|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Når noen legger ut bilde av deg uten å spørre …Synes dere det er greit at andre mennesker legger ut bilder av dere på sin private FB-profil uten å spørre? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Når noen legger ut bilde av deg uten å spørre...Sålenge dei ikkje tagger med navnet mitt eller skriv navnet mitt under er det greit.
![]() |
#3 |
Borte
|
![]() Sv: Når noen legger ut bilde av deg uten å spørre...Jeg syns stort sett det er greit om det er greie bilder. Selv spør jeg alltid den det gjelder. Det er mange som ikke liker å bli distribuert.
![]() |
#4 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Når noen legger ut bilde av deg uten å spørre...Navnet står ikke under, men jeg synes likevel det er irriterende. Mulig jeg bare er sur og gretten, men jeg hadde aldri gjort det selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Sånn passe sane
|
![]() Sv: Når noen legger ut bilde av deg uten å spørre...Jeg foretrekker å bli spurt, og blir som regel det. Den eldre generasjonen, som tydeligvis er helt blanke på nettvett, gjør ikke alltid det. (Ikke mamma og pappa, de er ikke på face.)
![]() |
#6 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Når noen legger ut bilde av deg uten å spørre...Ja, om det er et ok bilde. Jeg vil, i motsetning til Simone, bli tagget. Hvis ikke vet jeg jo ikke om at bildet er lagt ut og kan ikke reagere på det.
![]() |
#7 |
X First Lady
Medlem siden: Sep 2006
![]() Re: Når noen legger ut bilde av deg uten å spørre...Jeg spør alltid før jeg legger ut og foretrekker at andre gjør det samme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Når noen legger ut bilde av deg uten å spørre...Jeg reagerer ikke.
![]() |
![]() |
#9 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Når noen legger ut bilde av deg uten å spørre...Jeg synes det er greit så lenge bildet er ok og jeg blir tagget. Husker en venninne ble irritert da en gammel klassevenninne hadde lagt ut et mindre heldig bilde av henne fra en skikkelig fest mange år tilbake, det kan jeg forstå at man reagerer på.
![]() |
#10 |
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() Sv: Når noen legger ut bilde av deg uten å spørre...Er det et bilde hvor situasjonen/aktiviteten er i fokus, er det greit uten samtykke. Hvis personen(e) på bildet er hovedmotivet, vil jeg bli spurt først.
![]() |
#11 |
Kan tituleres
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når noen legger ut bilde av deg uten å spørre...Jeg ble ganske irritert da ei vi var på ferie sammen med la ut haugevis av bikinibilder av meg (sammen med mange andre feriebilder) på Facebook da vi kom hjem, enda hun visste godt at jeg var ukomfortabel med egen vekt og fasong, og vi flere ganger i løpet av ferien hadde snakket om både forhold til egen kropp, og at jeg ikke hadde vært å se på stranden hvis ikke det hadde vært for at vi var i et utland, omgitt av totalt fremmede jeg aldri kom til å se igjen.
♪♫ Hva skal det til? Hva må jeg gi? Og hva er prisen for å bli fri? Et utopi som kunne bli mer enn en drøm. ♪♫ Sist redigert av Nyx : 04-11-13 kl 13:51. Årsak: Lagt til noe |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Når noen legger ut bilde av deg uten å spørre …Bikinibilder!
![]() |
#13 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Når noen legger ut bilde av deg uten å spørre …
![]() |
#14 |
heimføing
|
![]() Sv: Når noen legger ut bilde av deg uten å spørre …Å legge ut bilder av andre reguleres av åndsverkloven.
Dette er paragrafen alle som redigerer nettsider o.l. for foreningen eller firmaet sitt bør være særdeles oppmerksom på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() Sv: Når noen legger ut bilde av deg uten å spørre …Jeg vil ikke ha bilder av meg selv som jeg ikke har lagt ut selv eller samtykket til på forhånd, så jeg ville bedt om at bildet ble fjernet helt uavhengig av hvordan jeg selv fremstår på bildet. Det ville jeg også gjort dersom jeg hadde samtykket hvis jeg ble spurt.
![]() |
![]() |
#16 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Når noen legger ut bilde av deg uten å spørre …Nyx: |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Når noen legger ut bilde av deg uten å spørre …Nyx: Jeg hadde blitt møkk forbannet!
![]() |
#18 |
Kan tituleres
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når noen legger ut bilde av deg uten å spørre …
Jeg var det.
![]() |
#19 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Når noen legger ut bilde av deg uten å spørre …Jobben min (ganske stor med mange følgere) har triatlon, og var så vanlige å legge ut bilder av deltakerne, løpende i nuppete bedredrakt i all sin prakt. Jeg spurte hva et internt arbeidstakerarrangement hadde å gjøre med slike bilder på facebook, men fikk vel til svar at jeg var relativt snerpete. Så derfor deltar jeg ikke lenger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
|
![]() Sv: Når noen legger ut bilde av deg uten å spørre …Det gjør meg ingen ting. Hvis jeg skulle brydd meg om sånt måtte jeg ha byttet jobb. Bikinibilder høres ikke kult ut, men jeg hadde ikke steilet over det heller. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|