Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Hva hørte du på under 90-tallet?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-11-12, 13:40   #21
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva hørte du på under 90-tallet?

Ace of Base, Roxette, Bryan Adams, litt Backstreet Boys, Britney Spears, Vengaboys. Musikk jeg kunne danse til. Fikk etter hvert kabel-tv, og fikk mer input fra mtv. Endret seg dog vesentlig etter hvert fra 2000 og framover. Sluttet å danse, og utvidet repertoaret i alle retninger.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-12, 23:50   #22
David
Fullverdig medlem

Medlem siden: Jul 2012
David har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg har alltid vært en punkens mann, så det ble mye Sham 69, Sex Pistols, Slits, Toy Dolls etc. Men også tidlig grunge, som Sonic Youth og Pixies. Motorhead selvsagt, og som noen meeeget overraskende nevnte tidligere (trodde nemlig de var min lille hemmelighet), Eve's Plum.

Av norsk musikk gikk det i Israelvis, Life... But How To Live It?, Backstreet Girls og naturligvis Kong Jokke.

Mye det samme fortsatt, det er vel slik det er å bli gammel?

David er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-12, 00:13   #23
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Først og fremst, helt øverst og uten noen ved siden av: Nick Cave.

Ellers hørte jeg på alt mulig; noe britpop, noe grunge, litt punk, noe funpunk/ska, en dæsj Depeche Mode, litt techno (the Orb, Underworld, Shamen, Leftfield, Prodigy, Faithless, the Chemical Brothers...) og en solid del Marianne Faithfull, Laurie Anderson, Rickie Lee Jones og Mazzy Star og P.J. Harvey.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-12, 00:42   #24
zinatara
Bør lage seg en tittel selv

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Mye grunge når jeg kom i tenårene. Så spredte det seg mer utover. Radiohead, Live, Pearl Jam, Suede, Skunk anansie, Alanis Morisette, Seigmen, Lenny Kravitz, Belle & Sebastian, K's choice og mye hippiegreier fra 60-70 tallet. I tillegg gikk jeg på musikklinje og var veldig opptatt av musikaler i en periode.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-12, 00:52   #25
Greyminerva
Med støttehjul

Medlem siden: Nov 2012
Hvor: Oslo
Greyminerva har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg var (og er) aldri så veldig musikkinteressert - jeg var for opptatt med å lese bøker.

Men på 90-tallet gikk det litt i powerballader, litt Bon Jovi, litt Whitney Houston, litt Bryan Adams, bittelitt Meatloaf og Elton John... Eide veldig lite musikk, lyttet ikke til så fryktelig mye heller, første kjæresten min spilte mye vakker middelaldermusikk for meg, og så gikk jeg en del på Gotham Nights og slikt og der var det jo en hel del "bråkemusikk", som jeg bruker som samlebetegnelse på alt som er røfft og tøfft.
Helt på tampen av 90-tallet fikk jeg meg kjæreste nr. 2, som hørte MYE på "bråkemusikk", og etter åtte år med ham er det jo en hel del som har bitt seg fast og satt merker.
Tror jeg rakk å falle for Rammstein før vi bikket 2000.

Greyminerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-12, 02:12   #26
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Magica og jeg kunne hatt fine kvelder sammen på 90-tallet, ser jeg. Ca. sånn var det hos meg også. Sammen med - dengang, nå og alltid: Kiss og Europe.

Jeg tror vi kunne hatt bra kvelder sammen alle tre her.
Jeg kom sammen med mannen i -91 (var 19 år) og hørte på alt i heavy - hard rock sjangeren. Med innslag av softere rock også.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:11.