|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#23 |
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når noen legger ut bilde av deg uten å spørre …Nei og eg blir skikkelig sur. For et par år sida var det ei som eg ikkje en gang var venn med som la ut bilde av seg, to til og meg i BADEDRAKT!
![]() |
![]() |
#24 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Når noen legger ut bilde av deg uten å spørre …Jeg synes det er en skikkelig uting, og benytter som oftest anledningen til å bedrive voksenopplæring.
![]() |
#25 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Når noen legger ut bilde av deg uten å spørre …Det ble lagt ut et særs lite flatterende bilde av meg i ukledelig beruset tilstand - det ønsket jeg at ble fjernet. Vanlige bilder er helt ok - men jeg vil helst at de tagges, kjenner jeg. På hjemmesider/idrettslag etc, vil jeg informeres.
![]() |
#26 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Når noen legger ut bilde av deg uten å spørre …Så lenge det er et greit bilde, og så vidt jeg veit eksisterer det ikke bilder av meg som ikke kan henges på oppslagstavla til Mega, så kan folk poste bilder av meg på FB. Jeg setter pris på å bli tagget, slik at jeg får vite det ligger ute og evt kan be vedkommende ta bildet bort om jeg ikke ønsker det liggende synlig for alle og enhver.
![]() |
#27 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Når noen legger ut bilde av deg uten å spørre …Jeg ser flere skriver at bilder i jobbsammenheng er ok og man "må" godta det. De bildene jeg nevnte over her viste kvinner og menn i alle aldre, løpende ute i badetøy i 12 grader. Stive brystvorter, halvgjennomsiktig badetøy, nuppete hud og cellulitter i hopetall. I tillegg til at bildene var tatt "in motion". |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Når noen legger ut bilde av deg uten å spørre …
Det er jo horribelt. Vi løp (diverse distanser) i Oslo Maraton noen år, og alle fikk tilsendt bildene på forhånd for å godkjenne at de skulle legges noe som helst sted på nettet.
![]() |
#29 |
Glamorøs
|
Jupp, veldig viktig.
Nei, det skjønner jeg godt at du ikke syns var kult!
![]() |
#30 |
Sånn passe sane
|
![]() Sv: Når noen legger ut bilde av deg uten å spørre...Jeg foretrekker å bli spurt, og blir som regel det. Den eldre generasjonen, som tydeligvis er helt blanke på nettvett, gjør ikke alltid det. (Ikke mamma og pappa, de er ikke på face.)
![]() |
#31 |
kan tilsettes alkohol
|
Nei og atter nei, det der hadde jeg ikke godtatt. Når jeg skriver jobbsammenheng mener jeg der jeg har f.eks. holdt innlegg, eller om jeg er på et møte noen ønsker å dokumentere etc.
![]() |
#32 |
flisespikker
|
![]() Sv: Når noen legger ut bilde av deg uten å spørre …Jeg synes det er greit hvis jeg ser noenlunde OK ut på dem, og så foretrekker jeg å bli tagget eller på annen måte informert. Prinsipielt synes jeg selvsagt man skal spørre på forhånd, men personlig plager det meg ikke om noen legger ut bilder av meg.
![]() |
#34 |
heimføing
|
![]() Sv: Når noen legger ut bilde av deg uten å spørre …Jeg tenker at et firma bør få ansattes tillatelse til å legge ut bilder av dem på nett, asmt være varsom med hvilken type bilder man legger ut. Man vil jo fremstå som seriøst firma, håper jeg, og da vil fest- og morobilder ikke være særlig relevant. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() Sv: Når noen legger ut bilde av deg uten å spørre …Jeg synes ikke det er greit under noen omstendighet, men det ville være kontekstavhengig hvorvidt jeg gadd gjøre noe med det. Googlbart med navn ville være fullstendig ugreit.
![]() |
#36 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Når noen legger ut bilde av deg uten å spørre …Jeg synes ikke det er greit.
![]() |
![]() |
#37 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Ja, jeg er ganske sikker på at jeg ville bli oppfattet som sær hvis jeg ber om at bildet ble slettet. Det er av meg og to andre der vi ser på barna i forbindelse med en aktivitet. Jeg la merke til en mor som knipset vilt med mobilen og tenke i befippelsen "tok hun bilde av meg?" for så å finne ut dagen etter at det hadde hun. Og i tillegg altså lagt det ut på åpent nett. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Når noen legger ut bilde av deg uten å spørre …Her tenker jeg som Java. Bilder tatt i privat sammenheng er ikke greit å legge ut noe sted uten å spørre først. Jobbsammenheng blir noe annet, men jeg synes jo fortsatt at det ville være naturlig å gi beskjed.
Dette derimot, går ikke innunder hva som er ok i jobbsammenheng. Makan! Jeg hadde blitt ekstremt sur og krevd at det ble fjernet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
![]() Sv: Når noen legger ut bilde av deg uten å spørre …Ikke pokker, og jeg tvinger dem til å fjerne alle bilder med meg på.
![]() |
#40 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() |
![]() Sv: Når noen legger ut bilde av deg uten å spørre …Jeg liker at folk gjør meg oppmerksomme på bilder de legger ut av meg eller tagger meg slik at jeg har en sjanse til å se hvilket bilde det gjelder. Som oftest er det ok bilder, og da er det greit at de legger det ut. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|