Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Vaskehjelp, Middagshjelp, men hvor er Klesvaskhjelpen?!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-02-14, 21:59   #21
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaskehjelp, Middagshjelp, men hvor er Klesvaskhjelpen?!

Jeg har for vanskelig familie. Tre menn i samme størrelse. To jenter i overlappende størrelse.

Gammel 14-02-14, 22:00   #22
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Fjell her også. Sluntrer man unna, dvs går en eller to dager uten å vaske, står man med klær opp til over albuene.

Jupp.

Og akkurat den biten med å sortere og vaske og hive inn i trommelen er ok (mannen henger opp det som skal tørkes på snor). Men det går mye tid på å sortere og brette og bære det vaskede tøyet, og både mannen og jeg haaaater det. Så det hauger seg opp for tiden.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-14, 22:02   #23
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Jeg er gnien på innkjøp av tjenester jeg kan gjøre selv (særlig at jeg noengang vil betale noen for å male huset, liksom), men jeg kunne bladd opp ganske raust for å slippe klesjobben. Sa jeg ?

Vi kan jo bytte! Du kommer til meg og lager middag, jeg kommer til deg og vasker klær.

Gammel 14-02-14, 22:03   #24
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Vi kan jo bytte! Du kommer til meg og lager middag, jeg kommer til deg og vasker klær.

Deal.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-14, 22:04   #25
millact

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Fjell her også. Sluntrer man unna, dvs går en eller to dager uten å vaske, står man med klær opp til over albuene.

Ja, det stemmer jo. Jeg var så glad jeg plutselig ikke skulle noe i går kveld, for da rakk jeg å vaske tre maskiner. Livet var godt!

Gammel 14-02-14, 22:05   #26
millact

Standard

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Deal.

Så får vi oss en liten tur på kjøpet.

Gammel 14-02-14, 22:06   #27
millact

Standard

Noe av det verste jeg vet er å lage mat, særlig middag, men klessvask er i grunnen hyggelig, særlig nå som jeg har fått vaskerom.

Gammel 14-02-14, 22:07   #28
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er det jeg savner mest fra da vi hadde hjelp i huset. Jeg blir helt koko av både mengden arbeid det er og at det AAAAAALDRI tar slutt!!!

Vi merket alle klær med forbokstav på vaskelappen. Sokker havnet litt her og der, men det levde vi greit med.

Gammel 14-02-14, 22:27   #29
Addison
Champagne til alt

Addison sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katinka, her.

Hvordan vet en vaskehjelp hvem som eier klærne i en familie på fem?

Hvordan vet mannen hvem som eier hvilke klær?

Gammel 15-02-14, 08:25   #30
vixen

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

I mitt neste liv skal jeg bo et varmt sted der det er helt vanlig å bare gå rundt naken.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-14, 08:30   #31
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har betalt naboens tenåringsbarn noen kroner for vindusvask. Kanskje sånne kan brukes til klesvask også?

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-14, 11:07   #32
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde en gang i tiden en dagmamma som brettet klær og la dem i skapene. Kanskje jeg må gå for dagmamma igjen i stedet for barnehage?

Gammel 15-02-14, 12:05   #33
Cumulus

Cumulus sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg bretter ikke tøy, jeg. Mammens klær slenges i en diger bakk i "garderoben" hans, barnas og mitt tøy slenges i rett skuff for rett plagg. De fleste plagg har jo egen skuff. En for gensere, en for bukser, en for sokker osv. Klærne sorterer jeg i bunker for hvert familiemedlem, oppå det gamle stellebordet. Det bordet er gull ift høyde, og det står ved siden av tørketrommelen. Synes derfor ikke vasking av klær er noe problem. Oppvaskmaskinen er mer jobb synes jeg.

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-14, 14:23   #34
Addison
Champagne til alt

Addison sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg betaler i blant mellomste for å ta hele "fjellet", men enn så lenge er det ikke noe regelmessighet i det.

Gammel 15-02-14, 15:16   #35
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har lagt på plass 3 maskiner fra tørketrommelen, har vasket 3 nye lass og nå er kurven bare full.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-14, 23:45   #36
millact

Standard

Jeg har lagt på plass 3 maskiner fra tørketrommelen, har vasket 3 nye lass og nå er kurven bare full.

Stakkars deg! Jeg synes til tider det blir mye vask med bare to barn.

Gammel 15-02-14, 23:50   #37
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke så synd på meg sånn egentlig, jeg har ikke så mye imot klesvask. La oss snakke om støvsuging i stedet.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-14, 01:06   #38
Moia
Feil planet

Moia sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Hvor: På midten
Moia er litt kulMoia er litt kul
Standard

Men for støvsuging finnes det jo roboter? Big difference!

Jeg vil ha egen skuff i hvert skap i huset - der en kan putte skitne ting på kvelden og ta dem ut rene og tørre på morgenen. Helst lydløst, varmeløst, såpeløst og uten vedlikehold av skuffen. Og så skånsomt at en ikke trengte spesifisere vask-type. Hvert familiemedlem fikser vask selv. DET hadde jeg kjøpt!

Det verste med tøyvasken syns jeg er logistikken. Samle alt ved vaskemaskina. Sortere tøyet før vask. Sortere hva som skal på snora og hva som skal i tørketrommelen. Samle tøyet sammen igjen og ta det med til soverommet. Sortere klær på nytt etter hvem som eier klærne.

Ja, ja. Could be worse. Naboen vurderer seriøst å kjøpe to sett med vaskemaskiner og tørketromler. SÅ mye vask har heldigvis ikke vi..

Gammel 16-02-14, 09:50   #39
Sommerogsol
Nybegynner

Medlem siden: Feb 2014
Sommerogsol har et hav av muligheter foran seg
Standard

Dårlig samvittighet over de 4 baljene med rent tøy på vaskerommet. Kanskje jeg skal få hun eldste til og ta det.

Sommerogsol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-14, 09:53   #40
Sommerogsol
Nybegynner

Medlem siden: Feb 2014
Sommerogsol har et hav av muligheter foran seg
Standard

Dårlig samvittighet over de fire baljene med rent tøy så ligger på vaskerommet. Kanskje jeg skal la hun eldste ta det

Sommerogsol er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:12.