Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Bakgrunn for nicket og avataren din?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-05-07, 07:43   #21
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bakgrunn for nicket og avataren din?

Jeg heter Azi og avataren er av meg selv = Fantasiløs

Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-07, 08:01   #22
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nicket er litt tilfeldig, skulle ha et navn til nick tenkte jeg og kom ikke lenger enn til A i alfabetet før jeg hadde funnet noe som jeg ville bruke. Avataren ble valgt fordi den er veldig meg.

Gammel 10-05-07, 08:08   #23
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Fantasiløs her også
Heter det IRL

Gammel 10-05-07, 08:09   #24
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Avataren min ble til da jeg flyttet fra NM og hit. Det er en kirsebær på en høy hest. (Og legg merke til at den ikke driter, slik mange av disse høyhestene gjør. )

Kirsebærnicket kommer fra en historie om en jente som ber en gutt om å synge henne en kirsebærsang. Det er mange år siden jeg leste den historien, og Kirsebær har vært min greie siden det.

Kirsebær henger sammen, også er de litt sure også, men så er de så vakre.

Gammel 10-05-07, 08:30   #25
Selma
blid

Selma sin avatar

Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg var gravid med minstemor da jeg registrerte meg på Nybaktmamma og Selma var et av navnene som var aktuelle på den lille i magen. Ikke så veldig kreativt altså.

Avataren er helt tilfeldig og ganske kjedelig - ønsker meg en ny, men så var det den kreativiteten da

Gammel 10-05-07, 08:34   #26
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Nicket jeg har her ble til fordi jeg rett og slett ønsket en avveksling fra Phoeebee, som jeg bruker alle andre steder. Siden jeg er hardbarka Evanescence-fan, så ble det Ms.Lee.

Og da sier vel Avataren seg selv.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-07, 08:35   #27
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv

Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Nicket mitt er et kjælenavn som har fulgt meg helt fra jeg var baby. Jeg er veldig glad i det. Jeg har brukt det i internettsammenheng i årevis helt fra jeg begynte å være på nett. Og ja - jeg vet at det er feil å skrive det i ett ord uten mellomrom, men siden jeg har brukt det helt fra jeg var liten og ikke særlig stø i rettskrivning, så har jeg ikke villet endre det siden.

Avataren er ikke særlig fantasifull, det er meg og mine to minste. Jeg jakter for tiden på en mer symbolsk avatar som er "meg".

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-07, 08:43   #28
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Jeg valgte Tiddelibom for hm... 5 år siden, da jeg ble gravid med storesøster. Hun var mitt lille snøfnugg i magen, ergo "tiddelibom". Så har det bare fulgt meg. Jeg er veldig glad i A.A. Milnes bøker om Ole Brumm også. (Men ikke særlig glad i Disney-variantene.)
Avateren fordi Den lille prinsen er en av de vakreste bøkene som finnes.

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx

Sist redigert av tiddelibom : 10-05-07 kl 10:37. Årsak: skrivefeil
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-07, 08:49   #29
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Totalt fantasiløs. Men jeg hadde altså en mandarin på pulten min da jeg skulle finne nick, derav nicket. Og det gikk ikke lenge etter at jeg oppdaget at det allerede fantes sitroner her også )

Avataren min er hovedrolleinnehaver til min ynlingsfilm "Paraplyene i Cherbourg". Damen heter Cathrine Deneuve.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-07, 08:54   #30
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kalte meg selv apan da jeg var liten, før jeg klarte å si det jeg egentlig heter. Helt uten sammenheng med ape egentlig, men siden apan unektelig gir visse assosiasjoner til ape, kom avataren av seg selv. Det er altså et bilde av Julius.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-07, 09:33   #31
malena

malena sin avatar

malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Malena betyr liten (hunkjønnsform) eller vesla på språket til mannen min.
Han pleier å kalle meg mala, som betyr det samme, men det var opptatt da jeg registrerte meg på NM.
Derfor ble det malena, og jeg så ingen grunn til å bytte da jeg registrerte meg her.

Avataren er fra nettbutikken min, Liten&Fin.

Gammel 10-05-07, 09:47   #32
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Først må jeg bare si at denne tråden var veldig fin. Morsomt å lese at nickene og avatarene har en historie og at det finnes sammenhenger jeg ikke har snappet opp før.

Nicket er et kallenavn jeg hadde på Vesla da hun var baby, nå høres det veldig rart ut at jeg faktisk kalte henne det, men sånn var det jo.

På NM hadde jeg først en standardavatar som het Skybert (fordi jeg er så anonym og sky), men etterhvert fikk jeg høre at jeg måtte bytte siden den var lik en annen brukers avatar og hun hadde veldig likt nick som meg. Da googlet Madam Mim frem en helt nydelig Skybert til meg som jeg hadde veldig lenge. For litt siden ble jeg veldig lei av den, og da var det noen som foreslo Ronja Røverdatter fordi de (og det er helt sant) mente at de så for seg at jeg lignet Ronja før de traff meg IRL. Hun er jo også en av de store heltene mine så det passer fint. Jeg trenger kanskje ikke å si at jeg er lidenskapelig opptatt av barnebøker.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-07, 10:20   #33
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Avataren er min heltinne Ani DiFranco fra albumet Little Plastic Castle. Ani er verdens beste singer/songwriter.

Høsten 2000 gjorde jeg nesten ikke annet enn å sitte og sture og høre på live-versjonen av "Untouchable Face". Det var faktisk den sangen jeg utelukkende hørte på i flere måneder. Bitter, moi?

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-07, 10:21   #34
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kula fordi jeg så ut som ei kule under siste graviditet.

Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-07, 10:28   #35
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Navnet mitt betyr "velsignet", så en venninne av meg brukte "Blessed" som nick på meg på mail. Men på et eller annet tidspunkt ble "blessed" til "divine". Nuvel, Divine har fulgt meg i mange år, men det ble i ugangspunktet valgt litt tilfeldig etter at alle de andre nickene jeg ville ha, allerede var i bruk. Jeg ville egentlig ha Calypso.

Avataren min er Divine. På NM hadde jeg Divine Brown som avatar.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-07, 10:45   #36
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ingen kallenavn og har vanligvis pleid å bruke mitt eget navn som brukernavn og slikt, men skilpaddenicket har jeg brukt i en del år på et par ulike forum. Jeg valgte det i sin tid fordi det jeg pleide å bruke var opptatt da jeg skulle registrere meg et sted, og så kikket jeg meg rundt i rommet og fikk øye på skilpaddene vi hadde på den tiden. Ikke så veldig fantasifullt og ingen dypere mening.

Avataren er jeg derimot veldig glad i, den laget snille, flinke Maximillia til meg da jeg fant ut at jeg ville bytte bort bildet av sønnen min som jeg hadde tidligere på NM. Så nå kan jeg nok aldri bytte nick.

Gammel 10-05-07, 10:51   #37
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pelen er kallenavnet som faren min bruker og alltid har brukt. Han uttaler det Pelén men skriver det Pelen (av flere årsaker). Da jeg har en veldig flott og bra pappa så er Pelen-navnet noe veldig positivt for meg.

Avataren har jeg brukt i mange år, den har aldri vært skiftet ut. Det er meg kjørende formulabil. Vi hadde en konkurranse i jobben og flere fra hvert land fikk mulighet å samles på et sted i Sverige og kjøre biler, veldig raskt. Trenger jeg å fortelle at det var kult?

Jeg valgte det bildet da det er et flott bilde, man ser det konsentrerte blikket mitt. I tillegg liker jeg at det er meg, men at det ikke er mange som kan kjenne igjen meg uansett. Jeg er langt i fra en motorsykkelberta så derfor er det litt morsomt også.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-07, 10:52   #38
Sue
Nye muligheter :o)

Sue sin avatar

Sue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg registrerte meg på SG en gang for lenge siden med Sue fordi det ligner på mitt egentlige navn samtidig som jeg var veldig ukjent. (Var veldig redd for å bli gjenkjent som prøver og attpåtil på et forum på internett - der var det jo liksom bare nerder... og meg da... )
Så ble jeg gravid og meldte på SM som Nellevis - noe som er veldig likt mitt egentlige navn. Etter en stund på NM med dette nicket følte jeg for å trekke meg litt tilbake igjen og byttet tilbake til utgangspunktet; Sue.

Avateren min er jeg ikke fornøyd med ennå... Leter litt rundt innimellom, men har ikke funnet den ultimate Sue-avataren. Så inntil videre blir det disse apene.

Gammel 10-05-07, 12:01   #39
lille my
Erfaren

lille my sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
lille my er populærlille my er populærlille my er populærlille my er populær
Standard

Lille my for jeg er veldig glad i mummi trollene (skrives det sånn mon tro ? ) ,og syns lille my er bare fantastisk .
Avataren er et bilde jeg har tatt selv,som jeg er ganske fornøyd med .

Gammel 10-05-07, 12:21   #40
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Er ingen grunn. Lå en Dent på bordet.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:43.