Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Spinnoff: Finnes det ting som du ikke spiser?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-01-13, 11:57   #21
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff: Finnes det ting som du ikke spiser?

Når dere sier at dere ikke liker honning, gjelder det alle typer honning? Vanlig lynghonning synes jeg kun er godt i matlaging og sånt, mens akasiehonning smaker nydelig rett fra flasken. Det kan jo ikke sammenlignes

Ellers er det vel fint lite jeg overhodet ikke spiser, men mange ting jeg med glede styrer unna når det lar seg gjøre. Som kaviar, leverpostei, blodpudding (og den slags) gravlaks og oliven.

Gammel 29-01-13, 11:57   #22
Addison
Champagne til alt

Addison sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Når jeg leser hva dere svarer, kommer jeg i tillegg på brunost, prim, fiskelever og blodmat.

Gammel 29-01-13, 11:58   #23
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Å, jeg glemte forresten Ahlgrens biler.

Og bamsemums?

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-13, 11:58   #24
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Akasiehonning syns jeg er ganske fælt og unngår om jeg kan. Det smaker parfyme.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-13, 11:59   #25
Effie
wizzzard

Effie sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 1
Effie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populær
Standard

Det er ein del ting eg ikkje har lyst til å smake på, østers for eksempel trur eg at eg hadde hatt store problemer med å få i meg, men eg har heller aldri prøvd. Rått kjøtt/rå fisk etc har eg heller aldri smakt, og har ingen ønsker om det.

Eg trur ikkje eg var spesielt kresen som unge, men me hadde eit veldig trufast kosthold med lite "spennande". Taco hadde eg aldri høyrt om før eg var nærare tjue, og det er først dei siste ti åra at eg har utfordra meg sjølv og smakt på og lært å like f.eks. sopp, tomat, oliven, mugne oster og slikt. Eg velger meg ein vare og tilbreder/eter den ofte for å bli kjent, men eg innser at det som er spennande for meg er heilt vanlig mat for andre. Eg ville ikkje ha gjort det samme med blekksprut f.eks. :feig:

Men av alt eg har ete nokon gong, så er det ingenting eg ikkje skal klare å forsyne meg høflig av i selskap om det skulle vere naudsynt, sjølv om eg aldri kunne finne på å lage det sjølv.

Gammel 29-01-13, 11:59   #26
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noen ting serveres jeg så sjelden (les: aldri) at jeg ikke egentlig regner det for ting jeg prøver å unngå. Som f eks. snegler. Da måtte jeg vært på restaurant som serverte snegler, og da kunne jeg jo bare bestilt noe annet.

Gammel 29-01-13, 11:59   #27
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sopp! De er så utrolig ekle, både synet, lukten, smaken og konsistensen. Jeg klarer heller ikke spise pinnekjøtt uten å brekke meg, en "svangerskapsskade" jeg har med meg fra da jeg var gravid med eldste, og fikk servert dårlig pinnekjøtt på et julebord da jeg var 10 uker på veg.
Rømme og andre lignende syrnede melkeprodukter er bare så vondt! Jeg liker ikke majones, eller eddiksyrnede dressinger heller. Eller syltede greier, det var den eddiken igjen da...
Jeg tror også jeg ville fått problemer med ulike typer innvoller. Jeg vet jo at friterte sauetestikler er en delikatesse for enkelte, men ikke for meg

Sist redigert av Flubby : 29-01-13 kl 12:05.
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-13, 11:59   #28
Mirmell
Bør lage seg en tittel selv

Mirmell sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Blodmat, lever og rogn hadde jeg ikke klart å få ned uansett.

Gammel 29-01-13, 12:00   #29
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Banan.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-13, 12:00   #30
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Blodpudding, lungemos, østers og snegler.
Jeg har smakt på alt, og det holder for meg.

Gammel 29-01-13, 12:01   #31
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

chevre

Ja, det er virkelig djevelens verk!

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-13, 12:01   #32
Nina
pretty ballerina

Nina sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
Nina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Blodmat unngår jeg, men det er jo ikke akkurat så vanskelig, og østers spiser jeg ikke mer etter en matforgiftningsrunde. Jeg var et veldig kresent barn og spiste veldig lite, så min mor syns det er et under at jeg nå er så og si altetende.

Nina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-13, 12:02   #33
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Blåskjell o.l, muggoster (vellagret gulost er vel det mest 'spesielle' jeg liker), crabsticks, gravlaks, sushi frister ikke, aspikk (hvem sin ide var det?), lutefisk, røkt torsk, og sikkert noe mer.

Så finnes det en del mat jeg aldri har smakt, og som jeg ikke kan mene noe om før jeg har prøvd det. Jeg prøver gjerne ting, for å vite noe om det, og danner meg som regel en mening om det først da.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-13, 12:03   #34
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Mat jeg har smakt men ikke klarer er pinnekjøtt, lutefisk og lever. Jeg blir like irritert hver gang resten av slekta smatter og akker seg over hvor nyyydelig pinnekjøttet er når jeg selv virkelig ikke kan fatte hvorfor det er så sabla godt.

Snegler har jeg smakt, men synes ikke konsistensen er noe særlig. Det var jo som å spise viskelær. Det er også endel matvarer jeg ikke synes er spesielt godt men som jeg alikevel spiser om jeg får det servert. Fårikål og pølser f.eks.

Gammel 29-01-13, 12:03   #35
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Om det er geitoster liker jeg ikke det heller. Det finnes mange oster jeg ikke har smakt som jeg ikke vet om jeg liker eller ikke.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-13, 12:05   #36
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Ja!

Jeg husker en gang jeg trodde jeg skulle spise noe skikkelig godt og deilig hos en venninne som var veldig flink til å lage mat (ikke FP-venninne), og så var det smeltet chevre over hele greia. Jeg svelget og svelget for å få det unna.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-13, 12:05   #37
zinatara
Bør lage seg en tittel selv

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Kokos klarer jeg ikke. Det har jeg ikke spist siden jeg var liten og overspiste meg på noe godteri med kokos. Jeg kan spise mat med kokosmelk i da, så det hindrer meg lite i hverdagen.

Ellers finnes det jo mat jeg helst unngår og aldri lager selv. Men klarer å spise det meste dersom jeg blir servert det. Blodmat har jeg ikke spist siden jeg flyttet hjemmefra.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-13, 12:06   #38
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvalkjøtt. Samme hvor godt det er tilberedt. Jeg aner ikke hvorfor, det virker nesten psykisk. Kanskje jeg har barndomstraumer knyttet til det.

Det er mye mat jeg ikke liker kjempegodt, som erter, nøtter og veldig fet mat. Men jeg får det jo ned.

Gammel 29-01-13, 12:06   #39
Rug
Det er bare en fase

Rug sin avatar

Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Jeg har fått østers, og kommer nok ikke til å velge det igjen. Sild har jeg så mange dårlige minner om at jeg får det fremdeles ikke ned. Jeg har hatt en uheldig episode med chevre, men andre ganger har det vært spiselig.

Ellers tror jeg at jeg er ganske altetende.

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-13, 12:07   #40
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sild/ansjos og innmat glemte jeg. Det er det helt umulig å få ned.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:52.