Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Barns treninger i helgene

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-01-13, 00:04   #1
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Barns treninger i helgene

Jeg er mest forundret over at museumsbesøk er en vanlig helgeaktivitet. Er det sånn det er å bo i storby, altså?

Vi har ikke noen helgetrening, og jeg hadde ikke vært spesielt happy om vi måtte forholde oss til det. Det kommer vel sikkert til å skje før eller siden uansett, det er jo en del av pakka med å ha unger tenker jeg, men dette var da fryktelig tidlig.

Gammel 28-01-13, 00:12   #2
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Vi har håndballkamper så og si hver helg. Om sommeren er det fotballtrening i helgene. Så kan det hende det blir noen skirenn etterhvert.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-13, 16:08   #3
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Jeg er mest forundret over at museumsbesøk er en vanlig helgeaktivitet. Er det sånn det er å bo i storby, altså?

Når skal man ellers gjøre det? Vi rekker det i hvert fall ikke i ukedagene.

Gammel 28-01-13, 00:05   #4
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Jeg synes 2 treninger i uka er for mye for så små.
Hos oss er det tre treninger i uka for 13-åringen. Greit antall, men han må kjøres til alle.
16-åringen har to aktiviteter, med 2-4 ganger i uka p hver. Hun må også kjøres.
7-åringene har 1 trening i uka, og må kjøres.
For meg er alle treningene helt ok, men jeg synes den taxi-bedriften jeg driver er pes.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-13, 00:05   #5
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenker også man må regne med det etterhvert, men jeg synes det er for tidlig når de er 5-6-7 år.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-13, 00:17   #6
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Foreløpig utgår helgetrening med høye kneløft for begge mine. Og for mannen (treneren)

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-13, 00:19   #7
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Håndball og fotball og vips så ender man med 4-5 treninger i uka. Jupp. Og så kommer turneringer og seriekamper på toppen. Denne helgen var det håndballturnering halvannen times kjøretur unna. Jeg sto opp klokken 06:00 i dag. Og vi var hjemme klokken 17:30. Om to uker er det fotballturnering - heldigvis i nærmiljøet denne gangen. Og så 3 uker etter der - ny håndballturnering. Familiære helgeaktiviteter må man nok gjøre seg ferdig med før ungene begynner på skolen. Og jeg har bare ett barn. Jeg tør ikke tenke tanken på hvordan logistikken hadde sett ut med 2-3 barn.

Gammel 28-01-13, 00:24   #8
Blånn

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.

Håndball og fotball og vips så ender man med 4-5 treninger i uka. Jupp. Og så kommer turneringer og seriekamper på toppen. Denne helgen var det håndballturnering halvannen times kjøretur unna. Jeg sto opp klokken 06:00 i dag. Og vi var hjemme klokken 17:30. Om to uker er det fotballturnering - heldigvis i nærmiljøet denne gangen. Og så 3 uker etter der - ny håndballturnering. Familiære helgeaktiviteter må man nok gjøre seg ferdig med før ungene begynner på skolen. Og jeg har bare ett barn. Jeg tør ikke tenke tanken på hvordan logistikken hadde sett ut med 2-3 barn.

Den er relativt heftig.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-13, 00:25   #9
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Hehe, prøv med 4, med en på elitenivå

Fasit:
Mandag :4 treninger, første 5.30 ! Tirsdag: 2 treninger, onsdag: 2 treninger, torsdag:3 treninger, første 5.30, siste ferdig 20.45,fredag: 1 trening, lørdag :1 trening. Helg ellers: stevne/cup/kamp.
Sove får vi gjøre når vi blir gamle !

Sist redigert av Susse : 28-01-13 kl 00:36.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-13, 00:59   #10
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Susse, her.

Fasit:
Mandag :4 treninger, første 5.30 ! Tirsdag: 2 treninger, onsdag: 2 treninger, torsdag:3 treninger, første 5.30, siste ferdig 20.45,fredag: 1 trening, lørdag :1 trening. Helg ellers: stevne/cup/kamp.

HOLY!!!!

Gammel 28-01-13, 09:47   #11
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

HOLY!!!!

Hihi, jepp sånn er det å ha en elitesvømmer i huset. En trening før, og en trening etter skolen.

Gammel 28-01-13, 13:03   #12
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Susse, her.

Fasit:

Trening kl. 5.30 kommer ALDRI til å bli aktuelt her i huset med mindre man kommer seg dit på egenhånd. Jeg står kun opp så tidlig hvis jeg skal på ferie.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-13, 13:12   #13
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Trening kl. 5.30 kommer ALDRI til å bli aktuelt her i huset med mindre man kommer seg dit på egenhånd. Jeg står kun opp så tidlig hvis jeg skal på ferie.

Vi har en svært målbevisst tenåring som står opp selv, ordner det meste selv klart om kvelden før,og organiserer seg med andre morgentrenere med kjøring og henting. Vi tar vår økt, men det blir bare en kjøring hver 2.-3.uke.
Helt uproblematisk, og gir han mulighet til å ta en ettermiddag fri i uka til å prioritere skolearbeid.
Han har satt seg temmelig heftige mål for egen innsats, og resultatene kommer, så vi backer han alt vi kan !

Gammel 28-01-13, 10:48   #14
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Familiære helgeaktiviteter må man nok gjøre seg ferdig med før ungene begynner på skolen.

Tanken har slått meg ofte. Åssen i huleste har folk tid til ting? Synes alle har mulighet til å gjøre så mye - både på hverdager og i helger. What did I miss?

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-13, 12:33   #15
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Tanken har slått meg ofte. Åssen i huleste har folk tid til ting? Synes alle har mulighet til å gjøre så mye - både på hverdager og i helger. What did I miss?

Frøkna har to aktiviteter, poden har først fått en nå. Tiden som går til dette er tiden mellom middag og leggetid. Frøkna er selvgående og effektiv mht lekser, de er gjort før vi kommer hjem fra jobb.

Men vi kommer nok aldri til å få noen pris for ryddigste og mest støvfrie hus.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-13, 13:15   #16
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Frøkna har to aktiviteter, poden har først fått en nå. Tiden som går til dette er tiden mellom middag og leggetid. Frøkna er selvgående og effektiv mht lekser, de er gjort før vi kommer hjem fra jobb.

Men vi kommer nok aldri til å få noen pris for ryddigste og mest støvfrie hus.

Ser at vår smarte plan med å få dem tett og på rekke og rad, slo litt feil får vår del.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-13, 13:36   #17
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Ser at vår smarte plan med å få dem tett og på rekke og rad, slo litt feil får vår del.

Hadde vi hatt en til mellom de to vi har hadde nok neppe kabalen gått like enkelt nei. Nå kan vi alltid være en voksen hjemme med poden mens den andre kjører frøkna f.eks. Jeg ser forskjell fra oss og til de med bare ett barn og. Den ene treneren til frøkna har en datter på laget, og hun har stort sett lagt opp fritiden sin rundt dette barnet.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-13, 13:22   #18
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er dette jeg føler på også. Derfor så har vi kjørt på med aktiviteter på hverdagene. Det går helt greit. Så har vi hatt familietid i helgene og det har vært sterkt prioritert å være kjernefamilie.

Det er sikkert derfor jeg irriteres ekstra mye av denne søndagstreningen som ødelegger "skjemaet" mitt.

Gammel 28-01-13, 01:06   #19
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og så synes folk det er mye pes med barn i korps?!

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-13, 01:14   #20
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Og så synes folk det er mye pes med barn i korps?!

Jeg spilte i korps i 9 år i mine hine hårde, og en ting er i alle fall sikkert: Jeg har i voksen alder fått en oppvåkning for hva mine foreldre faktisk gjorde, forsaket og hvor utrolig mye de stilte opp for at jeg skulle på gnåle på den kornetten i alle år. Respekt!!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:10.