Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Bakgrunn for nicket og avataren din?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-05-07, 23:20   #1
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bakgrunn for nicket og avataren din?

Av og til blir jeg sittende å lure på hvorfor folk har valgt akkurat det nicket og den avataren.
Ser for meg at det kan være noen interessante historier bak navn og symbolbruk!

Selv kan jeg ikke skilte med noe veldig spennende, dessverre.

Zoë ble valgt fordi jeg er fullstendig anglofil, og synes så mange engelske navn er fine - spesielt Zoë.

Og avataren - er katteelsker ( selvfølgelig!).

Hva med deg?

Gammel 09-05-07, 23:25   #2
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bakgrunn for nicket og avataren din?

Nicket er et forkortelse av et tidligere nick. Tegnene på sidene ble slengt på fordi bare TM er for kort. Jeg tror det er minimum 3 tegn eller noe.

Avataren min har jeg ene og alene fordi jeg er gravid, men nå er det på tide å skifte bakgrunn på den. Det er jo ikke vinter lenger.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-07, 23:28   #3
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nicket er meg, det - på en så opplagt måte at det nesten er pinlig. (Jeg er en racer i engelsk rettskrivning og vet at "blue" staves med e på slutten , men det gleder meg nesten litt når mange skriver nicket mitt feil.)

Avataren fant jeg under et bildesøk på nettet. Det er egentlig et tysk maleri som jeg tror heter "Traum". Jeg syntes det stod godt til navnet mitt og sinnsstemningen. Har hatt bildet og nicket i fire år, tror jeg.

Gammel 09-05-07, 23:29   #4
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Veronal er nicket mitt fordi det forteller alle og enhver at jeg er fagnerd og glad i Italia. Veronal var det første kommersielle barbituratet og fikk navnet sitt fordi en ignorant mente at Verona var den mest søvndyssende plassen på jord. Helt feil, selvfølgelig. Verdens beste vin dyrkes i åssidene til Verona.

Flere har fått en overdose Veronal - deriblant mannen på 200-lappen (ja, Hydros Birkeland) og Marilyn Monroe.

Avataren er min heltinne Ani DiFranco fra albumet Little Plastic Castle. Ani er verdens beste singer/songwriter. Noen tror jeg ser slik ut.

Gammel 09-05-07, 23:29   #5
Nynne
Erfaren

Nynne sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Nynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Bakgrunnen for mitt navn er i grunnen veldig kjedelig. Av mangel på kreativitet ble det Nynne.
Jeg skulle se den danske serien "Nynne" på tv den dagen og klarte ikke å finne noe mer spennende akkurat der og da.
Hadde først et bilde av Nynne men så ble jeg lei og byttet til et bilde av datteren min.

Gammel 09-05-07, 23:29   #6
Manga
Bør lage seg en tittel selv

Manga sin avatar

Hvor: Østfold
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Lite kreativ som jeg er slet jeg med å finne et nick. Foran meg lå ei brosjyre fra et sted i La Manga i Spania. Ja, så sånn ble det Manga
Avataren er egentlig bare midlertidig. Kanskje på tide å finne en annen ja...

Gammel 09-05-07, 23:30   #7
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Nicket mitt valgte jeg for de jeg liker stjerner (de i himmelen) og Estrella betyr stjerne på spansk.
Har fått helt dilla på engler derfor har jeg engle avatar og selvfølgelig med navnet Nicholas som minne om englegutten min.

Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-07, 23:31   #8
Kaz
Juba Juba

Kaz sin avatar

Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nicket er kjedelig, et gammelt kjelenavn. Men det var det jeg kom på den gangen jeg registrerte meg på Nybaktmamma. Tenkte ikke noe særlig over valg av nick da.

Avataren min er bildet av rosen i "brudebuketten" min, dvs det var ikke en bukett men et slags blomsterarmbånd (heter corsage på engelsk, slik de har på amerikanske proms på film). Også er monogrammet vårt lagt over.
Er litt nygift fortsatt nemlig!

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-07, 23:32   #9
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Avataren er min heltinne Ani DiFranco fra albumet Little Plastic Castle. Ani er verdens beste singer/songwriter. Noen tror jeg ser slik ut.

Jeg trodde det var hun ene fra frustrerte fruer.

Gammel 09-05-07, 23:32   #10
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg trodde det var hun ene fra frustrerte fruer.

Jeg kan ikke ha annet enn en kvalitetsavatar.

Gammel 09-05-07, 23:36   #11
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Mitt nick er et ordspill av Lille, som jeg kaller Leona og navnet hennes.
Avataren min var det noen som fant til meg, Kirsebær kanskje, som mente
at den passet meg ypperlig.

Gammel 09-05-07, 23:44   #12
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har en i familien min som heter Liv - kalt Liven.

Jeg liker fotball, Brann om sommeren, Liverpool om vinteren. Jeg liker lagene hele året, altså, jeg bare bytter litt på dem.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-07, 23:47   #13
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vel - safran er jo litt eksklusivt og kostbart. Og avataren gir et godt bilde på min personlighet.

Gammel 09-05-07, 23:52   #14
kiddo
På flyttefot.

kiddo sin avatar

kiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg valgte kiddo inne på SM/NM fordi jeg hadde sett Kill Bill, digga Uma og synes nicket var perfekt siden en liten "kiddo" var på vei

Nå har jeg startet bryllupsbutikk sammen med to venninner, derfor er "The Bride" perfekt!

Er du nysgjerrig på butikken, kikk her da vel: www.kreativtbryllup.no

Gammel 09-05-07, 23:52   #15
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har brukt Inagh siden 1998. Da var min kjære og jeg på ferie i Irland, og vi bodde ei uke på et B&B hvor vi ble godt kjent med husfruen. Da hun hørte hva jeg heter strålte hun opp og dro meg med til et digert Irlandskart som hang på veggen.

De har da, må vite, en by i Irland som heter det samme som meg: Inagh!

Jeg har aldri likt navnet mitt, men jeg elsker Inagh-varianten, så etter dette har jeg adoptert det, og bruker det bl.a. på forum og som signatur for ting jeg skriver/tegner/produserer.

Avataren oppsummerer ganske greit mye av hva jeg liker her i livet - Irland, Guinness og fotball.

Sist redigert av Inagh : 10-05-07 kl 00:16.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-07, 00:17   #16
Hønni

Hønni sin avatar

Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde akkurat sett Pulp Fiction og plukket opp Hunnybunny derfra. Brukte det når jeg bodde i England. Flyttet hjem og fikk behov for å gjøre meg mer norsk og het Hønnibønni en stund. Så kjentes det for langt og jeg endte opp med Hønni. Det nicket har fulgt meg i snart 8 år.

Avataren skifter med humøret. Denne er noe jeg fant da jeg googlet høne, for ingen kule kom opp med hønni som søkeord. Jeg digger Nick Park.

Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-07, 00:46   #17
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Nickårlig fantasi

Avantar : elsker Honda og spes denne Acuraen .Acura er Honda i USA

Gammel 10-05-07, 00:46   #18
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er glad i glitter og stas. Ikke bling, men flotte, elegante damer fra femit-sekstitallet.

Avataren er av min yndlingskunster Shag, som er like glad i femti-sekstitallet og tikikultur som meg selv.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-07, 01:14   #19
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Faren min kalte meg Teofelia før jeg ble født.

Avataren min er jeg veldig glad i. Delvis på grunn av forhistorien dens, og delvis fordi det er Teomannen som har tegnet den.

Frøkna hadde lenge dilla på Romlingane eller Clangers, som de heter på hennes engelske DVD. Romlingana er en barne-TV-serie jeg husker godt fra 70-tallet, og som det derfor var ekstra moro å gjenoppdage sammen med henne.

Frøkna ga hele familien navn etter karakterene i i Clangers; selv var hun "Tiny Clanger", pappaen var "Major Clanger" og jeg, jeg fikk være "Jernhøna".

For de som ikke kjenner Romlingane:
Clangers-familien

Jernhøna og Suppedragen:

Og dette er Suppedragens baby, som jeg hadde som avatar på SM da jeg var gravid sist. (Jeg gikk under navnet Suppedragen mens jeg var "i skapet", forresten.)

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-07, 04:36   #20
Majsa
Quiet, please

Majsa sin avatar

Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Nicket mitt er et kallenavn som mannen min brukte en stund.
Avataren er Audrey Hepburn som Holly Golightly i Breakfast at Tiffany´s, og ble valgt fordi jeg liker både filmen og rollefiguren, og fordi Audrey Hepburn var en nydelig dame.

Sist redigert av Majsa : 10-05-07 kl 04:41.
Majsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:44.