke det inn? Ja, for du må vel finne på noe stort og spektakulært alla julekalenderen til Linus i svingen?

Sist redigert av Meissa : 26-10-12 kl 22:08.
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-12, 21:40   #14
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Julegaver? Allerede?

(Jeg har ikke peiling. Hun er ikke glad i leker annet enn lekemat og perler, og er kanskje for ung for DS eller noe sånt? Mikro burde fått en knitrepose, men får nok noe fornuftig)

Gammel 26-10-12, 21:52   #15
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi planlegger å gi vår syvåring Lego, Vampyre Castle og legospillet Hobbiten. Han får antakeligvis en dings også, som iPad mini eller Nintendo Wii (som han ønsker seg noe innmari).

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-12, 21:53   #16
Fakse
Nysgjerrig

Fakse sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Må finne på noe kreativt til storesøster - aner ikke hva enda. Men babyen da, trenger hun virkelig å få gave? Hun har jo alt hun trenger og ønsker seg naturlig nok ingenting. Kanskje en ny baby-leke?

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-12, 22:02   #17
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fakse, her.

Må finne på noe kreativt til storesøster - aner ikke hva enda. Men babyen da, trenger hun virkelig å få gave? Hun har jo alt hun trenger og ønsker seg naturlig nok ingenting. Kanskje en ny baby-leke?

Det med babygaver tenker jeg på også. Det blir litt rart om minstemor ikke får noe, ikke for henne, men for de andre barna. Vi har babyleker fra to unger så vi trenger egentlig ikke mer, men lurer på å ta med de to eldste å kjøpe badeleker som de kan få være med å pakke inn til henne. Badeleker er det vi har minst av og sånt kan med fordel byttes ut med jevne mellomrom også. Vi får se.

Gammel 26-10-12, 22:11   #18
Bean
Erfaren

Bean sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Bean er populærBean er populærBean er populær
Standard

Her har vi egentlig ikke tenkt på julegaver ennå, men vi har kjøpt en til storebror da vi var på ferie i USA i sommer siden det var halvpris. Det er en Lego mindstorm robot som han har ønsket seg lenge.

Gammel 26-10-12, 22:21   #19
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bean, her.

Her har vi egentlig ikke tenkt på julegaver ennå, men vi har kjøpt en til storebror da vi var på ferie i USA i sommer siden det var halvpris. Det er en Lego mindstorm robot som han har ønsket seg lenge.

Nå ble mannen veldig misunnelig her altså. Han ønsker seg nemlig også lego mindstorm, men det får han ikke.

Gammel 26-10-12, 22:51   #20
Mariss
Superduperaktiv

Mariss sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Tønsberg
Mariss er litt kulMariss er litt kulMariss er litt kul
Standard

5-åringen får klokke.

2,5-åringen får Hello kitty ball til 50 spenn... Hun kommer til å elske den, for hun har ikke egne ball. Stjeler nabobarna sin hele tiden.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:14.