|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
Se resultatene: Er du tilknyttet boligalarm? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() ![]() |
66 | 50,77% |
Nei |
64 | 49,23% |
Deltakere: 130. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Har du boligalarm?Vi har ikke. Men foreldrene mine har, så jeg er vant med det fra da jeg bodde hjemme. Husker ikke hvor de er tilknyttet i farten.
![]() |
#22 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Har du boligalarm?Vi har, med seriekoblede røykvarslere, og kamera som slår seg inn om alarmen går. Det betyr at dersom røykvarsleren går når vi ikke er hjemme så kan Securitas se om det faktisk er røyk/flammer, og da rykker brannvesenet ut (det gjør de ikke om det bare er en alarm som har gått - for mange falske alarmer).
![]() |
#23 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du boligalarm?
Jeg har "vokt dem for katten" skilt, tror du det hjelper ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Har du boligalarm?Nope. Vi har ikke det.
![]() |
#25 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du boligalarm?Vi har alltid hatt det men svarte nei fordi vi akkurat har sagt den opp.
![]() |
#27 |
Snikende tiger
|
Det var nettopp derfor vi ikke så behovet da vi bodde der. Det er ikke mindre oversiktlig strøk her, men det var noe med bakkenivå og utgangsdøren vår rett ut i gata etter å ha følt seg så trygg i så mange år.
![]() |
#29 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() |
#30 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Har du boligalarm?Ja vi har fra Sector. Vi hadde Falck der vi bodde før, men byttet til Sector når vi flyttet. Det het forøvrig noe helt annet da. Jeg er husredd, og det var jeg som ville det når vi flyttet fra blokk til hus. Der vi bor nå bor vi litt øde til på nedsiden av huset, så vi føler en ekstra sikkerhet med alarmen. I alle fall jeg. Vi slår den på hver eneste gang vi drar fra huset. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du boligalarm?Vi har et bedrift som heter Sikkerhetsgruppen. De holder til i lokalområdet, så de kan rykke ut fort. Det er derfor vi byttet til dem. Vi opplevde med Falck at de brukte evigheter på å dukke opp. I tillegg har Sikkerhetsgruppen en fin app med personlig alarm, så om jeg skulle føle meg i fare (noe jeg gjerne gjør en paranoid natt alene i huset), er det godt å vite at hjelpen er like rundt hjørnet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Ute av produksjon
Medlem siden: Jun 2008
![]() Sv: Har du boligalarm?Me har frå Sector, med kobling til brannvarslar. Me bur rett i skogkanten der det er ganske usjenert å ta seg inn (det har hendt hos fleire naboar), og eg blir litt husredd når eg er aleine etter leggetid.
![]() |
#33 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Har du boligalarm?Nei. Her er det nesten alltid folk i huset og vi reiser lite bort. I nabolaget vårt passer vi på for hverandre når noen er bortreist. Bor i rolig villastrøk i småby.
![]() |
#34 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Har du boligalarm?Vil bare tips om at det lønner seg å være hard i forhandlingene med sikkerhetsfirma, vi sparte alt på installasjon og flere hunder i måneden i forhold til utgangspunktet de tilbød oss. Sjekk rundt, sjekk priser hos konkurrenter, spør om de har noe å gå på osv. Foreldrene mine betalte 300,- mer i mnd for et halvparten så stort anlegg, og dobbelt så gammelt. Man må rett og slett følge med litt, og det gjør at jeg synes denne bransjen er litt haier. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() Sv: Har du boligalarm?Nei. Har aldri følt behov.
![]() |
#37 |
Ser fremover!
Medlem siden: Jan 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du boligalarm?Ja, vi har.
![]() |
![]() |
#38 |
Yes, we can!!
|
Den blir en del billigere om man har alarm, forresten. Hos oss gikk det nesten opp-i-opp, og med tanke på den betydelige økte brannsikkerheten man får på kjøpet så blir det ganske rimelig, syns jeg.
![]() |
#40 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Har du boligalarm?Takk for svar. Og for en gangs skyld har pollen vært svært hjelpsom. Vi har nemlig hatt besøk av en selger. Han påstod at "alle" har alarm nå til dags, og at det var helt horribelt av oss å ikke ha alarm.
![]() |
![]() |
|
|