Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvordan oppbevarer du krydderet ditt?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-09-13, 16:36   #21
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan oppbevarer du krydderet ditt?

Borrelås kanskje?

Gammel 12-09-13, 16:50   #22
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har krydderhylle over komfyren...feil, jeg har krydderskap over komfyren. Noe jeg har hørt er helt feil, men det er det eneste stedet jeg kan ha det. Det er fullt kaos. Jeg har to hyller som er fulle av forskjellig krydder og i tillegg er det så høyt at jeg må stresse for å få tak i de som står øverst og bak.

Et sidespor: Jeg forstår ikke dem som ikke har litt ymse krydder i hus. Ei venninne av meg har fire typer krydderglass, salt - pepper - paprika og blandingskrydder.

Gammel 12-09-13, 17:34   #23
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Et sidespor: Jeg forstår ikke dem som ikke har litt ymse krydder i hus. Ei venninne av meg har fire typer krydderglass, salt - pepper - paprika og blandingskrydder.

Jeg tror de rett og slett ikke lager særlig mye mat fra bunnen av. Svigers har også bare en håndfull krydder i huset, men de er godvenner med Toro og har så lenge jeg har kjent dem ikke laget annet enn hel- og halvfabrikata. Da er jo alt av krydder og smak (eller mangel på sådan) allerede tilsatt.

Gammel 12-09-13, 17:36   #24
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har krydderhylle over komfyren...feil, jeg har krydderskap over komfyren. Noe jeg har hørt er helt feil, men det er det eneste stedet jeg kan ha det. Det er fullt kaos. Jeg har to hyller som er fulle av forskjellig krydder og i tillegg er det så høyt at jeg må stresse for å få tak i de som står øverst og bak.

Jeg får FULLSTENDIG angst dersom jeg må lage mat hos folk som har det sånn.

Gammel 12-09-13, 17:44   #25
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ellisiv, her.

Jeg har sånne skuffeinnsatser som under her, IKEA, funker som ei kule. Ja, tar litt plass, men nå finner jeg iallefall krydderet mitt. :-)

Vi har også disse, i en bred skuff. Har uhoverlig mange krydderglass der. De jeg ikke har plass til, og det er jo forsåvidt endel siden vi også er krydderjunkies, har jeg stående i en høyere, bred skuff under denne. I poser og bokser.

Gammel 12-09-13, 17:45   #26
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Broren min bor alene og har det sånn. Mamma også, forsåvidt. Hver gang jeg skal lage mat hos dem, og det er ganske ofte siden det alltid er JEG som må lage mat selv om jeg blir invitert til dem, må jeg ha med meg 2-3 bæreposer med ingredienser fordi de ikke har NOE!

Gammel 12-09-13, 18:37   #27
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Magnettape?

Gammel 12-09-13, 20:05   #28
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg vil gjerne se bilder fra dere som har absurde mengder krydder.

Vi har våre krydder i skapet ved siden av komfyren. Og så har jeg et fat stående på benken med en del basickrydder som jeg bruker mye + maldonalt, diverse matoljer, hvitvinseddik osv. Funker greit.

Gammel 12-09-13, 20:12   #29
Husfruen
Erfaren

Husfruen sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Husfruen er litt kul
Standard

Jeg har også sånne plastbokser som kan stables i høyden, men det er ikke plass til det når jeg vil ha glassene stående oppi boksene. Så de står ved siden av hverandre i skapet. Funker bare fint

Husfruen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-13, 20:29   #30
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har krydderglassene mine i en firkantet isboks oppi et skap. Tar bare hele boksen ned på benken. Har litt mer enn salt og pepper, men ikke i nærheten av det dere andre i tråden har. Rekker dere å bruke alt?

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-13, 20:37   #31
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

Har de i glass i skuff med sånn der Ikea-insert (liggende).
Refill og løsvare er i poser eller glasskrukker i en annen skuff.

Samme som Ru.

Gammel 12-09-13, 20:38   #32
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Ingen som vil like seg hos meg da.
Men jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal bruke hvor. Skulle ønske jeg var mye flinkere.
Her står krydder i skapet over komfyren.

Gammel 12-09-13, 20:51   #33
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Jeg kunne klart meg lenge med kun salt og pepper - og laget fabelaktig mat.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:43.