|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Epikur
|
Sv: Gir du penger til Filippinene nå?Støtter Røde Kors fast og har gitt til Redd Barna på sms (fra selvbetalt telefon).
|
|
|
#22 |
|
Hertuginne
|
Sv: Gir du penger til Filippinene nå?
Takk. Da har jeg gitt til Redd Barna.
|
|
|
#23 |
|
Snøavhengig
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Blåsborttoppen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Gir du penger til Filippinene nå?Jeg har gitt til Røde Kors.
|
|
|
#24 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Gir du penger til Filippinene nå?Vi gir fast til de store organisasjonene og betaler inn på hovedkonto. Det er alltid behov i verden og det er viktig at organisasjonene hele tiden får inn støtte. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Gir du penger til Filippinene nå?Ja. LUG til 2377 gir 100 til Leger uten grenser.
|
|
|
|
#26 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Gir du penger til Filippinene nå?Vi har fadderbarn via SOS barnebyer (ikke på Filippinene) og kommer til å gi ekstra gjennom dem, i tillegg til at jeg kommer til å gi til Leger uten grenser.
|
|
|
#27 |
|
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Sv: Gir du penger til Filippinene nå?Hvis man sender 2272 gir man 200,- til røde kors.
|
|
|
#28 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Takk, da har jeg gitt også. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Gir du penger til Filippinene nå?Bra påminning, takk!
|
|
|
#31 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Røde kors setter opp leirer nå (legevenninne er underveis). |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Borte
|
Sv: Gir du penger til Filippinene nå?Jeg satt nettopp og vurderte om jeg skulle gi litt utenom det faste til Leger uten grenser denne måneden, men etter denne tråden tror jeg at jeg gir til Røde Kors i stedet.
|
|
|
#33 |
|
.
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det finnes, som millact nevnte. Vi implementerer Mytos i disse dager for å få kontroll på nettopp dette. Det finnes sikkert flere produkter også. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Erfaren
Medlem siden: Apr 2012
![]() ![]() |
Sv: Gir du penger til Filippinene nå?Har gitt via Leger uten grenser, og vurderer å gi mer. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Fjellpiper
|
Dette har jeg lurt på i flere sammenhenger, også denne. Jeg har konkludert med at jeg gir ekstra penger til Leger uten grenser (som jeg allerede er fast giver til). Jeg fikk stor respekt for dem etter at de sa stopp til mer penger øremerket tsunamien på et tidspunkt, fordi de ikke hadde kapasitet til å bruke mer penger på akkurat det, og i stedet ba folk gi penger til nødhjelpsberedskap i forkant av ulykker. Altså, de samler jo inn penger til konkrete hendelser, som nå, men de er opptatt av å styrke den generelle beredskapen også og det synes jeg er klokt og viktig. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Trøtt
|
Re: Gir du penger til Filippinene nå?Jeg støtter det Heilo sier, derfor støtter eg Leger uten Grenser. Videre ser det ut til at Røde Kors også lokalt er tidlig ute og tar styring dermed velger jeg også å donere til de.
|
|
|
#38 |
|
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Sv: Gir du penger til Filippinene nå?Ja, til Redd barna.
|
|
|
|
#39 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Gir du penger til Filippinene nå?På akutt nødhjelp har røde kors, kirkens nødhjelp, norsk folkehjelp og leger uten grenser gode rutiner for koordinering og er profesjonelle aktører inn mot de lokale organisasjonene. |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: Gir du penger til Filippinene nå?Jeg har slekt som bor rett utenfor et av de hardest rammede områdene på Filippinene nå. De bruker all sin tid på å dele ut mat, telt og hjelpe nå og vi har overført penger til dem. |
|
|
|
![]() |
|
|