Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Barnevogn-hjelp!

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-01-14, 13:52   #1
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Spørsmål

Barnevogn-hjelp!

Kjære FP-ere

Jeg trenger hjelp! Vi burde vel snart begynne å interessere oss for barneutstyr, og da bl.a. barnevogn. Problemet er bare det at jeg føler det er så mange valg at jeg blir helt grøt i hjernen.

Så langt har jeg funnet ut at det finnes noe som heter duovogner og noe som heter kombivogner, men jeg aner ikke hva man burde ha. Noen sier det ene, andre sier det andre.

Og noen sverger til 3 hjul, andre sverger til 4. Selv er jeg kanskje litt skeptisk til 3 hjul, for jeg har en ide om at det kan bli ustabilt?

En lang stund trøstet jeg meg med at valgmulighetene våre nok ble redusert litt pga høydeforskjellen (han er 1,93, jeg er 1,67) mellom meg og mannen, og det faktum at vi trenger en vogn hvor man kan justere høyden på håndtak (og slikt? uten at jeg vet hva "slikt" er) slik at vi begge kan trille vogna. Men nå er det mange som sier at det har jo så godt som alle vogner.

Og så må jeg innrømme at jeg både er veldig glad i praktiske løsninger, samtidig som jeg også innerst inne har veldig lyst på en fin vogn (utseendemessig altså). Litt overfladisk må man vel kunne unne seg å være...?

Så... Hva slags erfaringer har dere? Hva mener du man må ha, og hva er bare bortkastet på en barnevogn? Alle tips og råd tas imot med takknemlighet. Skjønner jo at det kommer til å komme mange forskjellige råd, men bare for å høre litt hva andre tenker rundt dette. Kanskje det kan hjelpe oss litt på vei?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:16.