|
|||||||
| Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bedreviter
|
Sv: Kindle
Bah. Du har rett. Jeg blingset litt i sted. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
etterpåklokest
|
Det funker fint med Kindle-app på iPad, altså. Men det er enda litt mer behagelig og lese på Kindle, man får ha en Kindle i fred for ungene, batterikapasiteten er strøken og man kan lese utendørs på den. Akkurat nå er vel ikke det siste noe stort poeng her vi bor, men jeg leste mye ute på min i sommer, og der er iPad ganske ubrukelig. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
-
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: KindleiPad har noen ganske store ulemper i forhold til Kindle. Den viktigste ulempen er at den reflekterer lys, og derfor stlller ganske store krav til lysforhold. Deretter at den har et batteri som ikke varer så veldig lenge. Den er også veldig mye tyngre enn en Kindle. Man kan fint holde en Kindle i en hånd mens man leser (selv om den med Paperwhite har gått noe opp i vekt). Skjermen på en iPad er stor; det er ikke en fordel når man skal lese; det er lettere å lese på en liten skjerm (dette er grunnen til at aviser deler teksten sin i spalter). Min iPad forstyrrer meg mens jeg leser; jeg vil ikke ha beskjed om at jeg har fått epost eller at det er min tur i et spill mens jeg leser en bok. Personlig er jeg ikke fornøyd med å lese på LCD-skjerm (som er den typen skjerm som er i en iPad eller en laptop); jeg har prøvd, og for meg er Eink, som brukes på Kindle og i andre eboklesere, så enormt mye mer behagelig å lese på at det er uaktuelt å bruke en LCD-skjerm med dagens teknologi til det formålet. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Tøff
|
Sv: KindleJeg har store problemer med å lese lange tekster på lcd-skjerm. Kindle er som en bok, bare bedre. Lettere, går aldri tom for lesestoff, må ikke ha ekstra ryggsekk på tur lenger, og på toppen av det hele kan ingen se på omslaget hva du leser om du er flau over litteraturen din. B-)
|
|
|
#7 |
|
By the Sea
|
Sv: KindleJa, du sa jo i grunnen dette lengre opp, her Benmurphy!
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou - Sist redigert av Pebbles : 04-11-12 kl 22:44. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
By the Sea
|
Sv: KindleHvor raskt kan man forvente at dette går, Esme?
|
|
|
#9 |
|
Mother of Dragons
|
Om du velger flyfrakt så tar det kanskje en-to uker? Jetcarrier som er norsk firma har forsinkelser denne uka pga orkanen i New Jersey.
|
|
|
#10 |
|
Epikur
|
Sv: KindleJeg har annengenerasjons-Kindle med tastatur og 3G. Lilla lærcover og eksternt lys. Jeg elsker den. ELSKER den. Det er min fineste duppedings. Jeg har den med meg overalt. Jeg liker noteringsfunksjonen godt, særlig når jeg leser hagebøker er det tips og triks som jeg vil spare til senere og da kan de markeres til senere.
|
|
|
#11 |
|
Bedreviter
|
Kryss fingrene for at du får beholde den. Den serien har en gigantisk produksjonsfeil, som gjør at skjermen ryker for et godt ord. Og Amazon tar null ansvar hvis det skjer etter passerte ett år, utover å tilby avslag i pris ved kjøp av ny.. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Epikur
|
|
|
|
#13 |
|
Unik
|
Sv: KindleMin gav seg, 1 månad etter at årsgarantien var passert. Eg har veldig veldig lyst på ny. Ser det er ei på finn.no som har nye kindel for salg, men veit ikkje om eg kan stole på det.
|
|
|
#14 |
|
kamerat
|
Sv: KindleJeg har også den modellen, Teo, og satser på at skjermen holder akkurat til de begynner å selge Paperwhite til Europa.
|
![]() |
|
|