Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Hva har dere med i bilen - nå med ordentlig poll

Autofil Bilsnakk.

Se resultatene: Hva har dere liggende i bilen?
Varseltrekant 143 97,95%
refleksvest 145 99,32%
førstehjelpspute e.l. 98 67,12%
startkabler 49 33,56%
startbatteri 6 4,11%
spade (evt vinterstid) 43 29,45%
kjettinger (evt vinterstid) 18 12,33%
pledd (evt vinterstid) 63 43,15%
ullgenser, lue votter (evt vinterstid) 23 15,75%
mobillader 81 55,48%
penn 113 77,40%
skadeskjema 125 85,62%
ekstranøkkel til huset 9 6,16%
annet 51 34,93%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 146. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-06-13, 09:05   #1
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva har dere med i bilen - nå med ordentlig poll

Jeg har veldig mange pinner i forskjellige størrelser takket være storebror.

Gammel 24-06-13, 09:07   #2
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Annet: Støvler, paraply, tørkepapir.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-13, 09:13   #3
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Alltid beredt! Jeg er imonert.

Jeg har reservehjul, jekk, refleksvest, varseltrekant, skademeldingsskjema, penn og telefon.
Når vi er på ferieturer er jo langt mer med, men i min lille Ignis er det jo egentlig bare plass for toalettmappen.

Gammel 24-06-13, 09:38   #4
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Varseltrekant, reflesvest, førstehjelpspute og ekstrahjul. Om vinteren kjettinger, liten spade og ullteppe.

Av annet så har jeg alltid lypsyl, håndkrem og solbriller i bilen.

Blå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-06-13, 09:54   #5
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Varseltrekant, refleksvest, førstehjelpspute (men det må jeg huske å sjekke, for jeg lurer på om mannen stjal min), reservehjul, (garasje-)jekk, sånne bommer som bilen kan stå på når den er jekket høyt opp, byttetøy til Knøtteliten (okei, ikke helt med overlegg), ekstra jakke(r) (heller ikke helt planlagt) og sko nok til flere anledninger. Vinterluer har jeg også observert.
På tide å rydde, med andre ord.

Spade og kjettinger er typiske ting vi pakker med om vi skal på høyfjellet og det kan bli behov for den slags. Ellers ikke.

Jeg har mobiltelefon og nødbatteri til den, samt den der 1-1-3-appen. Jeg satser derfor på å kunne ringe en venn.
(Jeg kjører t/r hjem-jobb, muligens innom barnehage og skole. Jeg tror jeg klarer meg.)

Gammel 24-06-13, 10:01   #6
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg trenger å oppdatere innholdet i bilen ser jeg. Har veldig mye annet, men ikke alle nødvendigheter.
2 fotballer, oljedunk (det er strengt tatt nødvendig), diverse ukjente deler, laken og sikkert en hel del annet.

Gammel 24-06-13, 10:24   #7
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lommelykt, isboks, Torky, våtservietter og ekstra plastposer.

Og kartbøker!

Gammel 24-06-13, 10:25   #8
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi har også brannslukkingsapparat, i tillegg til en god del av det som står på lista.

Er det ikke slik at nye startkabler er beregnet på nye biler, slik at man trygt kan bruke dem?

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-13, 10:40   #9
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke så mye av det der egentlig. Varseltrekant og refleksvest er vel påbudt, så det har vi. Penn og skadeskjema har vi. Sånne startgreier er jeg mer usikker på, men mulig vi har det også.

Bærepose og tørkerull har vi iallefall. Tilfelle bilsyke.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-13, 11:02   #10
carmenzita

carmenzita sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Av annet så har vi lader til bilen (el bil),smokker,kosedyr, helseteppe til baby. Div. nøkler (ikke husnøkkel), halspastiller, tepper, en jakke, vogn og arbeidshandsker.

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-13, 12:45   #11
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har alt fra listen, unntatt startbatteri - som jeg er usikker på - og genser og lue.

Når vi reiser langt om vinteren har vi som oftest skiklær med, så det skorter ikke på vintertøyet. Vi har våtservietter, bleier, bilsyketabletter, lydbøker, kjeks og NAF-kort i tillegg.

Gammel 24-06-13, 13:24   #12
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Jeg har alltid paraply, et håndkle og sparkesykkel i bilen.

Gammel 24-06-13, 13:32   #13
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Vi har sånn knuse-vinduet-dings. En gave fra min engstelige mor. Førstehjelpsutstyr har vi ikke, der burde vi ha. I tillegg ligger det alltid sykkelstativ baki, DVD-spilleren til Sønnemannen med dvder, og x antall sko og jakker tilhørende yours truly. Jeg bruker visst bilen som nødklesskap og har alt fra vi vintersko til pumps liggende baki

Og rot. Vi har det rotete i bilen også :sjuskepåordentlig:

Gammel 24-06-13, 13:44   #14
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har liggende mye unyttig i bagasjerommet, bortsett fra reservehjul, jekk og slikt. En liten rest motorolje, som oftest en pose/dunk spylevæske (irriterende å gå fri når man er langt fra bensinstasjon), vaskesvamper til utvendig kjappvask av bilen, tegneark og -blyanter, enda flere sitteplater, fjellsko og regnjakke. Og så fant jeg en boks øl fra en eller annen tur ifjor.

I tillegg fiskestang med tilhørende sluker, snører, kniv og mengder av plastposer til å ha fisken i, dersom jeg skulle få noe. Akkurat nå også liggeunderlag og turstoler til å slå opp.

Inne i bilen har jeg ledninger og ladere, mengder med servietter tatt med fra bensinstasjon, statoilkopp og en del kart. Liker å stoppe og se på kart underveis, og finne ut hva som er i synsfeltet.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-13, 13:58   #15
Sol
Skinner

Sol sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Sol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

I sommersesongen har jeg alltid med meg sykkeltrappen min. Aka en bruskasse.

Ellers har jeg alltid med papirlommetørklær og våtservietter i handskerommet. Sånn under annet. Og skum til dekkene.

Gammel 24-06-13, 23:06   #16
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Annet: Våtservietter, spyposer (nåja, hundeposer er det vel egentlig, men de egner seg til det meste har vi erfart), tørkerull, nødhammer.

Gammel 24-06-13, 23:15   #17
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Jekk og hjulkryss har jeg også smertelig erfart å ha bruk for par ganger så det er også med. Ja, og noen pakker kleenex.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-13, 00:51   #18
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nummeret til Viking. Og mobil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-13, 11:32   #19
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Hvis dere mangler skademeldingsskjema kan det bestilles her.

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-13, 11:35   #20
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk, Kapri! Nå har jeg bestilt noen ekstra. :kjektåha:

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:37.