|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Erna Solbergs taleJeg synes festtaler generelt er lite givende, og har ikke hørt nyttårstalene de siste 5-6-7 årene, i hvert fall. Ikke har jeg sett dem diskutert noe særlig, heller.
|
|
|
#2 |
|
This is normal!
|
Sv: Erna Solbergs tale
Samme her. Jeg kan ikke huske sist jeg hørte en nyttårstale og forstår ikke helt poenget med den.
|
|
|
|
#4 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Krig og fred og sånn. Husker ikke helt, han kunne snakke om hva som helst med sitt blendende ytre.
|
|
|
#6 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Erna Solbergs taleAlle andre har tydeligvis glemt den svindelsaken, så noen må minne om det!
|
|
|
#7 |
|
<*(((<
|
Sukk. Poly, alt det der er tilbakevist for lenge siden!
|
|
|
#8 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Erna Solbergs taleDet som er givende ved slike taler er å høre hva de snakker om og hva de ikke snakker om. Det vil vel være umulig å være statsleder, holde en slik tale og ikke gjøre noe som helst for psykiske syke/arbeidslivet?
|
|
|
|
#9 |
|
Rockesøster
|
Sv: Erna Solbergs taleJeg synes talen var uendelig navlebeskuende og var jo i hovedsak konsentrert om 2 temaer (utdanning og psykiatri) her til lands. Jeg savnet at hun sa noe om verden forøvrig med alle kriger og konflikter, fattigdomsproblemer, likestilling og klima/miljø. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Ringskrømt
|
Ja. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
<*(((<
|
Sv: Erna Solbergs taleOg her er en nyere sak fra Folkehelseinstituttet, som omtaler de samme tallene: http://www.fhi.no/eway/default.aspx?...0:6271:4:::0:0
|
|
|
#14 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Erna Solbergs taleTakk for lenker Torsk. Jeg synes påstanden blir svært misvisende og feil når den inkluderer alle mennesker som får lett angst eller forbigående depresjon på et eller annet tidspunkt i livet. Dette er noe helt annet en folk som virkelig sliter og får livene sine ødelagt av psykisk sykdom.
|
|
|
#15 |
|
<*(((<
|
Hvilken påstand tenker du på? Jeg så ikke talen, men jeg leste den nettopp på nett, og Solberg bruker vendingen «rammes av psykiske helseproblemer»:
|
|
|
#16 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Erna Solbergs taleJeg tenker på påstanden om at halve befolkingen rammes av psykiske helseproblemer. Da mener jeg det er viktig å nyansere med at antakeligvis er det store flertallet av disse vanlige "kriser" vi alle opplever på forskjellige tidspunkt i livet. Som det stod i den ene artikkelen du lenket til så inkluderer jo dette anslaget alle de som får angst eller en forbigående depresjon og da kan man jo lett forstå at tallet blir såpass høyt.
|
|
|
#17 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Sv: Erna Solbergs taleJeg synes du forklarer det godt, til og med på iPhone, Lisa. Jeg er enig med deg. Det er skummelt å bruke så store samlebetegnelser uten å nyansere.
|
|
|
#18 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Erna Solbergs taleDet er et godt poeng, Lisa, men det er også viktig å være åpen omkring psykiske helseproblemer, for dette er fortsatt et tabuområde. Så det er en avveiing der. Jeg ville tro at ES tok opp dette nettopp for å avstigmatisere, så kan man jo evt. diskutere hvor vellykket det var.
|
|
|
#19 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Erna Solbergs taleAng. Ernas drømmelærer. Her er et blogginnlegg som tar lærerhverdagen på kornet. Jeg orker som regel ikke dele lærerblogger/leserinnlegg på Face fordi jeg synes mine kolleger ofte framstiller seg som martyrer, og jeg mener at lærere ikke har det verre enn mange andre yrker der man jobber tett på andre mennesker, men dette synes jeg var nyansert og fint. Vi må framsnakke yrket vårt mer- og ja, vi har faktisk valgt det selv. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
Sv: Erna Solbergs taleJeg må innrømme at jeg er dritt forbanna over Høyres framstilling av at det som mangler i norsk skole er videreutdanning. For all del. Videreutdanning er flott. Men den ringe erfaringen jeg har med (ste)barn i skolen er ikke at det er lærernes kunnskap som er det største problemet. Det er rett og slett for få lærere, for mange elever å håndtere og ikke minst er det mange unger med utfordringer som ikke får den oppfølgingen de burde få.
|
![]() |
|
|