Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Instagram - slette konti som følger deg, går dette?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-09-13, 09:48   #21
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Instagram - slette konti som følger deg, går dette?

Jeg har privat bruker og har fått noen forespørsler fra folk jeg ikke aner hvem er. Da godkjenner jeg dem selvsagt ikke. For meg er Instagram en mer privat sone enn f.eks FB og jeg har kun kjentfolk der. (nettvenner er også kjentfolk da, viser det seg. ). Jeg har fjernet tilgangen til noen følgere, jeg opplever følger-lista som like dynamisk som FB-vennelista.

Gammel 29-09-13, 10:00   #22
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Jeg har nok en mer dynamisk liste over hvem jeg følger på IG enn på FB.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-13, 10:51   #23
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, men hvordan fjerner man dem uten å blokkere?

Jeg godkjenner heller ikke folk jeg ikke vet hvem er, men jeg kunne egentlig tenke meg å fjerne sjefen ... Hun la meg til og jeg følte ikke for å si nei, men egentlig vil jeg ikke at hun skal kunne se bildene mine.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-13, 11:13   #24
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Det aner jeg ikke, Karamell. Jeg tror kanskje ikke det går an. Jeg har nemlig prøvd.

Gammel 29-09-13, 11:30   #25
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Det har jeg aldri hørt om før. At man spør om å få følge folk som har privat bruker uten at man vet noe som helst om hvem det er eller hva slags bilder vedkommende legger ut.

Jo, det er flust av "spambrukere" som bare er ute etter følgere. Ungen min har privat profil og hun får selvsagt forespørsler fra alle steder hun liker bilder, som f.eks. 1D-fans, kattepuser, fashionprofiler og denslags. Jeg tror mange av de har en automatikk i å forsøke å følge alle som like bildene de legger ut.

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

For meg er Instagram en mer privat sone enn f.eks FB og jeg har kun kjentfolk der. (nettvenner er også kjentfolk da, viser det seg. ). Jeg har fjernet tilgangen til noen følgere, jeg opplever følger-lista som like dynamisk som FB-vennelista.

Interessant at vi opplever og/eller bruker Instagram så ulikt.

Jeg er mer privat på face, der legger jeg ting som ikke er interessant for andre enn de som kjenner meg, forhåpentligvis.

På Instagram har jeg åpen profil, og legger bare ut bilder som hele verden kan se omså. Har mye lavere terskel for å følge profiler, og får stadig vekk følgere jeg ikke aner hvem er.

Begge steder har jeg som policy å ikke legge ut bilder av folk uten at jeg har spurt om det er ok for dem å bli lagt ut. En regel som flere skulle hatt, synes jeg.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-13, 11:32   #26
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Standard

Jeg btenker som deg, -ea-, om hva som er mest privat.

Gammel 29-09-13, 11:51   #27
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har privat profil og godkjenner bare de jeg vet hvem er. Og bare hvis jeg vil ha dem der.
Ig er også mer privat enn fb for meg.

Gammel 29-09-13, 11:51   #28
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har privat profil og godkjenner bare de jeg vet hvem er. Og bare hvis jeg vil ha dem der.

Gammel 29-09-13, 12:18   #29
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Standard

Jeg hører du sier det, Appelsin. Knis.

Gammel 29-09-13, 12:31   #30
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Men man kan jo angre? Jeg synes at det burde være mulighet for å fjerne folk fra "følgerlisten".

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-13, 12:51   #31
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Jo, det er flust av "spambrukere" som bare er ute etter følgere. Ungen min har privat profil og hun får selvsagt forespørsler fra alle steder hun liker bilder, som f.eks. 1D-fans, kattepuser, fashionprofiler og denslags. Jeg tror mange av de har en automatikk i å forsøke å følge alle som like bildene de legger ut.

Ja, men det skjønner jeg jo. Det er ikke DET jeg snakker om. Det er vanlige folk, slik som Chanett her skriver at hun gjør, som spør private brukere om å følge de, uten å vite hvem de er eller hva slags bilder de legger ut. Fordi de eventuelt kan være noen som inspirerer (?).

Gammel 29-09-13, 12:52   #32
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Appelsin synes det er så viktig at hun sier det to ganger.

For meg er FB mer åpent, men det har jo selvsagt med hvem jeg har på vennelista å gjøre. Jeg har tidligere sjefer, ønskesjefer, studievenner og søskenbarn der. På Insta har jeg folk jeg liker.

Gammel 29-09-13, 12:56   #33
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mens jeg bare viser fram fine bilder (synes jeg selv da ) på Insta, og synes det er bedre jo flere som vil se dem. Helt upersonlig.

Men ok, hvis mange i min krets/familie hadde instagram, så kunne det vært en kanal for deling av familiebilder selvsagt. Men de andre er ikke helt der.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-13, 13:15   #34
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Mens jeg bare viser fram fine bilder (synes jeg selv da ) på Insta, og synes det er bedre jo flere som vil se dem. Helt upersonlig.

Men ok, hvis mange i min krets/familie hadde instagram, så kunne det vært en kanal for deling av familiebilder selvsagt. Men de andre er ikke helt der.

Selvsagt viser jeg bare frem fine bilder med perfekt utsnitt og redigert med fadet kantuskant og hele greia. Man må da hente frem det peneste i seg.

Gammel 29-09-13, 14:52   #35
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Appelsin synes det er så viktig at hun sier det to ganger.

Teite telefonen!

Gammel 29-09-13, 16:12   #36
Odelia
Bør lage seg en tittel selv

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Det rar jeg som en ære, Blondie

Jeg er en tanke mer privat på FB kontra Insta i hvem jeg godkjenner forespørsler fra, men fordelen med Insta er jo at man kan "spamme" med bilder der kontra på FB (føler jeg) siden folk er der for bildenes del. Det er jo litt rart at vanlige folk er interessert i å følge meg uten å ha sett bildene og uten å kjenne meg, ja.. Ikke har jeg et gøyalt brukernavn heller

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:57.