Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Vaskehjelp, Middagshjelp, men hvor er Klesvaskhjelpen?!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-02-14, 18:36   #1
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Vaskehjelp, Middagshjelp, men hvor er Klesvaskhjelpen?!

Jeg savner ikke vaskehjelp og ser ikke helt at tilbud ala Middagshjelpen er noe for oss, men jeg er så utrolig lei av det evige fjellet av klesvask!

Kan ikke noen komme opp med en fiffig tjeneste jeg kan kjøpe som frir meg fra fjellet på vaskerommet og som gir meg sirlige bunker av rent, strøket og brettet tøy?

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-14, 18:43   #2
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaskehjelp, Middagshjelp, men hvor er Klesvaskhjelpen?!

Min vaskehjelp bretter og legger på plass alle klærne. Det monner ganske mye. Jeg tar et vaskeraid to dager før hun kommer og har haugevis av tørre, rene klær klare.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-14, 19:05   #3
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Det finnes noe slikt her, en "vernet bedrift" driver bl.a vaskeri, og tar mot poser med klsvask og leverer tilbake i ren, tørr og brettet stand.

jeg tittet på prislista og innså at jeg antakelig kan ta meg en fridag i ny og ne og få det unna, og spare mer enn jeg taper i lønn. Men, tidvis fristende å stappe alt vi har i slike poser og levere...

Gammel 14-02-14, 19:17   #4
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Jeg er gnien på innkjøp av tjenester jeg kan gjøre selv (særlig at jeg noengang vil betale noen for å male huset, liksom), men jeg kunne bladd opp ganske raust for å slippe klesjobben. Sa jeg ?

Gammel 14-02-14, 19:33   #5
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Helt enig. Det kunne jeg også betalt for!

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-14, 19:35   #6
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er jo fullt mulig å be vaskehjelpen om å brette og stryke tøy. Men det vil ta litt tid hvis h*n først skal vaske og tørke dem også.

Gammel 14-02-14, 20:22   #7
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Standard

Hmm. Jeg kunne faktisk ha betalt noen for å komme hjem til oss et par timer uka og transformere fjellkjeden med vasket tøy til brettede og sorterte bunker. Men alle disse byråene driver da tilsynelatende bare med rengjøring. Hvor finner jeg noen? (Selvfølgelig hvitt arbeid.)

Gammel 14-02-14, 20:23   #8
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Send en forespørsel til vaskefirmaene. Det kan godt tenke seg de påtar seg slikt arbeid også - ikke bare vask

Gammel 14-02-14, 20:24   #9
Orkide
Utenlands

Orkide sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Orkide er populærOrkide er populærOrkide er populærOrkide er populær
Standard

Barnehagen til eldste tilbød vasketjeneste. Lever skittentøyet om morgenen og ta det med rent og brettet dagen etter.

Orkide er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-14, 21:04   #10
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det finnes over hele landet. Det kalles vaskerier.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-14, 21:24   #11
indie

indie sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
indie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg kunne ønske at jeg i stedet for vaskerom hadde vaskerobot. En sånn stor maskin hvor du åpnet døra, stappet inn klærne, så ble de behandlet etter kunstens regler og i henhold til vaskeanvisningene på det enkelte plagg - før de kom ferdige ut etter noen timer.

Jeg har tro på at noe slikt finnes om en god del år. Jeg kjenner jeg kunne betalt minst like mye som en bil for å ha noe slikt i hvert fall.

indie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-14, 21:31   #12
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvordan vet en vaskehjelp hvem som eier klærne i en familie på fem?

Gammel 14-02-14, 21:43   #13
Malama

Malama sin avatar

Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katinka, her.

Det avhenger av familiesammensetningen. Her i huset er vi bare fire, men det er ikke så vanskelig.

Store klær i herrestørrelse, og typiske herreklær: Mannen
Store klær i damestørrelse og alt av dameklær: Mitt
Str 110, typisk gutt på 5 år: Knerten
Str 92: Mye rosa, og noe arvet etter storebror: Lillesøster 3 år.

Hadde vi hatt et femte familiemedlem ville vel det for tiden vært: Babystr: babyen. Eller evt "str barn 7-8 år: største sitt". Men vi har jo ikke det da, så femte her i huset er:
refleksvest og vinterdekke til hund: hunden sitt.

Jeg tipper en vaskehjelp skulle klart dette.

Men, klart, har man "tenåringsdatter på 17 og tenåringsdatter på 19 som knabber klær fra mamma sitt skap" eller "gutt 14, litt stor for alderen og gutt 16 ikke så stor for alderen", så er det straks mer utfordrende.

Gammel 14-02-14, 21:45   #14
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Navnelapper? Er tre av de fem rimelig små, så er kanskje klærne navnet allerede.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-14, 21:46   #15
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fjell her også. Sluntrer man unna, dvs går en eller to dager uten å vaske, står man med klær opp til over albuene.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-14, 21:48   #16
Malama

Malama sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Navnelapper? Er tre av de fem rimelig små, så er kanskje klærne navnet allerede.

Jepp, der har man ytterligere hjelp til de minste klærene hos oss: rosa lapp med lillesøster sitt navn på: gjett hvem? Blå lapp, eller de gjeveste nye, røde med flammer på og en brannbil? trenger egentlig ikke sette navn på de lappene engang...

Gammel 14-02-14, 21:51   #17
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Den tjenesten skulle jeg og hatt! Nå bruker jeg mannen, men han må mases på. Tenk om noen kom og bare tok alt uten mas :drømmer:

Gammel 14-02-14, 21:56   #18
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Det finnes over hele landet. Det kalles vaskerier.

Joa, men vi er seks stykker, og jeg vil gjerne slippe dra klærne til seks stykker ut og inn av huset.

Gammel 14-02-14, 21:57   #19
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Standard

Klærne til mine fire unger er merket, så det skulle ha gått greit. Jeg skulle ha levd fint med å finne t-skjorta til ene fireåringen i stabelen til femåringen også.

Gammel 14-02-14, 21:58   #20
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har alltid brukt vaskehjelpen til å brette tøyet. Det er jo bare å be om det, det! Og det er ikke bare gjennom byrå du får hvit vaskehjelp, det kan du ordne på egenhånd. Spør naboen hvem de bruker, eller heng opp lapp på butikken. Det henger støtt slike lapper på nærbutikken hos oss.

Vår er her en gang i uken, hvor hun tar kleshaugen. Hun sorterer helt fint hva som tilhører hvem (ok da, kanskje ikke så vanskelig med dame-mann-barn), og så klarer hun på mirakuløst vis å få alle klærne til å bli brettet i like store firkanter, slik at skapene ser strøkne ut. Det er klin umulig for meg å klare.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:04.