Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Når noen legger ut bilde av deg uten å spørre …

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-11-13, 14:47   #21
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når noen legger ut bilde av deg uten å spørre …

Bilder fra løp er stort sett ubetalelige. Ikke delta i løp dersom du er redd for fæle bilder på nett.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-13, 14:50   #22
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sant.

Gammel 04-11-13, 14:53   #23
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei og eg blir skikkelig sur. For et par år sida var det ei som eg ikkje en gang var venn med som la ut bilde av seg, to til og meg i BADEDRAKT! I helga ser eg også det ligg et bilde av meg ute og sida det er dagen derpå/uten sminke/verdens verste dobbelhake blir eg sur.

Gammel 04-11-13, 14:55   #24
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er en skikkelig uting, og benytter som oftest anledningen til å bedrive voksenopplæring.

Jeg legger heller ikke ut bilder av barna uten å spørre om lov først, siden jeg vil at de skal ha den refleksen i ryggmargen.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-13, 14:58   #25
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det ble lagt ut et særs lite flatterende bilde av meg i ukledelig beruset tilstand - det ønsket jeg at ble fjernet. Vanlige bilder er helt ok - men jeg vil helst at de tagges, kjenner jeg. På hjemmesider/idrettslag etc, vil jeg informeres.
jeg finnes forøvrig i alt av reklamemateriell i bedriften, rett og slett fordi jeg jbober i bedrift hvor vi er bundet at taushetsplikt om hvem som er til oss - så da må vi fast ansatte trå til.

Gammel 04-11-13, 14:59   #26
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så lenge det er et greit bilde, og så vidt jeg veit eksisterer det ikke bilder av meg som ikke kan henges på oppslagstavla til Mega, så kan folk poste bilder av meg på FB. Jeg setter pris på å bli tagget, slik at jeg får vite det ligger ute og evt kan be vedkommende ta bildet bort om jeg ikke ønsker det liggende synlig for alle og enhver.

Gammel 04-11-13, 15:10   #27
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg ser flere skriver at bilder i jobbsammenheng er ok og man "må" godta det. De bildene jeg nevnte over her viste kvinner og menn i alle aldre, løpende ute i badetøy i 12 grader. Stive brystvorter, halvgjennomsiktig badetøy, nuppete hud og cellulitter i hopetall. I tillegg til at bildene var tatt "in motion".

Jeg synes ikke det var kult, jeg altså. Å legge ut på en åpen side med tusenvis av følgere.

Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-13, 15:30   #28
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Jeg ser flere skriver at bilder i jobbsammenheng er ok og man "må" godta det. De bildene jeg nevnte over her viste kvinner og menn i alle aldre, løpende ute i badetøy i 12 grader. Stive brystvorter, halvgjennomsiktig badetøy, nuppete hud og cellulitter i hopetall. I tillegg til at bildene var tatt "in motion".

Jeg synes ikke det var kult, jeg altså. Å legge ut på en åpen side med tusenvis av følgere.

Det er jo horribelt. Vi løp (diverse distanser) i Oslo Maraton noen år, og alle fikk tilsendt bildene på forhånd for å godkjenne at de skulle legges noe som helst sted på nettet.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-13, 15:34   #29
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg legger heller ikke ut bilder av barna uten å spørre om lov først, siden jeg vil at de skal ha den refleksen i ryggmargen.

Jupp, veldig viktig.

Nei, det skjønner jeg godt at du ikke syns var kult!

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-13, 15:41   #30
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når noen legger ut bilde av deg uten å spørre...

Jeg foretrekker å bli spurt, og blir som regel det. Den eldre generasjonen, som tydeligvis er helt blanke på nettvett, gjør ikke alltid det. (Ikke mamma og pappa, de er ikke på face.)

Gammel 04-11-13, 15:41   #31
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei og atter nei, det der hadde jeg ikke godtatt. Når jeg skriver jobbsammenheng mener jeg der jeg har f.eks. holdt innlegg, eller om jeg er på et møte noen ønsker å dokumentere etc.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-13, 16:05   #32
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er greit hvis jeg ser noenlunde OK ut på dem, og så foretrekker jeg å bli tagget eller på annen måte informert. Prinsipielt synes jeg selvsagt man skal spørre på forhånd, men personlig plager det meg ikke om noen legger ut bilder av meg.

Gammel 04-11-13, 16:13   #33
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pelle, du skrev at det var et bedriftsinternt arrangement og da er det ikke offentlig? Klapp loven i bordet til dem og be dem fjerne bildene.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-13, 16:16   #34
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenker at et firma bør få ansattes tillatelse til å legge ut bilder av dem på nett, asmt være varsom med hvilken type bilder man legger ut. Man vil jo fremstå som seriøst firma, håper jeg, og da vil fest- og morobilder ikke være særlig relevant.

Og så er det forskjell på å bli tatt bilde av inne på verkstedet sitt eller inne i butikken sin, eller om man er foredragsholder på en konferanse e.l., selv om begge deler er jobb.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-13, 16:41   #35
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes ikke det er greit under noen omstendighet, men det ville være kontekstavhengig hvorvidt jeg gadd gjøre noe med det. Googlbart med navn ville være fullstendig ugreit.

Det finnes et bilde av meg gjengitt i flere avisartikler med fullt navn. Helt grei sak og greit bilde, men jeg er fremdeles alvorlig irritert på slektningen som gav det til en avis uten mitt samtykke.

Gammel 04-11-13, 16:44   #36
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg synes ikke det er greit.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-13, 17:15   #37
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jobben min (ganske stor med mange følgere) har triatlon, og var så vanlige å legge ut bilder av deltakerne, løpende i nuppete bedredrakt i all sin prakt. Jeg spurte hva et internt arbeidstakerarrangement hadde å gjøre med slike bilder på facebook, men fikk vel til svar at jeg var relativt snerpete. Så derfor deltar jeg ikke lenger.

Ja, jeg er ganske sikker på at jeg ville bli oppfattet som sær hvis jeg ber om at bildet ble slettet. Det er av meg og to andre der vi ser på barna i forbindelse med en aktivitet. Jeg la merke til en mor som knipset vilt med mobilen og tenke i befippelsen "tok hun bilde av meg?" for så å finne ut dagen etter at det hadde hun. Og i tillegg altså lagt det ut på åpent nett. Jeg ser ikke bra ut på bildet, det irriterer meg mest, (man gjør gjerne ikke det når man ikke vet at man blir fotografert) men jeg hadde faktisk ikke likt det om jeg så ganske så smashing ut heller. Tenker liksom at jeg har eiendomsretten til mitt eget tryne uansett hvordan jeg ser ut.

Jeg har blitt bildetagget på FB mange ganger, og er ikke særlig fan av det heller. Veldig få av vennene mine som spør før de gjør det, selv om jeg alltid spør dem. En gang ba jeg en venninne fjerne verdens verste bilde av meg, tatt i froskeperspektiv (ser noen egentlig bra ut i froskeperspektiv?) slik at mage og dobbelthake ble særdeles fremtredende...

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-13, 18:46   #38
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv

Marla Singer sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Her tenker jeg som Java. Bilder tatt i privat sammenheng er ikke greit å legge ut noe sted uten å spørre først. Jobbsammenheng blir noe annet, men jeg synes jo fortsatt at det ville være naturlig å gi beskjed.

Dette derimot, går ikke innunder hva som er ok i jobbsammenheng. Makan! Jeg hadde blitt ekstremt sur og krevd at det ble fjernet.

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-13, 18:57   #39
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Ikke pokker, og jeg tvinger dem til å fjerne alle bilder med meg på.

Gammel 04-11-13, 19:13   #40
Dansma
Superduperaktiv

Dansma sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Dansma er litt kulDansma er litt kul
Standard

Jeg liker at folk gjør meg oppmerksomme på bilder de legger ut av meg eller tagger meg slik at jeg har en sjanse til å se hvilket bilde det gjelder. Som oftest er det ok bilder, og da er det greit at de legger det ut.

Dansma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:38.