|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Trøtt
|
Re: Din drømmeferieOm du skal vestover var en av våre beste sommerferier til Argentina og Uruguay. Vinter det om sommeren men ikke så veldig kaldt. Det beste var dog en tur tul Ushuaia, heeeelt på sydspissen av Argentina, for å stå på ski i Juli.
|
|
|
#2 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Din drømmeferieHm, Japan er det store drømmereisemålet for oss nå. Men mulig det ikke er ideelt på den tida. Jeg ville heller ikke reist til Australia i juli/august. Du må rimelig langt nord for å få noe særlig utbytte av strendene da. Hva med Malaysia? Kombinere Kuala Lumpur (
|
|
|
#3 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Din drømmeferieRundtur i USA er min store drøm! Har aldri vært i USA, og drømmen er å besøke de største byene samt road trip på Route 66 og lignende.
|
|
|
#4 |
|
Utenlands
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Din drømmeferieI Vietnam vasset vi ikke i turister. Kambodsja derimot... |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Din drømmeferieJeg drømmer om Bhutan. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Din drømmeferieAustralia er mitt drømmereisemål. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Din drømmeferieJeg hadde reist til New Orleans og fråtset i soutern cooking i tre uker.
|
|
|
|
#8 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Din drømmeferieNordøstlige del av USA er jo flott. Kjøre nordover langs kysten fra New York opp til Maine.
|
|
|
#10 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Din drømmeferieJeg var også gravid i USA! Først to uker på St. Martin, så Miami, og så fra Key West til NY via Savannah, Charlston og Washington. Jeg ble først og fremst godt kjent med alle toalettene i NY - ikke fordi jeg var kvalm, men fordi jeg måtte tisse HELE TIDEN. Mannen måtte drikke så mye kaffe på alle kaféene vi var innom at han snart var i samme knipen.
Vi gjør alle så godt vi kan Og vi gjør alt feil. - No. 4 - Sist redigert av Candy Darling : 30-12-13 kl 20:39. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Glamorøs
|
Sv: Din drømmeferie
Jo, det er jo da man har mulighet til å reise lenge, så må man, så må man. Det blir varmt, klissete og fullt av mygg, men det er garantert verdt det. Bare google alle offentlige svømmebasseng før man drar.
|
|
|
#12 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Din drømmeferieEgentlig var planen tre uker i California kombinert med jobb for meg. Men jeg ser ut til å slett ikke jobbe med det lenger i juli.
|
|
|
|
#13 |
|
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
Sv: Din drømmeferieThailand og Cambodja, da Angkor Wat, en tur på øyene, Bangkok og Chiang Mai. I år blir det England for oss, mannen kan ikke dra på lange flyturer på en stund.
|
|
|
#14 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Hm ... det er jo et alternativ. Fly til Bangkok og avslutte i Ho Chi Minh. Jeg har vært så opphengt i ett land, men det trenger vi jo ikke.
|
|
|
|
#15 |
|
Utenlands
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
I Kambodsja var det ikke noe problem å finne både pasta og pizza da vi var der. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Din drømmeferieJeg likte godt Chiang Mai.
|
|
|
#17 |
|
|
Sv: Din drømmeferieJeg kunne veldig gjerne tenke meg Australia og New Zealand, og ikke minst vil jeg veldig gjerne ha med ungene til Latin-Amerika etterhvert. Mexico er kjempefint hvis en reiser trygt og til litt rolige steder, Nicaragua ville jeg nok ikke dratt med såpass små barn og uten å kunne spansk (men så reiste jeg på enkle transportmidler og bodde på billige hoteller da jeg var der, så en kan sikkert gjøre det mer ekslusivt.
|
|
|
|
#18 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Din drømmeferieBrasil? Kanskje litt uaktuelt i år mht fotball-VM, men jeg syntes Rio var en fantastisk by med mange kontraster.
|
|
|
#20 |
|
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Din drømmeferieCosta Rica. Jeg kjenner ingen som har vært der som ikke har stjerner i øynene når de forteller om landet etterpå. Har visstnok alt, klima, flott natur, strender, både Stillehavs og Atlanterhavs, god mat, vennlig folkeslag, opplevelser, ja i det hele tatt.
|
![]() |
|
|