|
Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Aug 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hva hørte du på under 90-tallet?Ah, ungdomsskolen! Jeg husker jeg var 14 år og hørte på gamle Motown-låter, Roy Orbison, CCR og aller mest Michael Jackson. Hippie-venninna mi foret meg med Eels, MR Bungle og Tom Waits, men det satt seg ikke før seinere. Jeg vakke i The In Crowd, for å si det sånn! (Kilde: youtube.com) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva hørte du på under 90-tallet?Britpop all the way! Oasis, Blur, Suede,Pulp, The Verve, Ocean Colour Scene, Supergrass osv. Hørte også mye på inspirasjonskilden til britpopbølgen, som The Kinks og The Beatles og pittelitt The Smiths.
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean. 2008 2013 2015 Sist redigert av Vianne Rocher : 27-11-12 kl 00:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Hva hørte du på under 90-tallet?På 90-tallet var jeg fra 12-21 år, så det var i hvertfall mye forskjellig.
~Maybe it's time to heal~ Sist redigert av Kirsebær : 27-11-12 kl 09:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
oppbevares tørt
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva hørte du på under 90-tallet?Jeg var med på grungebølgen på 90 tallet og det ble en del Nirvana, Pearl Jam, Smashing Pumpkins, The Cranberries, No Doubt osv osv... (Kilde: youtube.com) |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Hva hørte du på under 90-tallet?Jeg var russ i 90, og hørte mest på type Dance/trance og sånt de første årene i alle fall. Ellers liker jeg som regel det som er listepop. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() Sv: Hva hørte du på under 90-tallet?Pantera, Sepultura, Paradise Lost, Alice in Chains, Cradle of Filth, Arcturus, Dimmu Borgir, Bolt Thrower, Emperor osv osv. Musikk var kjempeviktig, og vi satt mye sammen og bare hørte på musikk av nye band osv. Men det var ulike former for metal det gikk i.
![]() |
#8 |
|
![]() Sv: Hva hørte du på under 90-tallet?
![]() |
#9 |
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Det er vel egentlig mye det det går i nå også, når jeg tenker etter. Men jeg har fylt på med en god del andre sjangere etterhvert.
![]() |
#10 |
Crazy Cat Lady
|
![]() Sv: Hva hørte du på under 90-tallet?Det ble mye Dum Dum Boys og brit-pop på 90-tallet, før det sånn halvveis ut i tiåret ble mye av denne karen da eldstejenta kom til verden og var dødsfasinert fra svært tidlig alder over denne vederstyggeligheten som gikk på TV (Kilde: youtube.com)
![]() |
![]() |
#11 |
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hva hørte du på under 90-tallet?Tidlig 90-tall: Guns n' roses, Skid Row, Motley Crue, Poison, Aerosmith, Led Zeppelin, Ac/dc, Alice Cooper, Nirvana, Pearl Jam. Litt seinere: Iron maiden, Metallica, Alice in Chains, Rage against the machine, Nick Cave, Smashing pumpkins, Prodigy, med masse mer. Alt dette og mye mer til hører jeg på fremdeles.
![]() |
#12 |
intro
|
Mye av dette, ja.
![]() |
![]() |
#13 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Magica og jeg kunne hatt fine kvelder sammen på 90-tallet, ser jeg.
![]() |
![]() |
#14 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Ja. Britpop. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
nye muligheter
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva hørte du på under 90-tallet?Jeg hørte ikke skrekkelig mye på musikk, men det som gikk igjen var bl.a. Cranberries, Alanis Morrisette, Nirvana, The The, EMF, Cowboy junkies, Savage rose.
![]() |
#18 |
Rockesøster
|
Britpop, ja. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
![]() Sv: Hva hørte du på under 90-tallet?Det var mye grunge, tror jeg.
![]() |
#20 |
Studenten
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva hørte du på under 90-tallet?Jeg var 4 år i 1990, så jeg er definitivt unnskyldt. Men da jeg var fjortis gikk det stort sett i Nirvana.
![]() |
|
|