|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Trøtt
|
![]() Gir du penger til Filippinene nå?Jeg har en ryggmargsrefleks som gjør at jeg donerer penger via hjelpeorganisasjonene når det skjer en naturkatastrofe, være seg New Orleans, Japan eller nå på Filippinene. Men jeg må innrømme at pengene jo sitter løsere akkurat nå når det er snakk om en katastrofe i et ekstremt fattig land der det særlig er mmange barn som rammes.
![]() |
#2 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Gir du penger til Filippinene nå?Jeg skal gi til Redd Barna, og kanskje Leger uten grenser. Må bare komme meg inn på nettbanken når jeg kommer hjem, siden sms ikke er så lurt å bruke når arbeidsgiver betaler telefonregning.
![]() |
#4 |
Ute på tur
|
![]() Sv: Gir du penger til Filippinene nå?Jeg gir fast gjennom Leger uten grenser og har et fadderbarn på Haiti, begge deler er påvirket av forskjellige naturkatastrofer. Jeg har ikke helt bestemt meg hva jeg gjør nå, om det blir et nytt fadderbarn eller bare en engangssum. Det er helt ekstremt det som har skjedd der og bildene minner meg i grunnen om hvordan det var etter tsunamien i 2004.
![]() |
#5 |
Ute på tur
|
![]() Sv: Gir du penger til Filippinene nå?
Dette er virkelig ulempen med betalt telefon. "Noen" skulle ha funnet på et produkt som gjorde at man kunne skille ut slikt, og idolstemming etc fra den vanlige bruken!
![]() |
#6 |
Trøtt
|
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Gir du penger til Filippinene nå?Jeg har ikke gitt penger enda, men kommer til å gi til Kirkens Nødhjelp i allefall.
![]() |
#8 |
|
![]() Sv: Gir du penger til Filippinene nå?Jeg har gitt via Redd Barna, har ikke jobbtelefon så da var det veldig enkelt å sende avgårde sms i går. Vi har fadderbarn gjennom Redd Barna og SOS Barnebyer til vanlig, men i sånne ekstremsituasjoner prøver vi å gi litt ekstra. Leger uten grenser skal nok få et bidrag også, kjenner jeg.
![]() |
#11 |
i vesterled
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gir du penger til Filippinene nå?Ja, jeg støtter Streetlight. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
<*(((<
|
![]() Sv: Gir du penger til Filippinene nå?Jepp, Unicef. Demper den faste dårlige samvittigheten hos Leger uten grenser.
Unicef tar kort på nett: https://www.unicef.no/kampanje/tyfon-filippinene
![]() |
#13 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Gir du penger til Filippinene nå?Jeg har gitt. Og kommer til å gi mer. Det er enkelt når man får sms fra hjelpeorganisasjon med tlfnummer man kan sende sms til.
![]() |
#15 |
Tvåtusentalssuffragett
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gir du penger til Filippinene nå?Jeg har gitt ekstra per SMS via dem jeg støtter månedlig, SOS Barnebyer og Leger uten grenser. Og maser på Xian-mannen, som har jobb-telefon, om at han skal somle seg inn i nettbanken.
![]() |
#16 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Gir du penger til Filippinene nå?SMS til SOS Barnebyer. Også har jeg en venninne som nå reiser ut med Røde Kors for å etablere større internasjonale leire, noe hun er spesialtrent i. Jeg er stolt av at det finnes så flotte folk som henne som reiser ut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Medlem siden: Mar 2008
De skiller det ut hos oss. Har også betalt telefon.
![]() |
#18 |
Livsnyter
|
![]() Sv: Gir du penger til Filippinene nå?Ja vi gir til flere steder; Unicef, Leger uten grenser og Redd Barna. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Medlem siden: Jul 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gir du penger til Filippinene nå?Jeg har også gitt til Streetlight. Vurderer å gi ekstra til Leger uten grenser som jeg støtter fast. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|