Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Gir du penger til Filippinene nå?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-11-13, 18:54   #1
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Gir du penger til Filippinene nå?

Jeg har en ryggmargsrefleks som gjør at jeg donerer penger via hjelpeorganisasjonene når det skjer en naturkatastrofe, være seg New Orleans, Japan eller nå på Filippinene. Men jeg må innrømme at pengene jo sitter løsere akkurat nå når det er snakk om en katastrofe i et ekstremt fattig land der det særlig er mmange barn som rammes.

Problemet er nok dessverre her som bl.a. I Haiti, at det er vanskelig å få gitt nok bistand på riktig sted umiddelbart etter katastrofen. Men, jeg har ikke gitt opp trua og donerer denne gang (også) via Røde Kors og Leger uten Grenser, og gir datteren mi en leksjon om rent vann og tilgang på sykehus og medisiner på kjøpet.

Gjør du noe for å engasjere deg, eller blir det for langt unna?

Gammel 12-11-13, 19:02   #2
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gir du penger til Filippinene nå?

Jeg skal gi til Redd Barna, og kanskje Leger uten grenser. Må bare komme meg inn på nettbanken når jeg kommer hjem, siden sms ikke er så lurt å bruke når arbeidsgiver betaler telefonregning.

Gammel 12-11-13, 19:05   #3
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har hittil bare sendt sms til Røde Kors med 200 kr, men kommer nok til å gi til Redd Barna også.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-13, 19:07   #4
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg gir fast gjennom Leger uten grenser og har et fadderbarn på Haiti, begge deler er påvirket av forskjellige naturkatastrofer. Jeg har ikke helt bestemt meg hva jeg gjør nå, om det blir et nytt fadderbarn eller bare en engangssum. Det er helt ekstremt det som har skjedd der og bildene minner meg i grunnen om hvordan det var etter tsunamien i 2004.

Hvilken organisasjon er egentlig best på umiddelbar hjelp?

Gammel 12-11-13, 19:09   #5
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Jeg skal gi til Redd Barna, og kanskje Leger uten grenser. Må bare komme meg inn på nettbanken når jeg kommer hjem, siden sms ikke er så lurt å bruke når arbeidsgiver betaler telefonregning.

Dette er virkelig ulempen med betalt telefon. "Noen" skulle ha funnet på et produkt som gjorde at man kunne skille ut slikt, og idolstemming etc fra den vanlige bruken!

Gammel 12-11-13, 19:12   #6
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Det var den som møtte meg i et spontant innfall av veldedighet midt på dagen i dag. Og det er virkelig ikke greit å belaste arbeidsgiver for det via telefonregninga. Heldigvis har jeg en arbeidsgiver som uansett bryr seg og som donerer villig vekk når det er behov for det rundt om i verden.

Gammel 12-11-13, 19:13   #7
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har ikke gitt penger enda, men kommer til å gi til Kirkens Nødhjelp i allefall.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-13, 19:29   #8
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Jeg har gitt via Redd Barna, har ikke jobbtelefon så da var det veldig enkelt å sende avgårde sms i går. Vi har fadderbarn gjennom Redd Barna og SOS Barnebyer til vanlig, men i sånne ekstremsituasjoner prøver vi å gi litt ekstra. Leger uten grenser skal nok få et bidrag også, kjenner jeg.

Gammel 12-11-13, 19:30   #9
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg gir fast til Leger uten grenser, har gitt ekstra til Redd Barna nå.

Gammel 12-11-13, 19:33   #10
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har fadderbarn i en barneby på Filippinene og gir noe ekstra til barnebyen nå.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-13, 19:40   #11
Ina
i vesterled

Ina sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja, jeg støtter Streetlight.

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-13, 20:00   #12
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jepp, Unicef. Demper den faste dårlige samvittigheten hos Leger uten grenser.

Unicef tar kort på nett: https://www.unicef.no/kampanje/tyfon-filippinene

Gammel 12-11-13, 20:03   #13
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har gitt. Og kommer til å gi mer. Det er enkelt når man får sms fra hjelpeorganisasjon med tlfnummer man kan sende sms til.

Jeg kommenterte også en smule sarkastisk på et "pray for the phillipines"-bilde på Facebook. Det trengs mer enn bønner...

Gammel 12-11-13, 20:05   #14
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har både jobb-og privatmobil, og bruker selvfølgelig privarmobilen til å donere penger.

Gammel 12-11-13, 20:37   #15
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Jeg har gitt ekstra per SMS via dem jeg støtter månedlig, SOS Barnebyer og Leger uten grenser. Og maser på Xian-mannen, som har jobb-telefon, om at han skal somle seg inn i nettbanken.

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-13, 20:42   #16
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

SMS til SOS Barnebyer. Også har jeg en venninne som nå reiser ut med Røde Kors for å etablere større internasjonale leire, noe hun er spesialtrent i. Jeg er stolt av at det finnes så flotte folk som henne som reiser ut.

Pelle er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-11-13, 20:53   #17
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Martis, her.

Dette er virkelig ulempen med betalt telefon. "Noen" skulle ha funnet på et produkt som gjorde at man kunne skille ut slikt, og idolstemming etc fra den vanlige bruken!

De skiller det ut hos oss. Har også betalt telefon.

Gammel 12-11-13, 21:14   #18
Schnuppa
Livsnyter

Schnuppa sin avatar

Blogginnlegg: 5
Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

Ja vi gir til flere steder; Unicef, Leger uten grenser og Redd Barna.

Vi har fadderbarn på Filippinenegjennom Plan A og har også au pair fra Filippinene så vi føler at dette virkelig berører oss veldig. Vi kommer nok til å gi privat støtte til familien til au pairen vår og også familier til tidligere au pairer. Det er ikke så mye som skal til, men det utgjør så utrolig mye for de.

Schnuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-13, 21:17   #19
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har gitt til Røde Kors, ja.

Gammel 12-11-13, 21:18   #20
Cauchy

Cauchy sin avatar

Medlem siden: Jul 2012
Cauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har også gitt til Streetlight. Vurderer å gi ekstra til Leger uten grenser som jeg støtter fast.

Cauchy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:44.