Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Kindle

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-11-12, 20:22   #21
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kindle

Takk for nyttige tilbakemeldinger.

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Paperwhite er dessvere ikke tilgjengelig i Europa enda, og den blir helt sikkert ikke det før neste år. Det er opp til sju ukers leveringstid på den i USA nå. Så det kan jo ta litt tid før den kan bestilles herfra.

Jeg sjekket akkurat på amazon.co.uk, og de selger Paparwhite 3G nå før jul. de sender ut den 14. desember, så spørsmålet er om det da kommer til Norge før jul? Den blir vel gjerne stoppet i tollen?

Og det lyset fungerer altså som et leselys?

Gammel 04-11-12, 20:56   #22
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Takk for nyttige tilbakemeldinger.

Jeg sjekket akkurat på amazon.co.uk, og de selger Paparwhite 3G nå før jul. de sender ut den 14. desember, så spørsmålet er om det da kommer til Norge før jul? Den blir vel gjerne stoppet i tollen?

Og det lyset fungerer altså som et leselys?

Amazon.co.uk sender ikke Kindle til Norge. Du må bestille fra Amazon.com. (Søk på Kindle international)

De sender Paperwhite f.o.m. 17. desember. Det holder trolig til jul, hvis du ikke skal sende den i posten i Norge.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-12, 20:57   #23
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den blir ikke stoppet i tollen. I alle fall har ikke jeg opplevd det. Fraktfirmaet fikser toll og leverer på få dager.

Gammel 04-11-12, 21:20   #24
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Amazon.co.uk sender ikke Kindle til Norge. Du må bestille fra Amazon.com. (Søk på Kindle international)

De sender Paperwhite f.o.m. 17. desember. Det holder trolig til jul, hvis du ikke skal sende den i posten i Norge.

Er i ferd med å bestille nå - men det står at den sendes 19. desember. Kan den komme til før jul da, tror dere? Julaften er jo på en mandag, så det skal vel holde hardt?

Gammel 04-11-12, 21:26   #25
Benmurphy
-

Medlem siden: Oct 2006
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Dessverre; det er bare forrige versjon av Kindle (uten touch screen) og Kindle Keyboard som kan bestilles til Norge.

Paperwhite kan bare bestilles til adresser i USA, Storbritannia og Japan (og muligens til Canada, jeg er ikke helt sikker). Og WiFi-utgaven har lenger leveringstid enn 3G-utgaven som du tar utgangspunkt i; hvis man skal få en videresendt til et annet land, går jeg ut fra at det er tryggest å kjøpe en uten 3G og uten reklame for ikke å risikere problemer med å bruke den fordi Amazon mener den er i feil land, så det gjorde jeg.

Ben "slim chances this year" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-12, 21:30   #26
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Standard

Ja, du sa jo i grunnen dette lengre opp, her Benmurphy! Jeg ble bare litt i overkant ivrig og ville at det skulle funke, tror jeg.

Sist redigert av Pebbles : 04-11-12 kl 21:44.
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-12, 22:57   #27
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Dessverre; det er bare forrige versjon av Kindle (uten touch screen) og Kindle Keyboard som kan bestilles til Norge.

Paperwhite kan bare bestilles til adresser i USA, Storbritannia og Japan (og muligens til Canada, jeg er ikke helt sikker). Og WiFi-utgaven har lenger leveringstid enn 3G-utgaven som du tar utgangspunkt i; hvis man skal få en videresendt til et annet land, går jeg ut fra at det er tryggest å kjøpe en uten 3G og uten reklame for ikke å risikere problemer med å bruke den fordi Amazon mener den er i feil land, så det gjorde jeg.

Ben "slim chances this year" Murphy

Bah. Du har rett. Jeg blingset litt i sted.

Gammel 04-11-12, 23:04   #28
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Om man vil ha en paperwhite så er det jo bare å bruke jetcarrier vel?

Gammel 05-11-12, 07:03   #29
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Om man vil ha en paperwhite så er det jo bare å bruke jetcarrier vel?

Hvordan fungerer det, når Amazon ikke vil sende den til Norge?

Gammel 05-11-12, 07:36   #30
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvordan fungerer det, når Amazon ikke vil sende den til Norge?

Du får en adresse i USA som du oppgir som din adresse til Amazon og så sender Jetcarrier videre til Norge. Det er andre som gjør denne tjenesten også, blant annet USA mail og myUS. Jeg har brukt både Jetcarrier og myUS tidligere.

Gå inn på sidene deres så er det greit forklart. Noen få avsendere i USA sender ikke til slike mailforwardere, men amazon har gjort det før i hvert fall.

Gammel 05-11-12, 09:11   #31
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Standard

Hvor raskt kan man forvente at dette går, Esme?

Gammel 05-11-12, 09:18   #32
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Hvor raskt kan man forvente at dette går, Esme?

Om du velger flyfrakt så tar det kanskje en-to uker? Jetcarrier som er norsk firma har forsinkelser denne uka pga orkanen i New Jersey.

Det beste er å sjekke ut sidene deres www.jetcarrier.no

Gammel 05-11-12, 09:24   #33
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har annengenerasjons-Kindle med tastatur og 3G. Lilla lærcover og eksternt lys. Jeg elsker den. ELSKER den. Det er min fineste duppedings. Jeg har den med meg overalt. Jeg liker noteringsfunksjonen godt, særlig når jeg leser hagebøker er det tips og triks som jeg vil spare til senere og da kan de markeres til senere.

Gammel 05-11-12, 10:40   #34
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Jeg har annengenerasjons-Kindle med tastatur og 3G. Lilla lærcover og eksternt lys. Jeg elsker den. ELSKER den. Det er min fineste duppedings. Jeg har den med meg overalt. Jeg liker noteringsfunksjonen godt, særlig når jeg leser hagebøker er det tips og triks som jeg vil spare til senere og da kan de markeres til senere.

Kryss fingrene for at du får beholde den. Den serien har en gigantisk produksjonsfeil, som gjør at skjermen ryker for et godt ord. Og Amazon tar null ansvar hvis det skjer etter passerte ett år, utover å tilby avslag i pris ved kjøp av ny..

Og bare gjett hvordan jeg vet det.

Gammel 05-11-12, 10:44   #35
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har hatt den siden april, vi får håpe den velger å ryke før april eller aldri.

Gammel 05-11-12, 11:00   #36
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Min gav seg, 1 månad etter at årsgarantien var passert. Eg har veldig veldig lyst på ny. Ser det er ei på finn.no som har nye kindel for salg, men veit ikkje om eg kan stole på det.
Eg får ønske meg til bursdagen.

Gammel 05-11-12, 11:01   #37
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har også den modellen, Teo, og satser på at skjermen holder akkurat til de begynner å selge Paperwhite til Europa.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:39.