Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Har du gavekort liggende?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-12-12, 09:24   #21
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du gavekort liggende?

Ja, har et på Kremmerhuset!

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-12, 09:25   #22
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Og jeg har også vært med å ikke bruke gavekort. Fikk gavekort da det nye operahuset åpnet av eks-svigermor, men eksen ville i grunnen ikke på opera, så da ble de liggende. Tror det var omtrent 2500,- som ikke ble brukt.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-12, 09:30   #23
frksnupp
-o-o-o-o-o-

frksnupp sin avatar

Medlem siden: Nov 2012
Hvor: Stavanger
frksnupp er litt kul
Standard

Jeg har to gavekort som jeg fikk til bursdagen min nå i november, pleier å bruke dem rimelig kjapt. Det ene er allerede brukt, på luksusponchogarn (Puno), det andre er på en finfin klesbutikk i hjembyen, og jeg må huske å gå innom og spørre om varighet. Jeg har nemlig lyst til å spare det til jeg passer de vanlige klærne mine bedre, og kjøpe meg noe fint da, fremfor å bruke det nå på noe som vil være for stort om noen få måneder. Det stod ingen dato på det, så jeg er litt redd det bare varer 6 måneder eller ut året. I så fall får jeg kjøpe meg noe fint tilbehør, det er en sånn butikk hvor jeg liker alt og litt til, så det skal ikke bli noe problem å få brukt.

Det jeg syns er litt merkelig er når folk ønsker seg gavekort, og likevel ikke får brukt dem opp, har opplevd det et par ganger. Da er det bedre å gi dem ting syns jeg, kanskje det gjør det lettere å evt bytte tingen, enn å la kortet ligge til det ikke er gyldig lengre?

frksnupp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-12, 09:31   #24
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Huff, tenker på giveren som har kastet så mye penger rett ut av vinduet, jeg hadde blitt så såret (og irritert). Hadde vel vært bedre å selge Operabillettene da og kjøpe noe man trengte/hadde lyst på?

Gammel 08-12-12, 09:59   #25
Sissel
Bør lage seg en tittel selv

Sissel sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Uff, ja, jeg har et på kr 500,- som vi fikk til bryllupet vårt i 2009. Det er i en annen by enn der vi bor, derfor blir det ikke brukt. Har sjekket, og de sier at det er uendelig holdbarhet på det da, så jeg satser på å få brukt det engang.

Ellers, så fikk jeg et gave kort på kr 1500,- på en hudpleiesalong til jul i fjor. Det ble brukt opp nå i november, det går ut like før jul.

Gammel 08-12-12, 10:13   #26
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Takk for påminnelsen. Jeg har et gavekort i lommeboken som jeg fikk til jul i fjor som jeg fortsatt har glemt å bruke...

Gammel 08-12-12, 10:22   #27
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Ikke akkurat nå, men vi har hatt noen som vi ikke har brukt før de nærmet seg utgått, ja. Det har da ikke noe med respekt for giveren å gjøre, men med når det har passet å kjøpe ting. Vi fikk for eksempel en god del gavekort og penger til bryllupet, og da ønsket vi å bruke litt tid på å velge ut hva vi skulle bruke dem på, i stedet for å bare shoppe uplanlagt. Men joda, vi brukte dem jo innen fristen. Jeg har fått gavekort på teater en gang, på én billett, og hadde ingen opplagte kandidater å be med meg, det fikk jeg rett og slett ikke brukt. Kjipt, men jeg er like glad i giveren likevel, jeg lover.

Gammel 08-12-12, 10:33   #28
Kims
Aktiv

Kims sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sør-Trøndelag
Kims er litt kulKims er litt kulKims er litt kul
Standard

Har ingen liggende. Får jeg gavekort havner de i lommeboka og blir brukt innen fristen går ut.

Gammel 08-12-12, 10:57   #29
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Nei, de bruker jeg ganske raskt og har full oversikt over. Syns det er merkelig at folk ikke klarer å få brukt gavekort og soser bort store verdier på den måten. Det tyder ikke akkurat på de helt store udekkede behovene og heller ikke på så mye respekt for giveren.

Det var da veldig kategorisk?
Vi er av typen som bruker laaaang tid på å vurdere nøye, for å være heeeelt sikker på at gaven blir brukt best mulig (også til ære for giveren), og det kan av og til ende med at vi må ut og bruke det i siste liten likevel. (Vi har også vinflasker som blir liggende og liggende fordi de er jo for fine og vi har liksom aldri den perfekte anledningen.)

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-12, 11:32   #30
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg snakker ikke om gavekort som blir liggende lenge fordi folk bruker lang tid på å bestemme seg. Det er jo utrolig store beløp i gavekort som aldri brukes i det hele tatt, fordi folk glemmer at de har dem eller soser dem bort. Det er DET jeg syns er dårlig stil.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-12, 11:34   #31
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, de bruker jeg ganske raskt og har full oversikt over. Syns det er merkelig at folk ikke klarer å få brukt gavekort og soser bort store verdier på den måten. Det tyder ikke akkurat på de helt store udekkede behovene og heller ikke på så mye respekt for giveren.

Hm, det er jo ikke alltid det er enkelt å finne en 'verdig' ting å bruke gavekortet på, da. Jeg har et gavekort på Noa Noa liggende, og det vil jeg gjerne bruke på én ordentlig fin ting heller enn et par basistopper. Siden jeg fikk gavekortet, har den lokale filialen blitt nedlagt. I tillegg har de hatt stygge farger og/eller snitt som gjør at alt blir for stort til meg.

Gammel 08-12-12, 11:40   #32
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er uenig. Jeg blir glad for gavekort, og føler meg ikke som en spesielt sløsete person, men likevel har jeg klart å rote bort gavekort-kroner i løpet av mitt liv. Jeg setter kortet pent på plass i lommeboka sammen med Visakort og busskort, men klarer faktisk å handle på butikken jeg har gavekort i og bruke Visakortet istedenfor gavekortet. Jeg glemmer at jeg har det, rett og slett, og noen ganger har det da hendt at gavekoret har gått ut på dato før jeg kommer på det. Rote dem bort- som i å legge dem i en skuff og så glemme dem- har jeg aldri gjort.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-12, 11:41   #33
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Her blir de brukt opp, unntak er kanskje sånne småbeløp som blir stående igjen.

Det er greit med gavekort som kan brukes nesten over alt, gir man gavekort bør det være forholdsvis enkelt for mottaker å få brukt det syns jeg. Gavekort er tross alt en enkel løsning og da bør man ikke dytte på mottakeren et problem som at man må reise langt for å få brukt det. (Jeg ville f.eks. aldri kjøpt et gavekort på en lokal butikk her til noen som ikke bor her.)

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-12, 11:45   #34
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Det har jeg faktisk. På en cd. Kanskje jeg skal dra å bruke det i dag, for det går ut i disse dager.

Gammel 08-12-12, 11:55   #35
Lyppa

Lyppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har ingen gavekort liggende, men jeg vil oppfrodre dere som har til å få brukt dem. Mannen har tidligere mistet et gavekort på 500,- hjemme, vi mistenker at det forsvant i søpla med annet papir. Leita huset rundt uten å finne det.
Jeg har også opplevd å ha en tilgodelapp på 900,-. Når det nærmet seg et år skulle jeg bruke det, og da viste det seg at butikken var nedlagt og man fikk ikke bruke det i samme kjede i annen by. Det var bare så utrolig ergelig!

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:27.