|
|||||||
| Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Laptop eller nettbrett? Eller?Og ja, skal du surfe, nettshoppe, betale regninger og streame fra Netflix, ville jeg definitivt kjøpt en iPad. Kjappere, mer brukervennlig og mer hendig enn en laptop.
|
|
|
#2 |
|
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Sv: Laptop eller nettbrett? Eller?Hehe, han er webdesigner og har jobbet med pc-greier i 20 år så jeg hører på ham selv om jeg er litt tvilsom til argumentene hans selv.
|
|
|
#3 |
|
awesom
|
Sv: Laptop eller nettbrett? Eller?
Min mann jobber med webløsninger/programering. Han skulle ALDRI ha Appleprodukter. Han hadde bare bestemt seg for det, men ikke prøvd dem ut i noe særlig grad. Så kjøpte jeg meg Ipad, guttene fikk en Ipad mini. Nå er mannen overbevist og endte opp med å kjøpe seg en Macbook når han måtte ha ny laptop. Eneste han angrer er at han ikke byttet tidligere.
|
|
|
#4 |
|
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Sv: Laptop eller nettbrett? Eller?Vi har ipad og den er brukervennlig og enkel. Særlig sammen med appletven!
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Laptop eller nettbrett? Eller?Ipad. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Laptop eller nettbrett? Eller?Jeg har ipad og de dekker lett alle behovene du nevner, den er herlig. Jeg liker den mye bedre enn mannens google-brett. Jeg bruker pc mye på jobb, ungene har også pcer - men det er virkelig bare en gang i jubelåret jeg trenger "låne" noen av dem.
|
|
|
#7 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Laptop eller nettbrett? Eller?Til ditt bruk ville jeg også gått for en iPad. Eventuelt et annet nettbretg dersom det finnes noen som er like brukervennlige. Den dagen utvalget av apper til de andre brettene er like bra, kan det godt være at noe annet er bedre, men enn så lenge..... |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Laptop eller nettbrett? Eller?Men sånn av ren nysgjerrighet; Hva var vitsen med å spørre her dersom du allikevel ikke er interessert i råd fra andre enn broren din? |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Bokglad
Nice.
|
|
|
#10 |
|
Bokglad
Sv: Laptop eller nettbrett? Eller?Takk for tips, altså!
|
|
|
#11 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Sv: Laptop eller nettbrett? Eller?Det finnes jo andre nettbrett enn iPad, da. Ungene mine har Samsung Galaxy Tab og jeg har lånt dem nok til å vite at jeg liker dem godt. Nå har jeg Samsung Galaxy telefon også da, så det har sikkert litt å si, men jeg kan ikke se for meg at Samsung vil være noe dårligere alternativ enn iPad så lenge du ikke har som hovedplan å laste ned masse spill (der har vel Apple bedre utvalg av app-er, såvidt jeg har forstått).
|
|
|
#12 |
|
Bokglad
|
|
|
#13 |
|
Administrator
|
Sv: Laptop eller nettbrett? Eller?iPad er den beste løsningen for de fleste om en ikke allerede har lært seg Android (eller har konkrete behov som ikke iPad dekker). Akkurat som at Windows-PC (i starten) er best for en som allerede kan Windows. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Laptop eller nettbrett? Eller?"Ja takk begge deler"? Selv bruker jeg for tiden Microsoft Surface Pro 2 + TypeCover. Er da både nettbrett og en middels kraftig bærbar pc med god skjerm.
|
|
|
#15 |
|
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Sv: Laptop eller nettbrett? Eller?Jeg ville ikke valgt nettbrett om det var den eneste "dingsen" jeg skulle ha, men synes det er et fint supplement til PC. Det blir færre og færre ting som ikke kan gjøres på nettbrett, men jeg synes like vel en del nettbrett-apper er litt umodne. Jeg synes ikke mrc sitt forslag er spesielt godt, det er enn så lenge langt færre apper til Windows-nettbrett, så du vil stadig støte på apper som dine venner med iPad eller Android kan installere men som ikke støttes på et Windowsbrett. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() |
Sv: Laptop eller nettbrett? Eller?Nettbrett er bra, men jeg ville ikke likt å ha kun nettbrett og ikke laptop. Jeg gikk for en ultrabook med 15" skjerm siden jeg av og til bruker den til å se film og TV på. Det er best med vanlig TV størrelse, men med 15" skjerm føler jeg at jeg får alt med meg når jeg ser film. Noen av de nyeste modellene har touch-skjerm. Jeg bruker tastaturet daglig og i praksis er jeg noe usikker på hvor mye jeg ville tjent på å drage rundt på et separat tastatur. Jeg har ikke noe spesielt i mot Apple, men jeg vil helst ikke bli gift med hverken dem eller Microsoft. Sist redigert av arrow : 12-11-13 kl 15:04. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Sv: Laptop eller nettbrett? Eller?Nå skal man huske at Surface Pro kjører Windows-applikasjoner generelt også. Det kommer mer og mer apps tilpasset bruk direkte i Modern UI også. Men for en del ting som man ellers trenger apper til på en del andre plattformer, kan man bruke tjenestene direkte via websidene som på vanlige måte i Windows eller via Modern UI-grensesnittet-versjonen av f.eks. Internet Explorer.
|
|
|
#18 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() |
Sv: Laptop eller nettbrett? Eller?Sånn i praksis, hva er minstestørrelsen på skjerm om man skal se film på brett/bærbar? |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Personlig pessimist
|
Det er vel smak og behag. Jeg ser glatt film/TV-serier på iPhonen, jeg.
|
|
|
|
#20 |
|
Sv: Laptop eller nettbrett? Eller?Spørs jo hvor det er man skal sitte å se også. Er det en pc som i all hovedsak skal benyttes innenfor hjemmet kan det være sine fordeler med stor skjerm også.
|
![]() |
|
|