|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Uhelbredelig B-menneske
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Lar dere adventsstjerner i papp/papir stå på når dere ikke er hjemme?Alt slåes av om natta og når vi er borte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Kakemonster
|
![]() Sv: Lar dere adventsstjerner i papp/papir stå på når dere ikke er hjemme?Vi har ikke i papp, men skrur av alt, alltid. Dog, i dag klarte vi å gå fra kalenderlyset.. Som er et stearinlys. Det er krise altså! Heldigvis var vi bare ute i kanskje 20 minutter, men vi skulle jo ikke ha forlatt rommet engang uten å ha slukket det. Skammekrok og smekk på lanken her altså.
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Lar dere adventsstjerner i papp/papir stå på når dere ikke er hjemme?Har ikke i papp, men alt skrus av om natten, ja. Det har hendt jeg har hatt en stjerne i vinduet på mens jeg er på jobb, men som regel ikke.
![]() |
#5 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() Sv: Lar dere adventsstjerner i papp/papir stå på når dere ikke er hjemme?Hadde nok ikke hatt en slik på, men vanlige lamper har vi på dag og natt. Drar aldri bort med mørklagt hus. 'Velkommen tyver, vi er borte'. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Lar dere adventsstjerner i papp/papir stå på når dere ikke er hjemme?Har ikke i papp. Slår av om natten, og når vi er borte likevel. Jeg kunne tenke meg å stå opp til/komme hjem til julelys, men mannen er for opptatt av å være forsiktig til det. Han er nok logisk, egentlig. (Han lar meg ikke sette på vaskemaskin eller tørketrommel og gå fra den heller. Etter å ha sett hvor nært min bror sin tørketrommel var å ta fyr, stoppet ene og alene fordi min svigerinne reagerte på lukten, så er jo det også logisk...)
![]() |
#8 |
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
![]() Sv: Lar dere adventsstjerner i papp/papir stå på når dere ikke er hjemme?Nei. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Lar dere adventsstjerner i papp/papir stå på når dere ikke er hjemme?Nå har ikke vi stjerne i papp. Har vurdert, men jeg er fryktelig i tvil. Papp er et veldig brennbart materiale.
![]() |
#10 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Lar dere adventsstjerner i papp/papir stå på når dere ikke er hjemme?Har ikke stjerner i papp, men i pleksiglass. De er av om natten, men på om dagen. Likevel sier mannen at det jo er transformatoren som er brannfarlig, som ved lading av mobiler. Jeg har nylig vært på brannvernkurs og fikk meg et par overraskelser. Visste dere at vaskemaskiner brenner mye oftere en tørketromler? |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
![]() Sv: Lar dere adventsstjerner i papp/papir stå på når dere ikke er hjemme?Her står de på 24/7. Dog ikke i papp. Der tror jeg at jeg ville byttet til en LED pære, før jeg lot de stå på uten å være hjemme.
![]() |
#12 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Lar dere adventsstjerner i papp/papir stå på når dere ikke er hjemme?Nei. Ikke når vi sover og ikke når vi er hjemme. Utelysene står på hele tiden.
![]() |
#13 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Lar dere adventsstjerner i papp/papir stå på når dere ikke er hjemme?
Vi har de altså kun på når vi ikke er hjemme.
![]() |
#14 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Lar dere adventsstjerner i papp/papir stå på når dere ikke er hjemme?Min ligger på loftet. Den er ikke på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Lar dere adventsstjerner i papp/papir stå på når dere ikke er hjemme?Julestjernen lyser hele døgnet, men den er i glass og ikke papp. Ellers er lysene ute på hele døgnet også, resten slukkes.
![]() |
#17 |
Borte
|
![]() Sv: Lar dere adventsstjerner i papp/papir stå på når dere ikke er hjemme?Vi har ikke sånt i papp, men alle stjerner og staker skrus av når vi er borte og om natten by default.
![]() |
#18 |
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Lar dere adventsstjerner i papp/papir stå på når dere ikke er hjemme?Vi har på lyset i julekule (glass) og i stjerne (papp) når vi sover, er borte og er hjemme. Det er en sparepæresak inni og det blir ikke varmt. Ellers tar vi alltid av juletreet. Ute har vi lys på kontinuerlig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
maler
|
![]() Sv: Lar dere adventsstjerner i papp/papir stå på når dere ikke er hjemme?Jeg er veldig mye reddere for dårlig elektronikk i de greiene der enn at hylsteret består av papir, skjønt det hjelper jo ikke at det omgis av lett brennbart materiale.
![]() |
#20 |
I mål
|
![]() Sv: Lar dere adventsstjerner i papp/papir stå på når dere ikke er hjemme?
Enig, det er ikke pappen som er grunnen til at vi slår av. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|