|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Off the map.
|
Sv: Hvordan skal Norge møte konkurransen i en globalisert verden?Det at jeg helst ikke ser FRP i regjering er nå en ting. Jeg kommer til å stemme V eller H, jeg ønsker et skifte - FrP eller ei. Målet må være å gi de så liten innflytelse som mulig. Å gi en stemme til en regjering som innebærer SV og SP i regjering er for meg mye mer utenkelig.
|
|
|
#2 |
|
Ser lyst på livet
|
Sv: Hvordan skal Norge møte konkurransen i en globalisert verden?Jeg er sterkt i tvil om hva jeg skal stemme til neste høst. Og klarer ikke å se noen partier som pr nå bør få min stemme, så jeg håper jo at jeg i løpet av de neste månedene skal klare å lande på et eller annet alternativ som kan være med og danne en regjering som gjør at Norge kan klare seg i fremtiden også. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Aug 2010
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan skal Norge møte konkurransen i en globalisert verden?
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Ser lyst på livet
|
men vil ikke en stemme til V være med og muliggjøre et FrP i regjering? |
|
|
|
|
|
#5 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nettopp der ligger problemet.
|
|
|
#6 |
|
Superaktiv
![]() ![]() ![]() |
-Ang V i Oslo: Det tror jeg avhenger av mye på det lokale plan. Finns mange andre partier på lokalt plan som inngår hestehandler etc. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Superaktiv
![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Ser lyst på livet
|
det har blitt gjort en gang tidligere, noe som resulterte i et stort tap for H. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Tidsklemma
|
Jeg skjønner heller ikke hvorfor Ap og H ikke kan samarbeide noe mer. Det er jo faktisk ikke så stort sprik mellom dem. Mye større sprik mellom H og Frp.
|
|
|
|
#10 |
|
Superaktiv
![]() ![]() ![]() |
Det er aldri et parti man er 100% enig med, men det vil alltid være partier man er mer uenig i ann andre. Da bør man bruke stemmeseddelen til å stemme vekk den politikken man misliker mest, ved at man stemmer på det partiet man misliker minst... eller noe sånt. Yes, jeg mener det helt seriøst! |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Ser lyst på livet
|
Ja, jeg er klar over det. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Superaktiv
![]() ![]() ![]() |
Stem AP eller V. Sist redigert av vestlandsfanden : 21-11-12 kl 17:58. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hvordan skal Norge møte konkurransen i en globalisert verden?Grunnen (en av dem) til at Tyskland klarer seg er at folk flest har vært ekstremt ansvarlige i mange år. De har mistet mange arbeidstagerrettigheter, det er åpnet for midlertidige ansettelser i stort omfang, lavere eller fjernede minstelønninger og INGEN lønnsvekst i godt over 10 år. Jeg tror også de har fått dårligere sykelønnsordninger og pensjonsordninger.
|
|
|
#14 |
|
Er frisk!
|
Sv: Hvordan skal Norge møte konkurransen i en globalisert verden?Jeg vil gjerne gå ned i lønn. Forutsatt at andre gjør det samme slik at boligprisene kan komme seg ned på et nivå det går an å leve med.
|
|
|
|
#15 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan skal Norge møte konkurransen i en globalisert verden?Jeg mener at det er nettopp velferdssamfunnet som kan være grunnlaget for å gjøre oss konkurransedyktige; vi er en befolkning med høy utdannelse, god helse og ekstremt høy yrkesdeltakelse – og dette er nettopp det vi kan møte presset med, i tillegg til at et godt regulert samfunn som vårt kan være attraktivt for næringslivet pga forutsigbare rammevilkår. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Superaktiv
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan skal Norge møte konkurransen i en globalisert verden?[quote=oslo78;3519013]Jeg vil gjerne gå ned i lønn. Forutsatt at andre gjør det samme slik at boligprisene kan komme seg ned på et nivå det går an å leve med. quote] |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Men et fall i boligprisene har vel bare noe å si hvis man har tenkt å kjøpe seg bolig, og helst være uten en bolig å selge. Sitter man med en bolig, så blir ikke boliglånet mindre om boligen blir mindre verdt. Selge en bolig til halve prisen av det man kjøpte, er ikke god butikk. Det var det også en del som opplevde i 1992. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Travelt opptatt
|
Hvis offentlige ansatte i Norge fikk lønnskutt på linje med delandene du sikter til ville det ført til en like negativ spiral her som det er der. Usikkerhet gjør atman sparer penger heller enn å bruke dem, og det er faktisk ikke noen myte at hjulene må holdes i gang. Veksten bør bremses, menjeg mener det ført og fremst gjelder denprivate rikdommen. Sikre og stabile forhold i det offentlige er nødvendig for å sikre private arbeidsplasser.
|
|
|
#19 |
|
Superaktiv
![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Superaktiv
![]() ![]() ![]() |
Ang syting og klaging her til lands: hinter du til arbeidstakere i sin allmennhet? Jeg har til en viss grad forståelse for det (jfr streiken i våres etc. men jeg synes følgende syting er enda mer påfallene: Sist redigert av vestlandsfanden : 22-11-12 kl 15:00. |
|
|
|
![]() |
|
|