Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Har du boligalarm?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Se resultatene: Er du tilknyttet boligalarm?
Ja 66 50,77%
Nei 64 49,23%
Deltakere: 130. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-05-13, 09:11   #21
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du boligalarm?

Vi har ikke. Men foreldrene mine har, så jeg er vant med det fra da jeg bodde hjemme. Husker ikke hvor de er tilknyttet i farten.

Gammel 13-05-13, 09:31   #22
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har, med seriekoblede røykvarslere, og kamera som slår seg inn om alarmen går. Det betyr at dersom røykvarsleren går når vi ikke er hjemme så kan Securitas se om det faktisk er røyk/flammer, og da rykker brannvesenet ut (det gjør de ikke om det bare er en alarm som har gått - for mange falske alarmer).

Masse morsomme gadgets, som at barna kan få hver sin brikke og man kan laste ned en app og se om de har kommet hjem.

Gammel 13-05-13, 09:44   #23
Sonar
Bør lage seg en tittel selv

Sonar sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
Sonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Nei, vi har ikke. Sector maser støtt og stadig, men sist sa jeg til selgeren at vi hadde fint lite av verdi, har ikke sett dem siden.

Jeg har et "vokt dem for hunden" klistremerke, da. Jeg har ikke hund. Jeg har lest et sted at innbruddstyver unngår hus med sånne klistremerker, og det er billigere enn alarm-klistremerker.

Jeg har "vokt dem for katten" skilt, tror du det hjelper ?

Vi har boligalarm fra Nokas. Ikke skallsikring og ikke kamera som mange tilbyr idag. Har tenkt å skifte ut da det er et relativt gammelt anlegg, men fikk beskjed av en selger hos Nokas at burde vi ikke gjøre. Det var et veldig godt anlegg vi hadde. Ønsker ikke å bytte leverandør da vi har ganske rimelig månedsleie iforhold til det vi har fått tilbud på fra blant annet Securitas.

Sonar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-13, 10:05   #24
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nope. Vi har ikke det.
Har seriekoblet brannvarslere da. Men sånn ellers så er ikke alarm alt for viktig for meg rett og slett. Jeg tenker litt som Kirsebær.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-13, 10:09   #25
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Vi har alltid hatt det men svarte nei fordi vi akkurat har sagt den opp.
Vi bruker aldri alarmen, er så og si alltid hjemme. Huset vårt ligger veldig synlig til, vi bor tett så satser på at vi slipper innbrudd de neste 12 årene vi har bodd her også...

Gammel 13-05-13, 10:17   #26
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sonar, her.

Definitivt. Det har jeg ikke tenkt på engang, jeg har jo faktisk en katt.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-13, 11:02   #27
Hobbes
Snikende tiger

Hobbes sin avatar

Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av GydaG, her.

Svarte nei, men vi har alarm montert i leiligheten, men vi brukte den aldri og etter 8 år sa vi den opp.
Sånn som vi bor i leilighet med to låste inngangsdører man må gjennom og et veldig oversiktlig strøk syns vi ikke innbruddsrisikoen var stor nok til å forsvare kostnaden, og trygghetsalarmen følte jeg heller ikke noe behov for.
Det eneste er brannvarslingsopplegget, det savner jeg litt. Men vi betalte ca 400,- i mnd og syns det var alt for dyrt.

Det var nettopp derfor vi ikke så behovet da vi bodde der. Det er ikke mindre oversiktlig strøk her, men det var noe med bakkenivå og utgangsdøren vår rett ut i gata etter å ha følt seg så trygg i så mange år.

Gammel 13-05-13, 11:31   #28
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei. Bor i bygård med (i teorien) låst port. Det skjer innbrudd i ny og ne, men de tar helst ting som står ulåst i gården.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-13, 11:34   #29
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sonar, her.

Vi har skilt med "Farlig katt," og det hender folk nøler med å gå inn.

En gang, da Guttungen var temmelig ny, og jeg trillet ham i barnevogna, ble jeg stoppet på gata av en som ville selge meg boligalarm. Jeg takket pent nei, og fikk et nedlatende:

"Men vil du ikke sikre huset med den vesle babyen din i!?

Jeg ga fyren bare et iskaldt blikk og gikk videre, og kom på alle premiereplikkene jeg burde ha servert ham sånn godt i ettertid.

Gammel 13-05-13, 11:56   #30
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja vi har fra Sector. Vi hadde Falck der vi bodde før, men byttet til Sector når vi flyttet. Det het forøvrig noe helt annet da. Jeg er husredd, og det var jeg som ville det når vi flyttet fra blokk til hus. Der vi bor nå bor vi litt øde til på nedsiden av huset, så vi føler en ekstra sikkerhet med alarmen. I alle fall jeg. Vi slår den på hver eneste gang vi drar fra huset.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-05-13, 11:58   #31
C3PO
Earthling

C3PO sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi har et bedrift som heter Sikkerhetsgruppen. De holder til i lokalområdet, så de kan rykke ut fort. Det er derfor vi byttet til dem. Vi opplevde med Falck at de brukte evigheter på å dukke opp. I tillegg har Sikkerhetsgruppen en fin app med personlig alarm, så om jeg skulle føle meg i fare (noe jeg gjerne gjør en paranoid natt alene i huset), er det godt å vite at hjelpen er like rundt hjørnet.

Alarmpakken vår inkl. brannalarm. Jeg husker ikke hva vi betaler.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-13, 12:04   #32
lalill
Ute av produksjon

lalill sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
lalill er populærlalill er populærlalill er populærlalill er populær
Standard

Me har frå Sector, med kobling til brannvarslar. Me bur rett i skogkanten der det er ganske usjenert å ta seg inn (det har hendt hos fleire naboar), og eg blir litt husredd når eg er aleine etter leggetid.

Utan at eg hugsar akkurat prisen, så er det dyrt. Me bruker alarmen når me ikkje er heime, og eg bruker skallsikring av og til.

Gammel 13-05-13, 12:22   #33
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Nei. Her er det nesten alltid folk i huset og vi reiser lite bort. I nabolaget vårt passer vi på for hverandre når noen er bortreist. Bor i rolig villastrøk i småby.
Vi har vurdert alarm, men droppet det, tror den ville blitt lite brukt.

Gammel 13-05-13, 12:28   #34
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vil bare tips om at det lønner seg å være hard i forhandlingene med sikkerhetsfirma, vi sparte alt på installasjon og flere hunder i måneden i forhold til utgangspunktet de tilbød oss. Sjekk rundt, sjekk priser hos konkurrenter, spør om de har noe å gå på osv. Foreldrene mine betalte 300,- mer i mnd for et halvparten så stort anlegg, og dobbelt så gammelt. Man må rett og slett følge med litt, og det gjør at jeg synes denne bransjen er litt haier.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-13, 13:53   #35
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei. Jeg har forsikring.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-13, 13:53   #36
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Nei. Har aldri følt behov.

Gammel 13-05-13, 13:57   #37
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Ja, vi har.
Vi benytter i dag Securitas Direct, Verisure alarmsystem. Betaler 299,- i mnd.
I prisen har vi to brannalarmer koblet direkte, to enheter som filmer i rommet dersom alarmen går og tre dør-magneter. Samt kodebrikker til alle i familien.
Jeg kan også fjernstyre alarmen fra min telefon, se når ungene kommer hjem/går ut ved at jeg får en beskjed på telefonen når de benytter brikken sin osv.

Jeg kan hel sikre huset når jeg forlater det, eller jeg kan "skall"sikre det, noe som betyr at alarmen er koblet til, men jeg kan bevege meg fritt i huset.

Fornøyd!

Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-13, 14:09   #38
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Nei. Jeg har forsikring.

Den blir en del billigere om man har alarm, forresten. Hos oss gikk det nesten opp-i-opp, og med tanke på den betydelige økte brannsikkerheten man får på kjøpet så blir det ganske rimelig, syns jeg.

Gammel 13-05-13, 14:15   #39
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi har fra Sector Alarm, med brann, kamera og you name it. Det er mest pga. brann vi ønsker dette.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-13, 14:21   #40
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk for svar. Og for en gangs skyld har pollen vært svært hjelpsom. Vi har nemlig hatt besøk av en selger. Han påstod at "alle" har alarm nå til dags, og at det var helt horribelt av oss å ikke ha alarm.

Vi bor i blokk som allerede har seriekoblet brannalarm. Man må gjennom to låste dører for å stå inne i vår leillighet. Og sannsynligheten for at noen skal forsøke seg på innbrudd i en tilfeldig leilighet i 3. etasje i en blokk på tjukkeste østkanten høres ut som noe jeg ikke gidder å betale mye for å unngå.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:13.