|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvorfor hater "mannen i gata" BV?Jeg har ingen venner som uttaler slike holdninger.
![]() |
#22 |
weird
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hvorfor hater "mannen i gata" BV?Jeg tror at dersom man får bukt med "dem" og "oss"-tankegangen mange har i forhold til det å motta hjelp fra barnevernet, så vil det bli greiere for alle de som har en god historie å balansere med å trå frem i lyset.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Epikur
|
![]() Sv: Hvorfor hater "mannen i gata" BV?Jeg kjenner ingen som er veldig kritisk eller negativ til barnevernet, så kanskje du skal holde deg med nye venner fra nå av?
![]() |
#24 |
weird
![]() Sv: Hvorfor hater "mannen i gata" BV?
Det er nettopp fra den første gruppen man hører så lite og fra den siste man hører så mye. Og da vil jo kanskje "mannen i gata" dra slutninger deretter. Noe som er synd. For hvem vet? Kanskje barna til "mannen i gata" kunne dratt nytte av barnevernets hjelp innimellom?
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou Sist redigert av kie : 03-06-13 kl 22:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Småbyfrue
Medlem siden: Apr 2013
Hvor: I huset vårt...
![]() |
![]() Sv: Hvorfor hater "mannen i gata" BV?Jeg kjenner ingen som har så sterke meninger om barnevernet, de få jeg har snakket med om temaet virker som de er balansert i sitt syn og mener de for det meste gjør en bra jobb og er der for barnas skyld. Men så kjenner jeg ingen som har hatt problemer med barnevernet på den måten at ungene har blitt fjernet fra hjemmet. Men vet om et par-tre stykker som har fått god veiledning og hjelp når det har vært behov for det i perioder, noe de er åpne om og positive til.
![]() |
#26 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvorfor hater "mannen i gata" BV?Jeg kjenner ingen som hater bv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() Sv: Hvorfor hater "mannen i gata" BV?Det lille jeg kan om barnevernet, er gjengitt fra kjente som jobber i ledelsen i instansen, så jeg er muligen noe innhabil her. Nuvel. Det eneste jeg føler meg rimelig sikker på, er at bv, på samme måte som de fleste offentlig instanser, er noen til plage, andre til glede, men at de gjør sitt ytterste for å følge rettighetene til barna som innlemmes i deres forvaltning.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
By the Sea
|
Sneglo har jo ikke sagt at hun ikke kan skjønne at det finnes folk som har et negativt syn på BV? Hun uttrykker overraskelse over at så veldig mange på hennes FB-venneliste gjør det - noe som hun da tenker kan tyde på at folk flest tenker sånn.
![]() |
#29 |
weird
![]() Sv: Hvorfor hater "mannen i gata" BV?Det der med barnevern vs foreldrevern blir litt rart i mine øyne. I mange saker er vel barns og foreldres interesser sammenfallende og da er jo et sterkt foreldrevern bra? F.eks. når slitne foreldre trenger avlastning.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
For ikke å nevne at pubertetsbarnet straks det har fylt femten selv står fritt til å nekte hjelpetiltak, samme hva foreldrene ønsker.
![]() |
#31 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Hvorfor hater "mannen i gata" BV?Jeg kjenner kun en person som er skeptisk til barnevernet (og domstolen) og denne personen har all grunn til å være det. Jeg har lest sakspapirene all den tid personen sa jeg ikke kom til å tro hpå det om h*n bare fortalte. Og det har personen helt rett i. Etter å ha lest rettssdokumentene har jeg full forståelse for at det finnes mennesker som føler at domstolen begår direkte overgrep. Jeg kjenner saken, og ungene det dreier seg om, godt etterhvert, og det handler om at en person, som barnevernet anmeldte for barnemisshandling endte opp med daglig omsorg, fordi retten på bakgrunn av sakkyndiges vurdering, falt ned på at man ikke kunne stole på det barna fortalte, og den utarbeidemde av foreldrene ikke "kjente ungene like godt som den som hadde vært hjemme med dem". Forenklet sagt. Som personen som mistet daglig omsorg sier: ungene bor hos en offentlig godkjent barnemishandler. At denne personen, basert på egne erfaringer, inne tror h*n er alene om å oppleve slik som dette har jeg null problem med å forstå.
![]() |
#32 |
prokrastinator
![]() Sv: Hvorfor hater "mannen i gata" BV?Men da høres det jo ut som barnevernet gjorde riktig og domstolen feil, Milfrid?
![]() |
#33 |
Shake it out!
|
Vel, jeg kan ikke gå i detaljer i saken, men personen er langt fra fornøyd med den oppfølgingen saken fikk etter at h*n ble tvunget til å fremme sak mot Eksen sin. Og hvordan de kan være bingolotto i en så opplagt sak begriper jeg ikke. Og det er vel det h*n heller ikke forstår...
![]() |
#34 |
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
![]() Sv: Hvorfor hater "mannen i gata" barnevernet?Jeg hater i hvert fall ikke barnevernet, og jeg veit ikke om mange som gjør det. Kun en person. Denne personen har i alle år hatt kontakt med barnevernet selv. Både som barn, og nå som voksen med egne barn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
prokrastinator
Det er et enormt problem at man har dårlig samkjøring mellom barnevernloven og barneloven. Mer og mer påtagelig ettersom det blir flere og flere samlivsbrudd, mange av dem med store konflikter.
![]() |
#36 |
Travelt opptatt
|
![]() Sv: Hvorfor hater "mannen i gata" barnevernet?I forhold til Facebook-diskusjoner: Hvis noen forteller en personlig og tåredryppende historie skal det en del til før jeg går inn i debatten og diskuterer barnevernet på generelt grunnlag. Selv hvis jeg er uenig eller vet at de framstiller saken feil/skjevt.
![]() |
#37 |
Nøttelitens medhjelper
Medlem siden: Jul 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvorfor hater "mannen i gata" barnevernet?
Det var ingen tåredryppende historie som førte til diskusjonen.
![]() |
#38 |
Dragedytteren
|
Svigermor er oppført på en av listene som ligger på nett. Hun var ikke engang fagperson, hun var beredskapsmor og tok seg av barnet til noen som ble utredet av barnevernet. Når man mener at det fryktelig dårlig gjort å stille opp som beredskapshjem for barnet deres, viser man vel hvor mye man har skjønt.
![]() |
|
|