Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har du noen "tvangstanker"?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-12-13, 13:01   #1
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du noen "tvangstanker"?

Antall omdreininger på pepperkværn må være partall, 13 er helt uaktuelt.
Kan ikke gå ifra noe i uorden eller halveis, må rette det helt før jeg går.
Har litt tellekanter.
Arbeidet mitt er system og orden.

Mistenker at min eldste, syvåringen, har noen av de samme tendensene. Hun er langt over middels av typen "skal bare". Hun retter og rydder til at hun har ikke tid til å spise lunsj, og hun er treg. Hun blir veldig irritert når vi ber henne sette opp farta. Oppfølgingspunkt til heimen fra lærer. Jeg er litt facinert over hennes rydding og orden.

Gammel 09-12-13, 12:56   #2
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I mengder. Det må være likt bestikk til alle, jeg teller og teller og teller og teller sånne symmetriske tallinjer, klesvasken må henges opp pent, (om ikke symmetrisk, så i det minste visuelt tiltalende med sortering av farger og størrelser), bilder må henge rett, dører og skuffer må så klart lukkes, har jeg begynt å skrive på et ark, en liste eller whatever og det blir asymmetri i linjeavstanden må jeg begynne på nytt, (ja, når jeg skriver for hånd), i det hele tatt.

Men jeg er en svært rotete person.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 17:31   #3
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har flust av merkelige yvangstanker, men jeg har blitt bedre med årene.

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

I mengder. Det må være likt bestikk til alle, jeg teller og teller og teller og teller sånne symmetriske tallinjer, klesvasken må henges opp pent, (om ikke symmetrisk, så i det minste visuelt tiltalende med sortering av farger og størrelser), bilder må henge rett, dører og skuffer må så klart lukkes, har jeg begynt å skrive på et ark, en liste eller whatever og det blir asymmetri i linjeavstanden må jeg begynne på nytt, (ja, når jeg skriver for hånd), i det hele tatt.

Men jeg er en svært rotete person.

Jeg er og rotete og kanskje litt prokastinerende. Men jeg lurer rett og slett på om det er fordi jeg bruker så mye tid og energi på å systimatisere og sortere i hodet.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 17:38   #4
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Haha, nei.

Dere er jo koko, som vi leger sier.

Gammel 09-12-13, 17:40   #5
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Tja, det eneste jeg kommer på er at jeg er veldig ivrig etter å flytte på ting. Er alltid på jakt etter det perfekte stedet å oppbevare ting på. Det kan være litt slitsomt for mine samboere ... Og noen ganger finner jeg slikt et lurt sted for en ting at jeg ikke husker hvor jeg har plassert den ...

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 18:07   #6
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Haha, nei.

Dere er jo koko, som vi leger sier.

Hør på legen!

Det må da gå mye tid til dette?

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 22:13   #7
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Hør på legen!

Det må da gå mye tid til dette?

Nek, det skjer jo berre når eg ser på tv!!! Eg syns eg har den mest intrikate varianten av tvinging ass.

Gammel 09-12-13, 13:01   #8
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg teller stavelser (i korte tekster, på skilt og slikt), og vil helst at det skal være partall, og grupperer dem i hodet så det blir to like lange deler, eller flere som passer sammen to og to, som linjene i et dikt eller en sang. Bonus hvis jeg får dem til å rime.

Gammel 09-12-13, 13:09   #9
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Skapdører må lukkes, bilder må henge rett, fliken på dorullen skal vende utover, pålegg skal smøres helt ut til ytterkantene av brødskiven. Hvis jeg klør meg på det ene kneet/armen/kinnet må jeg klø litt på det andre også slik at det skal føles likt. Og så teller jeg en del ting (det trenger ikke ende på et bestemt tall, jeg må bare telle inni meg) f.eks. omdreininger på pepperkvernen, antall biter når jeg skjærer opp mat osv.

Gammel 10-12-13, 08:26   #10
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Egentlig ikke, men jeg er avhengig av å ha orden i sakene, og får fnatt av å ikke vite hva jeg har hvor til enhver tid. Jeg hater å bruke tid på å lete.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-13, 08:33   #11
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Typisk min uflaks at jeg ikke har noen skikkelig praktiske ordens- og ryddetvangstanker.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-13, 12:32   #12
Anikka
Snøavhengig

Anikka sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Blåsborttoppen
Anikka er populærAnikka er populærAnikka er populærAnikka er populærAnikka er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Drømmedama, her.

Typisk min uflaks at jeg ikke har noen skikkelig praktiske ordens- og ryddetvangstanker.

Samme her!

Dersom du vel å ikkje gleda deg over snøen, vil du ha mindre glede i livet, men same mengde snø.
Anikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 13:09   #13
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Klesvasken må henge pent, ja.

Gammel 09-12-13, 13:10   #14
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

... og herregud, å legge varer på rullebåndet i butikken er jo et helt eget prosjekt. Mannen MOBBER meg og legger hulter til bulter! Jeg blir fortvilet og begynner å rydde.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 13:34   #15
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Noen dører skal være igjen, gjelder spesielt soveromsdøren vår og alle kjøkkendørene. Jeg må skylle glasset før jeg skal drikke vann av det, samme med vannmuggen. Glass eller kopper skal ikke spares på til neste måltid/ over natten. Jeg vil helst at ting skal stå på rekke og i symetrisk harmoni, men sjusken i meg har gitt opp mye av dette pga mann og barn.

Gammel 09-12-13, 13:46   #16
Timmi
Aktiv

Timmi sin avatar

Timmi er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ole Brumm, her.

Jeg må skylle glasset før jeg skal drikke vann av det, samme med vannmuggen.

02 og 06
Timmi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 13:48   #17
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Lassevis. Menn mann og barn og det at jeg egentlig er litt rotete gjør at jeg ikke får det til helt. Men jeg plages heldigvis ikke så veldig. Men jeg sprekker nok snart.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 13:56   #18
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er livredd for å la plater stå på eller å ha glemt å slukke lys. Vanligvis har jeg rutiner for å fortelle meg selv at jeg har blåst ut lyset eller at jeg har sjekket komfyren før jeg legger meg eller går fra huset. Det beste er selvsagt å få mannen til å sjekke, for ham stoler jeg på.

Men av og til blir jeg usikker og jeg har gått av bybanen og gått hjem to stopp for å sjekke en gang til, fordi jeg vet at jeg ikke ville fått gjort noe på jobb. En gang ringte jeg mine svigerforeldre, da vi var på ferie og spurte pent om de kunne kjøre en tur opp og sjekke at huset vårt ikke hadde brent ned (de gjorde det også, de er snille og forståelsesfulle). Og en gang sto jeg opp midt på natten, gikk bort på jobben (ca en halv time) for å sjekke at et lys i en juledekorasjon var blåst ut.

Jeg har selvsagt aldri opplevd at noe sånt var glemt. Men jeg dobbelt- og trippelsjekker likevel.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 13:28   #19
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg nekter å henge truser og sokker ut på tørkesnora ute. En gang hadde jeg bedt Høvdingen henge ut en vask, og fikk helt hetta for at han kanskje hadde hengt ut sokker og truser. Så jeg måtte ringe hjem og sjekke.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 13:42   #20
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Overraskende få, faktisk. Men jeg må alltid dobbeltsjekke at døren er låst og jeg sørger for å huske at jeg har sjekket. Hvis ikke kan jeg finne på å måtte snu. Hvis mannen har låst døren, må jeg også sjekke at den faktisk er låst.

Og så snur jeg alltid doruller som henger feil vei.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:55.