|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du noen "tvangstanker"?Antall omdreininger på pepperkværn må være partall, 13 er helt uaktuelt.
|
|
|
|
#2 |
|
|
Sv: Har du noen "tvangstanker"?I mengder. Det må være likt bestikk til alle, jeg teller og teller og teller og teller sånne symmetriske tallinjer, klesvasken må henges opp pent, (om ikke symmetrisk, så i det minste visuelt tiltalende med sortering av farger og størrelser), bilder må henge rett, dører og skuffer må så klart lukkes, har jeg begynt å skrive på et ark, en liste eller whatever og det blir asymmetri i linjeavstanden må jeg begynne på nytt, (ja, når jeg skriver for hånd), i det hele tatt. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
awesom
|
Sv: Har du noen "tvangstanker"?Jeg har flust av merkelige yvangstanker, men jeg har blitt bedre med årene.
Jeg er og rotete og kanskje litt prokastinerende. Men jeg lurer rett og slett på om det er fordi jeg bruker så mye tid og energi på å systimatisere og sortere i hodet.
|
|
|
#5 |
|
finner ut av mye
|
Sv: Har du noen "tvangstanker"?Tja, det eneste jeg kommer på er at jeg er veldig ivrig etter å flytte på ting. Er alltid på jakt etter det perfekte stedet å oppbevare ting på. Det kan være litt slitsomt for mine samboere ... Og noen ganger finner jeg slikt et lurt sted for en ting at jeg ikke husker hvor jeg har plassert den ...
|
|
|
#7 |
|
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Sv: Har du noen "tvangstanker"?
Nek, det skjer jo berre når eg ser på tv!!! Eg syns eg har den mest intrikate varianten av tvinging ass.
|
|
|
|
#8 |
|
flisespikker
|
Sv: Har du noen "tvangstanker"?Jeg teller stavelser (i korte tekster, på skilt og slikt), og vil helst at det skal være partall, og grupperer dem i hodet så det blir to like lange deler, eller flere som passer sammen to og to, som linjene i et dikt eller en sang. Bonus hvis jeg får dem til å rime.
|
|
|
#9 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Sv: Har du noen "tvangstanker"?Skapdører må lukkes, bilder må henge rett, fliken på dorullen skal vende utover, pålegg skal smøres helt ut til ytterkantene av brødskiven. Hvis jeg klør meg på det ene kneet/armen/kinnet må jeg klø litt på det andre også slik at det skal føles likt. Og så teller jeg en del ting (det trenger ikke ende på et bestemt tall, jeg må bare telle inni meg) f.eks. omdreininger på pepperkvernen, antall biter når jeg skjærer opp mat osv.
|
|
|
#10 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Sv: Har du noen "tvangstanker"?Egentlig ikke, men jeg er avhengig av å ha orden i sakene, og får fnatt av å ikke vite hva jeg har hvor til enhver tid. Jeg hater å bruke tid på å lete. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
Sv: Har du noen "tvangstanker"?Typisk min uflaks at jeg ikke har noen skikkelig praktiske ordens- og ryddetvangstanker. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Snøavhengig
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Blåsborttoppen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du noen "tvangstanker"?
|
|
|
#13 |
|
Epikur
|
Sv: Har du noen "tvangstanker"?Klesvasken må henge pent, ja.
|
|
|
#14 |
|
|
Sv: Har du noen "tvangstanker"?... og herregud, å legge varer på rullebåndet i butikken er jo et helt eget prosjekt. Mannen MOBBER meg og legger hulter til bulter! Jeg blir fortvilet og begynner å rydde. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
er her
|
Sv: Har du noen "tvangstanker"?Noen dører skal være igjen, gjelder spesielt soveromsdøren vår og alle kjøkkendørene. Jeg må skylle glasset før jeg skal drikke vann av det, samme med vannmuggen. Glass eller kopper skal ikke spares på til neste måltid/ over natten. Jeg vil helst at ting skal stå på rekke og i symetrisk harmoni, men sjusken i meg har gitt opp mye av dette pga mann og barn.
|
|
|
|
#18 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Har du noen "tvangstanker"?Jeg er livredd for å la plater stå på eller å ha glemt å slukke lys. Vanligvis har jeg rutiner for å fortelle meg selv at jeg har blåst ut lyset eller at jeg har sjekket komfyren før jeg legger meg eller går fra huset. Det beste er selvsagt å få mannen til å sjekke, for ham stoler jeg på. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Glamorøs
|
Sv: Har du noen "tvangstanker"?Jeg nekter å henge truser og sokker ut på tørkesnora ute. En gang hadde jeg bedt Høvdingen henge ut en vask, og fikk helt hetta for at han kanskje hadde hengt ut sokker og truser. Så jeg måtte ringe hjem og sjekke.
|
|
|
#20 |
|
villende
|
Sv: Har du noen "tvangstanker"?Overraskende få, faktisk. Men jeg må alltid dobbeltsjekke at døren er låst og jeg sørger for å huske at jeg har sjekket. Hvis ikke kan jeg finne på å måtte snu. Hvis mannen har låst døren, må jeg også sjekke at den faktisk er låst. |
|
|
|
![]() |
|
|