|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hund i borettslag - jeg trenger hjelpHos oss brukte kattene blosterbedet mitt, så da lot jeg hunden bruke gresset...
![]() |
#22 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() Sv: Hund i borettslag - jeg trenger hjelp
Regler av denne sorten kan ikke styret vedta i seg selv - de må opp i generalforsamling. Men sjekk ordlyden i husordensreglene (det er der evt dyrehold står oppført). Er du heldig så er det styret som overtolker.
![]() |
![]() |
#23 |
Multitaskingmaniac
|
Jeg hadde ikke satt pris på om naboene hadde latt hunder fly løst rundt i borettslaget. Og jeg liker hunder altså. Såvidt jeg husker var det ikke lov å ha hunder løst der vi bodde før heller, trodde det var en vanlig regel de fleste steder jeg. Kanskje de er veldig greie der du bor?
![]() |
#24 |
Nøttelitens medhjelper
Medlem siden: Jul 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
De som har møtt på frøkna mi er overlykkelig for å se hun. Så joda, de kunne fint klaga om ikke, og jeg ville satt hun i bånd.
![]() |
#25 |
Rockesøster
|
Har du tenkt på at andre kanskje bryr seg men ikke føler seg komfortable med å si fra? |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Nøttelitens medhjelper
Ingen fare for at de ikke tør å si ifra.
![]() |
#27 |
heimføing
|
![]() Sv: Hund i borettslag - jeg trenger hjelpSneglo, må sklir det ut her. Men jeg tviler sterkt på at alle er overlykkelig når de møter hunden din. Det er pga holdninger som dine at jeg mener at for enkelte folk faller deler av hjernen ut når de får hund inn i huset. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() Sv: Hund i borettslag - jeg trenger hjelpSelvfølgelig er det ikke greit å la hunden løpe løs i et fellesareal i et boligområde, uavhengig av om noen har klagd eller ikke. Men at Morella skal måtte gå motsatt vei av det hun egentlig skal når hun har med seg hunden sin (i bånd), for å komme raskest ut av boligfeltet, det virker helt urimelig.
![]() |
#29 |
Erfaren nok
|
Helt klart, men det er jo ikke saken til HI heller. Det handler jo om å gå på «veien» i borettslaget, med hunden i bånd.
![]() |
#30 |
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Hund i borettslag - jeg trenger hjelpJeg er ganske sikker på at de ikke vil ha hunder gåene på veien pga tiss og bæsj. Hunder markerer. Derfor vil de man skal ta raskeste vei ut, for å unngå det. Vi har bodd her i 8 år nå og ikke en gang har (hann)hundene våre fått løfte benet her, men de vil jo gjerne. Derfor har jeg de i stramt bånd og går rett ut av "laget" vårt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Drømmer
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Hund i borettslag - jeg trenger hjelpJøss. Jeg kan ikke skjønne at det er en selvfølge? Vi bor i borettslag. Det består av 150 eneboliger, en haug med rekkehus og enda flere lavblokker på et stort område med masse småveier, grøntområder med busker og trær, og det er faktisk flere km med smågater her hvis man legger alt sammen. Jeg lufter hunden her. Hun både tisser og bæsjer, overalt, men jeg plukker selvsagt opp bæsjen. Jeg har faktisk ikke kommet på tanken om å gå ut av borettslaget engang, og jeg er nok over snittet opptatt av at hunden ikke skal plage noen, og jeg er veldig glad for at den ikke bjeffer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Hund i borettslag - jeg trenger hjelpHunden går forøvrig løs i hagen vår. Den er inngjerdet og jeg hadde blitt overrasket dersom noen ble plaget av det. Vi bor i enebolig uten innsyn til hagen vår, så det er ingen andre enn de som evt går på gangstien bak huset som ser det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Kontrollfrik
Ja, men det er som nolo sier ikke lovhjemmel for å nekte folk å gå i gata med hunden sin. Hvorfor skal andre regler gjelde i borettslagsgater enn i kommunale gater? |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Usedvanlig begavet
Hvor: Telemark
![]() Sv: Hund i borettslag - jeg trenger hjelpHvis hunden konkret skal på do, synes jeg det er naturlig å ta den raskeste veien ut av BL. Hvis det er en lang luftetur primært for mosjon, blir det annen sak.
![]() |
#38 |
Nøttelitens medhjelper
Ingen deler av min hjerne har fallt ut.
![]() |
#39 |
Helt konge
|
Imponerende at du er 100% sikker på hvordan alle rundt deg har det når du er ute med hunden din! Jeg derimot er helt sikker på at mitt eldste barn hadde hatt det veldig ubehagelig av å være på samme sted som deg og hunden din, da hun er redd alle hunder som som ikke er i bånd. Hennes erfaring tilsier at hun ikke kan stole på at alle hundeeiere har kontroll på hundene sine. Derfor ville hun følt seg utrygg i nærheten av dere, som igjen ville gjort utflukten vår ganske så lite hyggelig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Usedvanlig begavet
Hvor: Telemark
![]() Sv: Hund i borettslag - jeg trenger hjelpJeg imponeres over naiv klokketro på at et dyrs instinkter er så dempet av mennesker, at det ALDRI vil reagere på autopilot. Uavhengig av om det er mennesker, eller ikke minst, andre hunder som kommer i nærheten. Wow.
![]() |
|
|